Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Fashion: Μερίδια, cash flow στο επίκεντρο to 2010

Τη διατήρηση ή αύξηση μεριδίων αγοράς αλλά και την ενίσχυση των ταμειακών της ροών θέτει ως στόχο για το 2010 η διοίκηση της εταιρίας Fashion Box, η οποία διαβλέπει περαιτέρω πτώση της κατανάλωσης μέσα στη χρήση.

Fashion: Μερίδια, cash flow στο επίκεντρο to 2010
Τη διατήρηση ή αύξηση μεριδίων αγοράς αλλά και την ενίσχυση των ταμειακών της ροών θέτει ως στόχο για το 2010 η διοίκηση της εταιρίας Fashion Box, η οποία διαβλέπει περαιτέρω πτώση της κατανάλωσης μέσα στη χρήση.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ομίλου, κ. Κων. Τσουβελεκάκη, ο όμιλος έκλεισε τη χρήση του 2009 με μειωμένες πωλήσεις και κερδοφορία, καθώς το δ΄ τρίμηνο του 2009 υπήρξε για τον όμιλο χειρότερο από το αντίστοιχο διάστημα του 2008, ωστόσο εκτιμά ότι θα εμφανίσει σαφή βελτίωση σε όλους τους χρηματοοικονομικούς δείκτες.

Ειδικότερα, ο όμιλος θα εμφανίσει μειωμένο δανεισμό αλλά και υποχρεώσεις σε προμηθευτές, καθώς και χαμηλότερα αποθέματα, ενώ περαιτέρω βελτίωση θα επιδιώξει και εντός του 2010. Σύμφωνα με τον κ. Τσουβελεκάκη, οι συνολικές υποχρεώσεις του ομίλου δεν θα ξεπερνούν το 35% του κύκλου εργασιών, επιτρέποντας έτσι στην εταιρία να επιδείξει αντοχές σε ένα αρνητικό περιβάλλον για την κατανάλωση.

Η εταιρία ευνοείται από τη λιανική της δραστηριότητα, η οποία τροφοδοτεί και το cash flow της, ενώ σύμφωνα με τη διοίκησή της επιχειρείται σφιχτή πολιτική πιστώσεων προς τους πελάτες χονδρικής, ούτως ώστε να μειώσει όσο το δυνατόν τις επισφάλειες από απαιτήσεις. Όσον αφορά στις δραστηριότητες εξωτερικού, ο όμιλος, ο οποίος διαθέτει μικρή έκθεση στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία, εκτιμά ότι η πίεση θα συνεχιστεί, αλλά είναι ανεκτή, και προσβλέπει σε ταχύτερη ανάκαμψη των συγκεκριμένων αγορών έναντι της ελληνικής.

Ο όμιλος συνεχίζει να επανεκτιμά τα λειτουργικά κόστη του και ολοκληρώνει ένα δύτερο κύκλο διαπραγματεύσεων όσον αφορά στη μείωση των μισθωμάτων για καταστήματα του δικτύου του. Επίσης, μειώνει τη διαφημιστική καμπάνια και τα γενικά έξοδα, αλλά διατηρεί προς το παρόν αλώβητο τον αριθμό των εργαζομένων του ομίλου.

Όσον αφορά στην τιμολογιακή του πολιτική, σκοπεύει να απορροφήσει την αύξηση του ΦΠΑ κατά 2 μονάδες για τα προϊόντα που ήδη έχει τιμολογήσει, ενώ έπειτα από απόφαση και της μητρικής ιταλικής εταιρίας Replay έχουν γίνει προσαρμογές τιμών στις κολεξιόν που παρουσιάζονται διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα.

Ο όμιλος έχει περιορίσει τις νέες επενδύσεις, αν και ενδιαφέρεται για την ένταξή του σε μεγάλης κλίμακας λιανικά project. Έτσι, έχει ήδη κατοχυρώσει θέση στο υπό ανάπτυξη εκπτωτικό εμπορικό κέντρο που δημιουργεί η McArthurGlenn στη ΝΑ. Αττική με ορίζοντα λειτουργίας τον Μάρτιο του 2011.

---Προβλέψεις 2010

Το α΄ τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τον κ. Τσουβελεκάκη, υπήρξε τηρουμένων των αναλογιών θετικό δεδομένων των εκπτώσεων αλλά και της εορταστικής περιόδου του Πάσχα που φέτος έρχεται νωρίτερα. Ωστόσο, εκτιμά ότι από τον Απρίλιο θα υπάρξει πτώση στην κατανάλωση, η οποία σαφώς θα πληγεί από τα κυβερνητικά μέτρα αλλά και από τη μείωση του εισοδήματος. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον εκτιμά ότι θα υπάρξει νέα φάση συγκέντρωσης και ανακατανομές μεριδίων στο εγχώριο εμπόριο ένδυσης. Η εταιρία υπολογίζει πως θα διατηρήσει την πίεση στον τζίρο της σε επίπεδα άνω του μέσου όρου της αγοράς (όπως συνέβη και το 2009) κερδίζοντας έτσι μερίδια.

Πέρα από τις αρνητικές συνθήκες, που σχετίζονται με την εξέλιξη της εγχώριας οικονομίας, ο κ. Τσουβελεκάκης σημειώνει ότι αναπτύσσεται όλο και πιο απειλητικά για τις επώνυμες επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδυσης ο αθέμιτος ανταγωνισμός από το παραεμπόριο.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του, ο τζίρος του παραεμπορίου "ισοφαρίζει" τον τζίρο των νόμιμων λιανεμπορικών επιχειρήσεων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα δημόσια και τα διαφυγόντα κέρδη αλλά και για τις επιχειρήσεις του κλάδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v