Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Jumbo: Νέες επενδύσεις με ορίζοντα επταετίας

Σταθερή ανάπτυξη δικτύου και αντιστοίχως μεγεθών για την επόμενη επταετία διαβλέπει ο όμιλος Jumbo, ο οποίος συνεχίζει τις επεκτάσεις καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό αλλά και την υλοποίηση υποστηρικτικών υποδομών.

Jumbo: Νέες επενδύσεις με ορίζοντα επταετίας
Σταθερή ανάπτυξη του δικτύου και αντιστοίχως των μεγεθών για την επόμενη επταετία διαβλέπει ο όμιλος Jumbo, ο οποίος συνεχίζει τις επεκτάσεις καταστημάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αλλά και την υλοποίηση υποστηρικτικών υποδομών.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, κ. Βακάκη, και με βάση την παρουσίαση που έδωσε στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, η χρήση 2009 - 2010 είναι μεταβατική χρονιά όπου θα ολοκληρωθεί η επένδυση δημιουργίας νέας αποθήκης 40.000 τ.μ. στα Οινόφυτα (Δεκέμβριος του 2009) και θα δημιουργηθούν δύο νέα σημεία πώλησης στην Ελλάδα και στη Βουλγαρία.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, ο όμιλος θα συνεχίσει να επεκτείνεται με τρία νέα σημεία πώλησης κατά μέσο όρο σε ετήσια βάση, ενώ για την προσεχή χρήση 2010 - 2011 προετοιμάζεται το άνοιγμα τεσσάρων νέων σημείων στην Κύπρο, στην Ελλάδα και στη Βουλγαρία.

Για την υλοποίηση των παραπάνω σχεδίων ο όμιλος εκτιμά ότι θα δαπανήσει εντός της διετίας 50 - 55 εκατ. ευρώ.

Η βασική στόχευση κάνει λόγο για περιθώριο δημιουργίας δέκα ακόμη σημείων στην Ελλάδα έναντι 41 καταστημάτων που ελέγχει σήμερα, για την προσθήκη ακόμη δύο σημείων στην Κύπρο αλλά και την επέκταση στη Βουλγαρία με 8 έως 12 σημεία, γεγονός που καλύπτει το επενδυτικό πλάνο του ομίλου για την την προσεχή επταετία.

Ιδίως σε ό,τι αφορά τη Βουλγαρία, όπου ήδη η εταιρία ελέγχει 6 οικόπεδα για την υποστήριξη της ανάπτυξής της και λειτουργεί σήμερα ένα μόνο κατάστημα, ο κ. Βακάκης επισήμανε ότι οι πωλήσεις αναπτύσσονταν με διψήφιους ρυθμούς στο α΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης 2009 - 2010, ενώ το κλίμα που διαμορφώνεται για τις επιχειρήσεις δημιουργεί ασφάλεια για περισσότερες επεκτάσεις.

Αντιστοίχως, θετικοί ρυθμοί καταγράφηκαν και στην Κύπρο αλλά και στην ελληνική αγορά, έως τον Σεπτέμβριο, μήνα όπου, αν και παραδοσιακά ο όμιλος πραγματοποιεί το 10% του τζίρου του λόγω της έναρξης των σχολείων, υπήρξε σημαντική πτώση της ζήτησης. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω οι πωλήσεις του α΄ τριμήνου παρουσίασαν αύξηση κατά 8,35% για την Jumbo, ενσωματώνοντας ωστόσο έναν "κακό" Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη, η εξέλιξη αυτή εύκολα αποδίδεται στην προκήρυξη εκλογών και στον επηρεασμό της καταναλωτικής ψυχολογίας, ωστόσο εκτίμησε ότι η συγκεκριμένη ένδειξη δεν θα πρέπει να υποτιμηθεί, καθώς ενδέχεται να αποτελεί σήμα κινδύνου για νέο κύμα πτώσης της ζήτησης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πάντως, η Jumbo συνεχίζει να κερδίζει μερίδια αγοράς, μέγεθος το οποίο σήμερα αγγίζει το 38%, διατηρώντας μάλιστα σταθερά τα περιθώρια κέρδους της. Σε ό,τι αφορά το μέσο καλάθι αγορών της Jumbo, με βάση τα πρόσφατα στοιχεία, έχει μειωθεί μόλις κατά 1,5%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v