Motor Oil: Πώς "βλέπει" το 2010

Μετά τα πολύ χαμηλά επίπεδα που έπληξαν το πρώτο φετινό εξάμηνο, πιεσμένα εξακολούθησαν να είναι τα περιθώρια διύλισης κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, και ειδικότερα τον Σεπτέμβριο.

Motor Oil: Πώς βλέπει το 2010
Μετά τα πολύ χαμηλά επίπεδα που έπληξαν το πρώτο φετινό εξάμηνο, πιεσμένα εξακολούθησαν να είναι τα περιθώρια διύλισης κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, και ειδικότερα τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, τα στελέχη της Motor Oil ελπίζουν σε ανάκαμψή τους είτε από το τελευταίο τέταρτο του 2009 είτε από τις αρχές της επόμενης χρήσης.

"Εμείς μπορεί να κερδίζουμε πολύ περισσότερα από το μέσο διυλιστήριο της Ευρώπης, ωστόσο με περιθώρια διύλισης μεταξύ 2 και 3 δολαρίων πολλά διυλιστήρια που κάνουν break even στα 4,5 δολάρια μπαίνουν μέσα και δεν είναι τυχαίο ότι εννέα από αυτά έχουν βγει προς πώληση".

Επιπλέον συμπληρώνουν: "Επίσης, αρκετά διυλιστήρια έχουν μειώσει το ύψος της παραγωγής τους και γενικότερα έχει ξεκινήσει μια κίνηση που θέλει η προσφορά να προσαρμόζεται προς τη χαμηλότερη ζήτηση λόγω της κρίσης".

Στη Motor Oil ακόμα θεωρούν ως πλεονέκτημα ότι σε μια τέτοια συγκυρία η ελληνική εταιρία διαθέτει αναβαθμισμένο, ευέλικτο και εκσυγχρονισμένο διυλιστήριο, όταν οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές τους καλούνται να υλοποιήσουν αντίστοιχες επενδύσεις σήμερα, σε περιβάλλον οικονομικής κρίσης.

--- Οι προσδοκίες για το 2010

Πέρα όμως από τις προσδοκίες για ανεβασμένο περιθώριο διύλισης, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που κάνουν τα στελέχη της Motor Oil να αισιοδοξούν για τις επιδόσεις του επόμενου έτους.

Ο πρώτος είναι η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας κατά 25% εξαιτίας του επενδυτικού προγράμματος που ολοκληρώνεται στις αρχές του 2010. Το βασικό πλεονέκτημα είναι ότι η εισηγμένη δεν θα κληθεί να αναζητήσει νέους πελάτες για να διαθέσει την αυξημένη προσφορά, καθώς σε μεγάλο βαθμό θα υποκαταστήσει τις πωλήσεις προϊόντων που σήμερα εμπορεύεται.

Ένας δεύτερος λόγος είναι οι συνέργιες που θα προκύψουν από την εξαγορά της Shell. Αν και η διοίκηση της εταιρίας δεν προχώρησε σε πρόβλεψη σχετικού ποσού, παραδέχεται ότι συνέργιες θα υπάρξουν: "Μπορεί η Shell να λειτουργήσει ως αυτόνομη εταιρία και να μην αγοράζει πετρέλαιο μόνο από εμάς, ωστόσο είναι βέβαιο ότι η ένταξη ενός νέου μεγάλου πελάτη μας στον όμιλο, θα συμβάλει σε αριστοποίηση του μίγματος παραγωγής του διυλιστηρίου".

Από το δεύτερο τρίμηνο του 2010 θα προστεθεί και η δραστηριότητα της Shell, εταιρίας που κατά μέσο όρο αποφέρει τα τελευταία χρόνια EBITDA γύρω στα 40 εκατ. ευρώ.

Στη Motor Oil δεν βλέπουν να υπάρχουν αξιοσημείωτες παράπλευρες απώλειες από τη συνύπαρξη της Shell και της θυγατρικής Avin. Υποστηρίζουν ότι η Avin ήταν μία εταιρία που δραστηριοποιήθηκε κυρίως στην Πελοπόννησο κι έτσι είναι λίγες οι περιοχές όπου υπάρχει υπερκάλυψη δικτύου. Αλλά και σε αυτές συνεχίζουν, μπορούν να εξακολουθούν να υπάρχουν και τα δύο δίκτυα, καθώς προσφέρουν δύο διαφορετικές προτάσεις για τους καταναλωτές.

Επιπλέον, θεωρούν ότι οι όποιες ενδεχόμενες διαρροές δικτύου θα είναι πολύ περιορισμένες, λόγω του ισχυρού brand name της Shell. "Αν δεν διατηρούσαμε το ίδιο brand name, πιθανότατα θα είχαμε πρόβλημα", δηλώνουν.

Τα στελέχη της Motor Oil όταν ρωτούνται για το αν θα δοθεί στο τέλος του έτους προμέρισμα μπορεί μεν να δηλώνουν ανέτοιμα να απαντήσουν, ωστόσο υπενθυμίζουν πως το πράττουν εδώ και πολλά χρόνια.

Επιπλέον, παρά την αύξηση του δανεισμού λόγω της εξαγοράς της Shell, στελέχη της εισηγμένης δεν συμμερίζονται τον φόβο ότι αυτό θα μπορούσε να αλλάξει δραστικά τη μερισματική πολιτική της εταιρίας να διανέμει ως μέρισμα το μεγαλύτερο ποσοστό των κερδών της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v