Στην ακτοπλοΐα το επόμενο στοίχημα του ΟΛΠ

Το επόμενο στοίχημα για τον ΟΛΠ εντοπίζεται στην ακτοπλοΐα και στην κρουαζιέρα, καθώς σε ό,τι αφορά το εμπορικό λιμάνι οι επενδύσεις που θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία του έχουν ήδη δρομολογηθεί.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Στην ακτοπλοΐα το επόμενο στοίχημα του ΟΛΠ
Το επόμενο στοίχημα για τον ΟΛΠ εντοπίζεται στην ακτοπλοΐα και στην κρουαζιέρα, καθώς σε ό,τι αφορά το εμπορικό λιμάνι οι επενδύσεις που θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία του έχουν ήδη δρομολογηθεί.

Το ζήτημα αυτό, συνεπώς,  εκτιμάται ότι θα πρέπει να αποτελέσει άμεση προτεραιότητα για τη νέα ηγεσία του ΥΕΝ, αμέσως μετά τις εκλογές και φυσικά για τη διοίκηση του ΟΛΠ, όποια κι αν θα είναι αυτή.

Ήδη, η σημερινή διοίκηση του ΟΛΠ έχει ανοίξει έγκαιρα το θέμα της ενίσχυσης των υποδομών για την εξυπηρέτηση της προβλεπόμενης αυξημένης επιβατικής κίνησης στην επόμενη δεκαετία και έχει ευαισθητοποιήσει τα συναρμόδια υπουργεία, με σειρά έγγραφα τα οποία έχουν αποσταλεί από τον περασμένο Ιούλιο.

Η δραστηριότητα του ΟΛΠ θα περιοριστεί από την 1η Ιουνίου του 2010 στην προβλήτα Ι, ενώ οι ΙΙ και ΙΙΙ παραχωρούνται στην Cosco, στο πλαίσιο της σχετικής σύμβασης που υπογράφηκε. Στην προβλήτα Ι έχουν σχεδιαστεί επενδύσεις περίπου 160 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 90 εκατ. ευρώ θα καλυφθούν από δάνεια μέσω της ΕΤΕπ.

Για την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ και για την αναβάθμιση της ΙΙ η Cosco έχει δεσμευτεί να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ, ώστε από το 2016 και μετά να επιτευχθεί ο στόχος για τη διακίνηση εμπορευμάτων της τάξης των 3,7 εκατ. TEU’s, ενώ μέχρι τα τέλη της 35ετούς σύμβασης υποχρεούται να κάνει επιπλέον επενδύσεις 300 εκατ. ευρώ.

Τα έργα υποδομής στην προβλήτα Ι πιστεύεται ότι, υπό τις σημερινές συνθήκες, θα έχουν ολοκληρωθεί έως τα τέλη του έτους, ενώ ήδη ξεκίνησε η προμήθεια του μηχανολογικού εξοπλισμού. Εντός του πρώτου τριμήνου του 2010 τοποθετούνται οι δοκιμές στη λειτουργία της προβλήτας για να τεθεί σε πλήρη λειτουργία από την 1η Ιουνίου.

Αυτά τα χρονοδιαγράμματα υπολογίζεται ότι θα πρέπει να τηρηθούν απαρέγκλιτα χωρίς καμία καθυστέρηση, ώστε να μπορέσει έγκαιρα ο ΟΛΠ να διαθέτει ανταγωνιστική απέναντι στη Cosco δραστηριότητα.

Και αν στο εμπορικό λιμάνι οι εξελίξεις έχουν πλέον δρομολογηθεί, δεν συμβαίνει το ίδιο για την ακτοπλοΐα, όπου απαιτείται το Δημόσιο να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Κι αυτό γιατί την ευθύνη χρηματοδότησης για έργα εθνικού επιπέδου στο λιμάνι την έχει το ελληνικό δημόσιο. Ήδη, ο ΟΛΠ από τότε που μετατράπηκε σε ΝΠΔΔ έχει υλοποιήσει έργα που υπερβαίνουν τα 120 εκατ. ευρώ και κατά κυριότητα ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο.

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο που απεστάλη περί τα τέλη Ιουλίου στα συναρμόδια υπουργεία, ο ΟΛΠ προγραμματίζει σειρά έργα ανάπτυξης του λιμένος Πειραιά, που αφορούν στην επέκταση των βασικών υποδομών του επιβατικού λιμένα τόσο προς τον Βορρά όσο και προς τον Νότο, για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας.

"Οι υπάρχουσες υποδομές", λέει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Νίκος Αναστασόπουλος, "βελτιώθηκαν μεν, αλλά δεν έχουν ενισχυθεί". Οι τάσεις που διαμορφώνονται τα τελευταία χρόνια στην εγχώρια ακτοπλοΐα, στη διεθνή αγορά της κρουαζιέρας και στις εμπορευματικές ροές καθιστούν αναγκαίες τις παρεμβάσεις αυτές, εκτιμά ο ΟΛΠ, διατυπώνοντας την πρόβλεψη ότι από το 2020 το λιμάνι του Πειραιά θα κληθεί να εξυπηρετήσει περίπου 17 - 20 εκατομμύρια επιβάτες.

"Το κόστος των αναγκαίων επενδύσεων για τις επεκτάσεις υπολογίζεται σε 300 - 350 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα 10ετίας", επισημαίνει ο κ. Αναστασόπουλος.
 
Με τα έργα αυτά ο ΟΛΠ θα μπορέσει να επιτελέσει το σύνολο των υποχρεώσεών του που απορρέει από τη σύμβαση παραχώρησης που υπογράφηκε μεταξύ του Δημοσίου και του οργανισμού το 2002, να εξυπηρετήσει με επάρκεια τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, να ενισχύσει την τουριστική βιομηχανία της χώρας και να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά του.

Με αυτό το σκεπτικό καθίσταται επιτακτική ανάγκη οι επενδύσεις αυτές να συμπεριληφθούν στο νέο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ, αρκεί βεβαίως να εξασφαλιστεί πρώτα η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και κοινοτικών προγραμμάτων. Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι ουδείς απάντησε στον ΟΛΠ έως τώρα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v