Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Περιορισμός ζημιών για ΕΠΑΤΤ και Στρίντζη

Περιορισμό στις ζημιές παρουσιάζουν τα αποτελέσματα των Επιχειρήσεων Αττικής αλλά και των Γραμμών Στρίντζη το α’ τρίμηνο του 2004. Ο κύκλος εργασιών της πρώτης σημείωσε αύξηση κατά 7% και της δεύτερης κατά 36,3%.

Περιορισμός ζημιών για ΕΠΑΤΤ και Στρίντζη
Αύξηση πωλήσεων 7% στα 69,7 εκατ. ευρώ, σημείωσε ο όμιλος Επιχειρήσεις Αττικής το α’ τρίμηνο του 2004, που προήλθαν από τα έσοδα των πλοίων Superfast (47 εκατ. ευρώ) και των Blue Star Ferries (22,7 εκατ. ευρώ).

Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 10 εκατ. ευρώ έναντι 2,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 284% από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα του Ομίλου προ φόρων παρουσιάζουν μείωση της ζημίας από 16,9 εκατ. ευρώ σε 1,7 εκατ. ευρώ.

Τα αποτελέσματα του Ομίλου περιλαμβάνουν καθαρές χρηματοοικονομικές δαπάνες 7,8 εκατ. ευρώ έναντι 9,6 εκατ. ευρώ και αποσβέσεις 10,1 εκατ. ευρώ έναντι 9,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2003, καθώς και ανόργανα έσοδα 8,1 εκατ. ευρώ.

Στα ανόργανα έσοδα περιλαμβάνονται καθαρά κέρδη ύψους 4,7 εκατ. ευρώ από την πώληση του Superfast I που ολοκληρώθηκε εντός του α΄ τριμήνου 2004.

Σημειώνεται στην ανακοίνωση, ότι στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας, τα πλοία του Ομίλου Επιχειρήσεις Αττικής διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες, φορτηγά και Ι.Χ. αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 48,5%, 40,5% και 40,3% αντίστοιχα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών και Ι.Χ. αυτοκινήτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας.

Στη γραμμή Γερμανίας-Φινλανδίας, τα Superfast VII και Superfast VIII μετέφεραν στο α΄ τρίμηνο του έτους 20.857 επιβάτες, 12.497 φορτηγά και 9.290 Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 22.409 επιβατών, 11.327 φορτηγών και 10.926 Ι.Χ. αυτοκινήτων. Στη γραμμή αυτή, η Superfast Ferries διατηρεί την πρώτη θέση στην μεταφορά επιβατών και συνοδευόμενων φορτηγών αυτοκινήτων.

Στη γραμμή Σκωτίας-Βελγίου, τα Superfast IX και Superfast X μετέφεραν σε 84 αναχωρήσεις, 18.027 επιβάτες, 7.777 φορτηγά και 3.670 Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 21.368 επιβατών, 5.689 φορτηγών και 3.950 Ι.Χ. αυτοκινήτων το α΄ τρίμηνο 2003 σε 126 αναχωρήσεις.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση της υψηλής κίνησης επιβατών που από την αρχή παρουσιάζει η γραμμή αυτή, κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου, στον ετήσιο δεξαμενισμό τους, στα Superfast IX και Superfast X προσετέθησαν επιπλέον καμπίνες και δημιουργήθηκαν νέοι συνεδριακοί χώροι.

Εκ του γεγονότος αυτού επιμηκύνθηκε ο χρόνος της ετήσιας συντήρησης των πλοίων και μειώθηκαν τα ταξίδια του α΄ τριμήνου σε 84 από 126 που ήταν τον προηγούμενο χρόνο.

Παράλληλα, στη βελτίωση του μεταφορικού έργου της γραμμής των Κυκλάδων αποδίδει η Γραμμές Στρίντζη Ναυτιλιακή, τη βελτίωση των μεγεθών της για το α΄ τριμήνου, στη διάρκεια του οποίου μείωσε τις ζημίες και παρουσίασε αύξηση του κύκλου εργασιών.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρίας, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή αυξήθηκε κατά 36,3% στο α’ τρίμηνο, διαμορφούμενος σε 22,70 εκατ. ευρώ έναντι του ποσού των 16,66 πέρυσι.

Επίσης, τα κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 2,28 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 795 χιλ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2003.

Εξάλλου, για το α΄ τρίμηνο του 2004 η Γραμμές Στρίντζη Ναυτιλιακή εμφάνισε μείωση των ζημιών της στα 3,53 εκατ. ευρώ, έναντι του ποσού των 13,58 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Όπως επισημαίνει η ανακοίνωση, η βελτίωση των πωλήσεων του ομίλου, οφείλεται κατά κύριο λόγο στη βελτίωση του μεταφορικού έργου της γραμμής των Κυκλάδων που εξυπηρετούν τα πλοία Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Ithaki, Superferry II και Seajet 2.

Τα πλοία αυτά, υπογραμμίζει η ανακοίνωση, πέτυχαν υψηλές πληρότητες και εξυπηρέτησαν το επιβατηγό κοινό και τους μεταφορείς προσφέροντας συνέπεια δρομολογίων και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Επίσης, συνεχίζει η ανακοίνωση, η αύξηση του κύκλου εργασιών οφείλεται στα υψηλά μερίδια αγοράς που κατέκτησε το Blue Star 1 στην γραμμή των Δωδεκανήσων, καθώς και στο συνεχώς βελτιούμενο μεταφορικό έργο του Blue Star 2 που συμπλήρωσε το πρώτο έτος παρουσίας του στη γραμμή Πειραιά – Χανίων Κρήτης.

Η πορεία των πλοίων που δραστηριοποιούνται στις Ελληνικές Ακτοπλοϊκές γραμμές, καθώς και η επιτυχής μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Horizon στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Μπάρι συνέβαλαν στη βελτίωση των κερδών προ Τόκων και Αποσβέσεων καθώς και στην σημαντική μείωση των καθαρών ζημιών του Ομίλου και αποδεικνύουν ότι οι επιλογές της διοίκησης για την δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων στην Ακτοπλοϊα καθώς και για την ανανέωση του στόλου, απέδωσαν τα αναμενόμενα.

Η βελτίωση των αποτελεσμάτων του Ομίλου οφείλεται στην αύξηση του κύκλου εργασιών, στον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων σε σύγκριση με το αντίστοιχο περισυνό τρίμηνο, στη μείωση των χρηματοοικονομικών δαπανών και επετεύχθη, παρά την μεγάλη αύξηση (57,8%) στις αποσβέσεις των πλοίων.

Τονίζεται στην ανακοίνωση, ότι η Διοίκηση του Ομίλου διαπιστώνει ότι οι αποδόσεις των πλοίων του Ομίλου έχουν βελτιωθεί σημαντικά καθώς έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλή στο επιβατηγό κοινό και τους μεταφορείς και ως εκ τούτου προσβλέπει σε περαιτέρω βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων του Ομίλου παρά τις υψηλές τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων και την καθυστέρηση της πολιτείας στην εναρμόνιση της αγοράς των θαλασσίων ενδομεταφορών σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό.

Τέλος, στα πλαίσια της ανακοινωθείσης πρόθεσης της Διοίκησης της εταιρίας για την ανανέωση του στόλου του Ομίλου, και της ισχύος του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92 που επιβάλλει την πλήρη απελευθέρωση των θαλασσίων ενδομεταφορών και στη χώρα μας από τον Ιανουάριο του 2004, η Διοίκηση της εταιρίας προέβη κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου 2004, στην πώληση του πλοίου Blue Sky έτος ναυπηγήσεως 1974 ενώ τον Απρίλιο ήλθε σε συμφωνία για την πώληση και του πλοίου Blue Bridge έτος ναυπηγήσεως 1976, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με ναυπηγεία για τις ναυπηγήσεις νέων σκαφών για την Ακτοπλοΐα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v