ΟΛΠ: Καταγγέλλει τη σύμβαση η MSC

Έξυπνη επιχειρηματική κίνηση χαρακτηρίζεται η καταγγελία από την MSC της σύμβασης που είχε με τον ΟΛΠ για τη διακίνηση εμπορευμάτων μέσω της προβλήτας ΙΙ.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
ΟΛΠ: Καταγγέλλει τη σύμβαση η MSC
Έξυπνη επιχειρηματική κίνηση χαρακτηρίζεται η καταγγελία από την MSC της σύμβασης που είχε με τον ΟΛΠ για τη διακίνηση εμπορευμάτων μέσω της προβλήτας ΙΙ.

Αφενός εκμεταλλεύεται την ευκαιρία να γλιτώσει ρήτρες που προβλέπονταν στη σύμβαση, στην περίπτωση που δεν έφερνε το συμφωνημένο φορτίο, στο οποίο λόγω της κρίσης αδυνατεί να ανταποκριθεί, και αφετέρου αποκτά τη δυνατότητα να επαναδιαπραγματευθεί αυτήν τη φορά με δύο παρόχους, την Cosco για την προβλήτα ΙΙ και τον ΟΛΠ για την προβλήτα Ι.

Η καταγγελία της σύμβασης, που πρωτοκολλήθηκε σήμερα, έγινε με άλλοθι όρο ο οποίος εμπεριέχεται σε αυτήν και αναφέρει πως, εφόσον ο ΟΛΠ σταματήσει να έχει δικαιώματα στην προβλήτα ΙΙ, η MSC μπορεί να την καταγγείλει προς όφελός της.
 
Να υπενθυμίσουμε ότι τυπικά από την 1η Οκτωβρίου η Cosco αναλαμβάνει την προβλήτα ΙΙ, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης, αν και επί της ουσίας θα τη λειτουργεί ο ΟΛΠ έως ότου ολοκληρωθούν οι επενδύσεις στην προβλήτα Ι, η οποία θα περάσει πλέον από τον Ιούνιο του 2010 στον οργανισμό.

Βέβαια, τα έσοδα από την προβλήτα ΙΙ έως τότε θα τα λαμβάνει η Cosco, καταβάλλοντας το συμφωνημένο ενοίκιο και καλύπτοντας τη μισθοδοσία των εργαζομένων συν ποσοστό 15%.

Όμως, η ουσία της καταγγελίας της σύμβασης, που έληγε το 2012, βρίσκεται αλλού.

Κατ' αρχάς, από τα μέσα του 2010 η Cosco, εφόσον τελικά εφαρμοστεί η σύμβαση παραχώρησης χωρίς εκπλήξεις και προβλήματα, θα προχωρούσε σε αναβάθμιση της προβλήτας ΙΙ και αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως να έκοβε και φορτία. Προφανώς, η MSC δεν επιθυμεί να βρεθεί προ τετελεσμένων γεγονότων, χωρίς δυνατότητα διαπραγμάτευσης.

Κατά δεύτερον, η κρίση που υπάρχει εδώ και καιρό είχε άμεσες συνέπειες στα μεγάλα φορτία, κατηγορία στην οποία δραστηριοποιείται η MSC. Πιο συγκεκριμένα, με βάση την καταγγελθείσα σύμβαση, ήταν υποχρεωμένη να φέρνει σε ετήσια βάση 500.000 κουτιά, που αφορούσαν αποκλειστικά σε εμπορεύματα μεταφόρτωσης, τα οποία προορίζονταν για τρίτες χώρες.
 
Η ίδια βέβαια έκανε και εισαγωγές - εξαγωγές, που δεν συμπεριλαμβάνονταν στη σύμβαση. Με την κρίση η MSC δυσκολεύεται, και δεν είναι η μόνη, να βρει μεγάλα φορτία. Άρα, θα ερχόταν κάποια στιγμή, όπως πιθανολογείται, στη δυσάρεστη θέση να μην μπορεί να καλύψει την ποσότητα που περιέχεται στη σύμβαση και να καταβάλει ρήτρες.

Συνεπώς, με την καταγγελία γλιτώνει και ένα σημαντικό χρηματοοικονομικό κόστος, το οποίο δεν μπορεί να παραβλεφθεί. Με έναν... σμπάρο φαίνεται να πετυχαίνει δύο... τρυγόνια: αφενός να καλύψει τα νώτα της, λόγω της κρίσης, και αφετέρου να μπορεί πλέον να διαπραγματευτεί με δύο δυνητικούς παρόχους, την Cosco και τον ΟΛΠ, για να πετύχει άλλους όγκους και νέα τιμολόγια.

Κι αυτό χωρίς να χρειάζεται να αποχωρήσει από τον Πειραιά.

Θα εξακολουθήσει, δηλαδή, όπως συγκλίνουν όλες οι πληροφορίες, να χρησιμοποιεί το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας για τη διακίνηση εμπορευμάτων, χωρίς όμως τη δαμόκλειο σπάθη της σύμβασης. Το ποιος τελικά θα κερδίσει ως πελάτη την MSC θα εξαρτηθεί άμεσα από τους όγκους που θα συμφωνηθούν.

Η ανακοίνωση του ΟΛΠ

Σε συνέχεια δημοσιευμάτων που αναφέρονται στη διακοπή της σύμβασης εξυπηρέτησης αποκλειστικά φορτίου μεταφόρτωσης με την εταιρία MSC η διοίκηση του ΟΛΠ διευκρινίζει τα εξής:

Η σύμβαση ΟΛΠ - MSC περιλαμβάνεται στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco Pacific, η οποία ως γνωστόν έχει τεθεί σε εφαρμογή από την 1η/10/2009.

Από τη σύμβαση παραχώρησης ο ΟΛΠ εισπράττει ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που δεν εξαρτάται από τον όγκο διακίνησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v