Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Sprider: «Χλιαρό» Q3 και λελογισμένες επεκτάσεις

Με ρυθμούς χαμηλότερους εκείνων του α’ εξαμήνου του έτους «έτρεξαν» οι πωλήσεις της αλυσίδας Sprider στο εννεάμηνο του 2009, η οποία αναμένει αναζοπύρωση της ζήτησης του τελευταίους μήνες του χρόνου.

Sprider: «Χλιαρό» Q3 και λελογισμένες επεκτάσεις
Με ρυθμούς χαμηλότερους εκείνων του α’ εξαμήνου του έτους «έτρεξαν» οι πωλήσεις της αλυσίδας Sprider στο εννεάμηνο του 2009, η οποία αναμένει αναζοπύρωση της ζήτησης του τελευταίους μήνες του χρόνου.

Στο α’ εξάμηνο οι πωλήσεις της αλυσίδας σε ενοποιημένη βάση αυξήθηκαν κατά 20% ωστόσο στο γ’ τρίμηνο της χρήσης δεδομένης της συγκράτησης των καταναλωτών αλλά και των εκπτωτικών μηνών Ιουλίου-Αυγούστου, οι πωλήσεις αν και παρέμειναν θετικές, επιβραδύνθηκαν έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2008, το οποίο σημειωτέον αποτέλεσε και το τελευταίο «ανέφελο» από άποψη οικονομικής κρίσης διάστημα.

Οσον αφορά στην κερδοφορία, η εταιρία δεδομένου ότι περιόρισε τα μικτά περιθώρια κέρδους της προκειμένου να εναρμονιστεί με τη γενικότερη τάση και να προσελκύσει καταναλωτές, αναμένεται να κινηθεί αντιστοίχως στο εννεάμηνο. Σημειώνεται πάντως ότι το περιθώριο EBITDA στο α’ εξάμηνο είχε παρουσιάσει αύξηση κατά 3%.

Σύμφωνα με πηγές της διοίκησης της αλυσίδας, η τρέχουσα χρήση είναι σαφώς δύσκολη αλλά ωστόσο δεν χαρακτηρίζεται κακή, καθώς στο διάστημα που διανύθηκε η αλυσίδα συνέχισε την επέκταση της, ανταποκρίθηκε προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές στον καταναλωτή ενώ ταυτόχρονα κατόρθωσε να κατακτήσει μερίδιο αγοράς, που σήμερα υπολογίζεται σε 6%. Σημειώνεται ωστόσο ότι η εταιρία έχει πλήρως καταργήσει τις προηγούμενες προβλέψεις για την τρέχουσα χρήση, θεωρώντας ρευστό οικονομικό περιβάλλον, δεν επιτρέπει ασφαλείς εκτιμήσεις.

Η αλυσίδα έχει δημιουργήσει εντός της χρήσης 7 νέα σημεία πώλησης και προτίθεται έως το τέλος του 2009 να εγκαινιάσει 3 ακόμη καταστήματα στην Ελλάδα, ολοκληρώνοντας τον αρχικό της σχεδιασμό. Αφήνει ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο να προσθέσει δύο επιπλέον εμπορικά σημεία έως το Δεκέμβριο, κλείνοντας της χρονιά με 12 νέα σημεία.

Σε ότι αφορά στρο εξωτερικό, ο όμιλος προς το παρόν «παγώνει» οποιαδήποτε νέα επένδυση στις βασικές αγορές της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας, αναμένοντας τη σταδιακή εξομάλυνση της ζήτησης στις αναπτυσσόμενες αυτές αγορές.

Επιπλέον, προέβη σε πώληση της τοπικής θυγατρικής του στα Σκόπια, η οποία διαχειριζόταν ένα μόλις κατάστημα, κρίνοντας ασύμφορη τη λειτουργία του. Ειδικότερα, οι δασμοί που επιβάλλονται από τη γείτονα, η οποία βρίσκεται εκτός Ε.Ε., επιβάρυναν σημαντικά τα περιθώρια κέρδους, ενώ το μικρό μέγεθος της αγοράς αλλά και η ιδιομορφία της οδήγησαν στην απόφαση απόσυρσης της Sprider.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v