Attica Group: Στα 2,17 εκατ. τα κέρδη 9μηνου

Στα 2,17 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο για την Attica Συμμετοχών στις οποίες περιλαμβάνονται μη επαναλαμβανόμενες ζημίες ύψους 4,38 εκατ. από παράγωγα ασφάλισης κινδύνου για το πετρέλαιο.

Attica Group: Στα 2,17 εκατ. τα κέρδη 9μηνου
Στα 2,17 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους στο εννεάμηνο για την Attica Συμμετοχών στις οποίες περιλαμβάνονται μη επαναλαμβανόμενες ζημίες ύψους 4,38 εκατ. από χρηματοοικονομικά παράγωγα ασφάλισης κινδύνου για το πετρέλαιο.

Στα αντίστοιχα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2008 τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 21,57 εκατ. ευρώ στα οποία περιλαμβάνονται έκτακτα κέρδη  9,65 εκατ. ευρώ από την πώληση τεσσάρων πλοίων RoRo.

Αναλυτικά οι ενοποιημένες πωλήσεις  διαμορφώθηκαν στα 246,27 εκατ ευρώ . (Ευρώ 267,51 εκατ. το εννεάμηνο 2008) και Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA)  39,26 εκατ. ευρώ (Ευρώ 50,29 εκατ.). 

Κατά το γ' τρίμηνο 2009, οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε 106,34 εκατ. ευρώ(Ευρώ 111,03 εκατ.), τα Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ 25,61 εκατ. έναντι Ευρώ 28,08 εκατ. και καθαρά κέρδη 13,52 εκατ. ευρώ (Ευρώ 22,43 εκατ.).

Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2009, κυρίως λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, παρουσιάσθηκε μείωση της συνολικής κίνησης επιβατών και οχημάτων στην Αδριατική θάλασσα και στις γραμμές εσωτερικού. Σε αυτό το κλίμα, ο Όμιλος Attica κατάφερε να αυξήσει τα μερίδια αγοράς σε όλες τις κατηγορίες κίνησης στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας και παράλληλα ενίσχυσε την παρουσία του με δύο πλοία στις γραμμές εσωτερικού, ένα στη γραμμή της Δωδεκανήσου και ένα στη νέα σύνδεση Πειραιάς-Ηράκλειο που ξεκίνησε στις 12 Μαρτίου 2009.

Τα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου 2009 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2008 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Σεπτεμβρίου 2009, Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων Ευρώ 500,95 εκατ. (Ευρώ 502,83 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2008) και Πάγια Στοιχεία (πλοία) αξίας Ευρώ 752,10 εκατ. (Ευρώ 744,72 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2008). Στις 30 Σεπτεμβρίου 2009, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανέρχονταν στα υψηλά επίπεδα των Ευρώ 80,19 εκατ.

Στα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2009 περιλαμβάνονται χρηματοοικονομικές δαπάνες Ευρώ 12,30 εκατ. έναντι Ευρώ 17,04 εκατ. το εννεάμηνο του προηγούμενου έτους και αποσβέσεις Ευρώ 20,91 εκατ. έναντι Ευρώ 19,35 εκατ. την ίδια περίοδο το 2008.

Την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2009 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με πέντε πλοία Superfast και οκτώ πλοία Blue Star. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας σημείωσε μείωση κατά 3% σε επιβάτες και 19% στα φορτηγά, ενώ η κίνηση Ι.Χ. οχημάτων παρουσίασε αύξηση 2%.

Στις γραμμές αυτές, τα πλοία της Attica Group, Superfast V, Superfast VI, Superfast XI, Superfast XII (μέχρι τις αρχές Μαρτίου), Blue Horizon και το Superfast I, μετέφεραν 587.008 επιβάτες (μείωση 1,6%), 100.407 φορτηγά οχήματα (μείωση 10,2%) και 124.466 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 9,3%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε όλες τις κατηγορίες κίνησης με αυξημένα μερίδια αγοράς 33,4% στους επιβάτες, 32,7% στα φορτηγά οχήματα και 28,9% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα στους πρώτους εννέα μήνες του 2009.

Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.
Στις γραμμές εσωτερικού ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Πειραιά-Κυκλάδες, Ραφήνα-Κυκλάδες, Πειραιά-Δωδεκάνησα και Πειραιά-Ηράκλειο. Τα πλοία του Ομίλου Attica, Blue Star 1, Blue Star 2, Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Ithaki, Superferry II, Διαγόρας και Superfast XII μετέφεραν 3.199.939 επιβάτες, (αύξηση 12,3%), 113.602 φορτηγά οχήματα (αύξηση 30,2%) και 412.252 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 13,6%) εκτελώντας συνολικά 23% περισσότερα δρομολόγια από το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2008 λόγω της μεταδρομολόγησης των πλοίων Blue Star 1 από τη Βόρειο θάλασσα στη γραμμή των Δωδεκανήσων και από την 12η Μαρτίου του Superfast XII από τη γραμμή Πάτρα-Ancona στη σύνδεση Πειραιάς-Ηράκλειο.
 

ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

Στις 12 Μαρτίου 2009, το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο Superfast XII ξεκίνησε καθημερινά δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο Κρήτης. Την περίοδο 13 Μαρτίου - 30 Σεπτεμβρίου 2009 το Superfast XII κατέκτησε μερίδιο αγοράς 18% σε επιβάτες, 16% στα Ι.Χ. οχήματα και 15% της κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων, εκτελώντας 29% των συνολικών δρομολογίων της γραμμής την περίοδο αυτή.

ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΝΕΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Στις 25 Ιουνίου 2009 υπεγράφη η συμφωνία για τη ναυπήγηση δύο νέων σύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων με τα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. (DSME) της Κορέας. Το κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε Ευρώ 137 εκατ. περίπου. Η παράδοση του πρώτου πλοίου θα γίνει τον Μάιο του 2011 και του δεύτερου τον Ιανουάριο του 2012. Τα νέα πλοία θα έχουν ταχύτητα 26 κόμβους, ολικό μήκος 145,5 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 2.400 επιβάτες και 450 Ι.Χ. αυτοκίνητα, ή 50 φορτηγά και 150 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Τα νέα αυτά πλοία θα δρομολογηθούν σε γραμμές του εσωτερικού.

ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΟΥ SUPERFAST II

Στις 2 Οκτωβρίου 2009 παρελήφθη από τα ναυπηγεία Nuovi Cantieri Apuania, Ιταλίας το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο Superfast II και δρομολογήθηκε στη σύνδεση Πάτρας-Ηγουμενίτσας-Μπάρι μαζί με το αδελφό πλοίο Superfast I, που εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή αυτή από τον Οκτώβριο 2008.
 
ΑΥΞΗΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
Με ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στις 4 Νοεμβρίου 2009, το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica A.E. Συμμετοχών προσκαλεί τους μετόχους της Εταιρίας σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων την 25η Νοεμβρίου 2009 για να εγκρίνουν την πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου για την έκδοση 22.658.192 νέων μετοχών, με δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων, στην τιμή των Ευρώ 2.00 ανά μετοχή σε αναλογία 4 νέες μετοχές ανά 25 παλαιές, με σκοπό την άντληση κεφαλαίων ύψους Ευρώ 45.316.384. Υπενθυμίζεται ότι η Attica ανήκει σε ποσοστό 87,5% στην Marfin Investment Group.

Τα κεφάλαια που θα αντληθούν από την προτεινόμενη αύξηση κεφαλαίου θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση μέρους της κατασκευής των δύο επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων που ναυπηγούνται στα ναυπηγεία DSME της Κορέας συνολικού κόστους Ευρώ 137 εκατ. περίπου και για την ενίσχυση των κεφαλαίων κινήσεως του Ομίλου.

Η παραγγελία αυτή εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική της Attica Group, η οποία στοχεύει στη συνεχή προσπάθεια της Εταιρίας να προσφέρει υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες με σύγχρονα, καινούργια και γρήγορα πλοία και να συμβάλλει στην ανάπτυξη των νησιών προς όφελος των κατοίκων, των επισκεπτών τους και της Εταιρίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v