ΟΛΠ: Άνω των 80 εκ. το κόστος εργασιακής ειρήνης

Στο ύψος των 69 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα ανέλθει το κόστος της εθελουσίας εξόδου για 309 λιμενεργάτες του ΟΛΠ, δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, κ. Γιώργος Ανωμερίτης.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΟΛΠ: Άνω των 80 εκ. το κόστος εργασιακής ειρήνης
Στο ύψος των 69 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα ανέλθει το κόστος της εθελουσίας εξόδου για 309 λιμενεργάτες του ΟΛΠ.

Στα 4,6 εκατ. ευρώ αναμένεται να είναι το κόστος των κινήτρων πρόωρης συνταξιοδότησης 200 εργαζομένων, ενώ άνω των 8 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το κόστος του ΟΛΠ για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση του συνόλου των εργαζομένων.

Αυτά δήλωσε πριν από λίγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος παραδέχτηκε ότι το κόστος της εθελουσίας εξόδου είναι υψηλό, σημειώνοντας παράλληλα ότι αυτό θα έπρεπε να έχει ζητηθεί να το καλύψει ο βασικός μέτοχος του λιμανιού.

Στόχος του ΟΛΠ, όπως ανέφερε ο κ. Ανωμερίτης, είναι η εξεύρεση πελατών, προκειμένου από την 1η Ιουνίου του 2010 όπου θα λειτουργήσει η προβλήτα 1 να υπάρχει αντικείμενο εργασίας.

----Το νέο οργανόγραμμα του ΟΛΠ

Το συμβούλιο διεύθυνσης του ΟΛΠ έκανε δεκτή την εισήγηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ κ. Γιώργου Ανωμερίτη για αναδιάρθρωση του οργανωτικού και λειτουργικού αναπτύγματος του ΟΛΠ.

Με βάση το νέο οργανόγραμμα:

1. Εγκαθίσταται ένα νέο πρότυπο διοίκησης στηριγμένο στη φιλοσοφία των αποκεντρωμένων συστημάτων με ισχυρή κεντρική ελεγκτική οργανωτική στάθμη.
2. Ενισχύονται οι λειτουργίες Προστασίας του Περιβάλλοντος, Στρατηγικού Σχεδιασμού, Προώθησης Σχέσεων και Επιθεώρησης Λειτουργιών και Ποιότητας.
3. Καθιερώνεται πλήρες σχήμα διαφάνειας με ανάρτηση όλων των σημαντικών αποφάσεων διοίκησης και υπηρεσιών στο Διαδίκτυο.
4. Ξεκινά η στελέχωση των δύο γενικών διευθύνσεων, των 13 διευθύνσεων και των 3 υπηρεσιών μέσω του υπηρεσιακού συμβουλίου μέσω αξιοκρατικών και αντικειμενικών διαδικασιών εκδήλωσης ενδιαφέροντος των εχόντων τα απαιτούμενα προσόντα.
5. Η αναδιάρθρωση και στελέχωση των λοιπών επιπέδων του οργανογράμματος (στάθμης τμήματος) θα ακολουθήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών σε επίπεδο διεύθυνσης.

Το διοικητικό συμβούλιο έκανε επίσης δεκτή την εισήγηση του προέδρου και δ/ντος συμβούλου. Αναμένεται η έκφραση γνώμης των συνδικαλιστικών οργανώσεων του χώρου, προκειμένου οι πιο πάνω αποφάσεις να προωθηθούν για δημοσίευση.

---Η συμφωνία του ΟΛΠ με τους εργαζομένους

Πρακτικό Συμφωνίας μεταξύ της διοίκησης του ΟΛΠ και των εργαζομένων (Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και Ένωσης Λιμενεργατών) υπογράφηκε τις τελευταίες ημέρες και τέθηκε υπόψη των αρμοδίων οργάνων της εταιρίας και των εργαζομένων.

Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της διοίκησης του ΟΛΠ με επικεφαλής τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ κ. Γιώργο Ανωμερίτη και το προεδρείο της ΟΜΥΛΕ, επικεφαλής του προεδρείου της οι κ. Γ. Γεωργακόπουλος, Στρ. Μπαλαμπανίδης και το προεδρείο της Ένωσης Λιμενεργατών από τους κ. Γ. Νουχουτίδη και Ν. Γεωργίου, ολοκληρώθηκαν έπειτα από 11 συνεδριάσεις (από 10/11/2009 έως 9/12/2009) επιτυχώς. Το Δ.Σ. του ΟΛΠ σε χθεσινή του συνεδρίαση ενέκρινε το Πρακτικό Συμφωνίας.

Τα κύρια θέματα στα οποία διεξήχθη η συζήτηση και υπήρξε συμφωνία ήταν:

1. Η ίδρυση Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, η οποία θα ελέγχει και θα επιλύει όλα τα θέματα τα οποία εμφανίζονται μεταξύ των διαφορετικών καθεστώτων λιμενικών υπηρεσιών. Σημειωτέον ότι στην Ελλάδα σήμερα υπάρχουν 365 λιμάνια εκ των οποίων τα 43 είναι ιδιωτικά.

2. Η υπαγωγή του συνόλου του προσωπικού στον λόγο καταγγελίας του άρθρου 12 παρ. 4α του Ν. 2688/1999. Αυτό σημαίνει ότι ισχύουν για όλο το προσωπικό οι προβλεπόμενες συνθήκες αορίστου χρόνου.

3. Ομογενοποίηση όλων των κατηγοριών του προσωπικού. Με βάση τον Ν.3429/05 διαμορφώθηκε μεταξύ όλων των ΔΕΚΟ μόνο για τον ΟΛΠ ειδικό καθεστώς. Με την κατάργηση των εκδοθεισών τότε ΚΥΑ θα ισχύσει και για τον ΟΛΠ ό,τι ακριβώς ισχύει για όλες τις ΔΕΚΟ.

4. Κίνητρα για συνταξιοδότηση σε συμφωνία με την επιχείρηση. Νέα συμφωνία για οικειοθελή συνταξιοδότηση.

5. Εθελούσια έξοδος Ν. 3654/2008. Μετατάξεις. Παράταση προθεσμίας μέχρι την 1η/6/2010 των διατάξεων του νόμου. Υποβολή νέων αιτήσεων μέχρι τις 28/2/2010. Έκδοση εγκυκλίου ΙΚΑ. Πρόσληψη ειδικού συμβούλου για τους εργαζομένους.

6. Εξασφάλιση ισοδύναμων όρων εργασίας και αμοιβής των εργαζομένων του ΟΛΠ μετά τη λειτουργία της προβλήτας Ι. Στόχος η άρση της ανασφάλειας των εργαζομένων μετά την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ (προβλήτα ΙΙ) στη ΣΕΠ Α.Ε. (Cosco). Διασφάλιση των εισοδημάτων μέχρι το κρίσιμο έτος 2011 ως έχουν. Μετά την ομαλοποίηση θα ισχύουν οι κείμενες διατάξεις.

7. Σύμβαση υπεργολαβίας.

Η διοίκηση του ΟΛΠ θα διαπραγματευτεί με τη ΣΕΠ Α.Ε. (Cosco) συγκεκριμένα ζητήματα για τα εργασιακά και εμπορικά θέματα κατά τη φάση της συγκατοίκησης και τα πρώτα ύστερα από αυτήν χρόνια.

Με την απαιτούμενη αντικειμενικότητα, αξιοπιστία, τεκμηρίωση και σοβαρότητα προσέγγισης των πραγματικών προβλημάτων, τα οποία γεννήθηκαν από τη Σύμβαση Παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στη ΣΕΠ Α.Ε. (Cosco), οι δύο πλευρές διαπραγματεύτηκαν επί ίσοις όροις με ένα και μόνο κύριο σκοπό: την ανάπτυξη του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ και τη διατήρηση των συμφερόντων των εργαζομένων στα κεκτημένα επίπεδα κατά την περίοδο της παραχώρησης.

Οι διαπραγματεύσεις του ΟΛΠ και της ΣΕΠ (Cosco) συνεχίζονται και αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους να έχει υπάρξει νέα συμφωνία συνεργασίας.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης εξέφρασε τις ευχαριστίες του προς τους εργαζομένους για τη θετική και ειλικρινή διάθεση και την ευαρέσκειά του προς την κύρια διαπραγματευτική ομάδα του ΟΛΠ (τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο κ. Ν. Μουστάκη, τον γενικό διευθυντή κ. Π. Πετρουλή και τον ειδικό νομικό σύμβουλο κ. Σπ. Σαγιά).

---Η πρόταση του ΟΛΠ για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση Πειραιά

Την πρόταση του ΟΛΠ για την επίλυση των μακροχρόνιων θεμάτων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Πειραιά υπέβαλε σε γενικές γραμμές στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλός του κ. Γιώργος Ανωμερίτης.

Οι προτάσεις αυτές θα τεθούν σε κύκλο διαβούλευσης υπό το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας μεταξύ όλων των επαγγελματικών και κοινωνικών εταίρων.
Τα κεφάλαια αυτά θα είναι:

1. Ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία στην Ελλάδα και στην Αττική, σε σχέση με τα συμφέροντα του ΟΛΠ.

2. Αναβάθμιση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Πειραιά.

3. Νέο καθεστώς εργασιών για τη Σαλαμίνα και την Κυνόσουρα. Ανάπτυξη υποδομών για τη ναυπηγοεπισκευή.

4. Αναδιάταξη λιμενολεκάνης Πειραιά μετά τη λειτουργία της προβλήτας Ι ΣΕΜΠΟ.

5. Ίδρυση θυγατρικής εταιρίας του ΟΛΠ για την υποβοήθηση ανάπτυξης των μικρομεσαίων ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων Πειραιώς - Περάματος - Σαλαμίνας.

6. Αναπτυξιακές Υποδομές Πειραιά - Περάματος για την υποστήριξη των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων.

7. Θεσμική ανάπλαση του ισχύοντος πλαισίου για τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις στον Πειραιά.

Η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία Πειραιά - Περάματος, χώρου ευθύνης του ΟΛΠ, μπορεί να αναδιαταχθεί και να αποτελέσει ζωντανό τμήμα της βιομηχανίας. Το γεγονός ότι για πρώτη φορά οι αρμοδιότητες της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας βρίσκονται στο ίδιο υπουργείο (Ανάπτυξης και Ναυτιλίας παλιά, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ενιαία σήμερα) δίνει ελπίδα για νέα συνεννόηση. Ο ΟΛΠ θα συμβάλει τα μέγιστα στην προσπάθεια αυτή.

****Το πρακτικό συμφωνίας του ΟΛΠ με τους εργαζομένους δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v