Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΔΕΗ: "Ξεκλείδωσε" η κατασκευή μονάδας στο Αλιβέρι

«Ξεκλείδωσε» μετά από πολύμηνες καθυστερήσεις η κατασκευή της μονάδος V του Αλιβερίου της ΔΕΗ. Εδώ και λίγες μέρες ξεκίνησε από τη Μέτκα η κατασκευή της μονάδος συνδυασμένου κύκλου, ισχύος 416,9 MW.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
ΔΕΗ: Ξεκλείδωσε η κατασκευή μονάδας στο Αλιβέρι
«Ξεκλείδωσε» μετά από πολύμηνες καθυστερήσεις η κατασκευή της μονάδος V του Αλιβερίου της ΔΕΗ. Εδώ και λίγες μέρες ξεκίνησαν τα εδαφοτεχνικά έργα από τη Μέτκα για την κατασκευή εργοστασίου συνδυασμένου κύκλου, ισχύος 416,9 MW, με καύσιμο φυσικό αέριο και συμβατικό τίμημα 219,2 εκατ. Ευρώ.

Παρά το γεγονός ότι η σύμβαση με τη Μέτκα είχε υπογραφεί στις 17.10.2007, ο εντοπισμός αρχαιοτήτων στη θέση όπου επρόκειτο να ανεγερθεί η μονάδα «πάγωσε» το έργο και υποχρέωσε στην αναζήτηση νέου χώρου, πράγμα που έγινε την περασμένη Άνοιξη.

Ακολούθησαν οι αναγκαίες διαδικασίες αδειοδότησης και τελικά το έργο ξεκίνησε πριν από περίπου δέκα ημέρες και προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του φθινοπώρου του 2011.
Ο εγγυημένος βαθμός απόδοσης της μονάδος είναι 58,4%.

Η διάταξη της θα είναι επί ενός άξονα, ήτοι, αεριοστρόβιλος-γεννήτρια-ατμοστρόβιλος. Με τη μονάδα αυτή, εκτιμούν κύκλοι της διοίκησης της ΔΕΗ, αναβαθμίζεται ουσιαστικά ο ΑΗΣ Αλιβερίου σε σύγχρονο ενεργειακό κέντρο, με στόχο την ενεργειακή επάρκεια της χώρας και την ευστάθεια του Νότιου Συστήματος, όπου παρατηρείται και η μεγαλύτερη ζήτηση.

Για να μην υπάρξει περιβαλλοντική επιβάρυνση της γύρω εριοχής από τη λειτουργία της νέας μονάδος έχουν ληφθεί μια σειρά μέτρων, όπως, η εφαρμογή των πιο αυστηρών ευρωπαϊκών και εθνικών κανονισμών σε ό,τι αφορά αέριους ρύπους, υγρά και στερεά απόβλητα, παραγωγή θορύβου, λόγω της χρήσης του φυσικού αερίου και της τεχνολογίας του συστήματος καύση οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου θα είναι μικρότερες από 40 mg/Nm3 dry, ενώ οι εκπομπές οξειδίων του θείου και στερεών σωματιδίων θα είναι πρακτικά μηδενικές. Επίσης, η στάθμη θορύβου στην περίφραξη της μονάδος, αφού τεθούν εκτός λειτουργίας οι παλαιές, θα είναι μικρότερη από 60 ντεσιμπέλ.

Παράλληλα με τη μονάδα σχεδιάζεται και η κατασκευή Υποσταθμού κλειστού τύπου 150-400KV, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της νέας μονάδος συνδυασμένου κύκλου. Υπάρχει μάλιστα πρόβλεψη για την επέκταση του Υποσταθμού, ώστε να εξυπηρετήσει μία ακόμη μονάδα. Κι αυτή η σύμβαση υπογράφηκε με τη Μέτκα την 1.2.2008, με συμβατικό τίμημα 32,07 εκατ. Ευρώ.

Σχεδιάζεται επιπλέον η κατασκευή μίας νέας γραμμής μεταφοράς 400 KV, συνολικού μήκους 72 χλμ, με προϋπολογισμό 70 εκατ. Ευρώ.

Προκειμένου να αποφευχθούν μελλοντικά κυκλοφοριακά προβλήματα στην υπάρχουσα οδό προς το Μηλάκι από τη λειτουργία της νέας μονάδος η ΔΕΗ αποφάσισε να κατασκευάσει παρακαμπτήριο όδευση από Κάραβο προς Μηλάκι.

Το έργο βρίσκεται στη φάση αδειοδότησης και πρόσκτησης των αναγκαίων οικοπεδικών εκτάσεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v