Frigoglass: Αύξηση 30% στα προ φόρων κέρδη

Αύξηση 30% στα κέρδη προ φόρων μετά την αφαίρεση δικαιωμάτων μειοψηφίας σημείωσε η Frigoglass σε επίπεδο ομίλου το α’ τρίμηνο. Αύξηση 3,1% παραουσίασαν τα EBITDA, ενώ ο κύκλος εργασιών βρίσκεται στα ίδια επίπεδα.

Frigoglass: Αύξηση 30% στα προ φόρων κέρδη
Αύξηση κατά 30% σημείωσαν τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη του Ομίλου Frigoglass για το πρώτο τρίμηνο του 2004, μετά την αφαίρεση των μεριδίων μειοψηφίας, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους και ανήλθαν σε 11,1 εκ. ευρώ.

Τα ενοποιημένα, προ φόρων, χρηματοοικονομικών και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) ανέρχονται σε 19,5 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 3,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις, αντίστοιχα, ανήλθαν σε 91,3 εκ. ευρώ που σε συγκρίσιμη βάση, αφού αφαιρέσουμε από τα αποτελέσματα τις πωλήσεις της Ipoma και της 3Ν, βρίσκονται στα ίδια επίπεδα.

Ο κλάδος επαγγελματικής ψύξης παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 21% και κερδών 56% συνεισφέροντας 10,9 εκ. ευρώ στα ενοποιημένα αποτελέσματα. Η βελτίωση των μεγεθών προήλθε κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων στην Ευρώπη (Ανατολική και Δυτική).

Παράλληλα η διείσδυση σε νέες αγορές, όπως στη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία, ενίσχυσε τον κλάδο, δημιουργώντας τη βάση για την περαιτέρω ανοδική του πορεία.

Επίσης, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, η αποτελεσματικότερη διαχείριση των συντελεστών κόστους είχε ως αποτέλεσμα ο κλάδος να εμφανίζει βελτίωση του περιθωρίου καθαρού κέρδους κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες.

Οι πωλήσεις του κλάδου της Νιγηρίας εμφανίζουν μείωση κατά 16,9% σε τοπικό νόμισμα κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης στην αγορά της μπύρας καθώς και της καθυστέρησης λανσαρίσματος νέων προϊόντων από μεγάλο πελάτη ζυθοποιίας.

Επιπλέον, τα αποτελέσματα, σε ενοποιημένη βάση, επηρεάστηκαν και από τη διολίσθηση της ισοτιμίας του τοπικού νομίσματος (νάιρα) σε σχέση με το ευρώ. Η μείωση των πωλήσεων σε συνδυασμό με την σημαντική αύξηση των τιμών πρώτων υλών, ενέργειας και μεταφορικών είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των κερδών στον τομέα της υαλουργίας που αντιπροσωπεύει και την μεγαλύτερη δραστηριότητα του κλάδου.

Σημειώνεται ακόμα στην ανακοίνωση, ότι η VPI παρουσίασε μείωση πωλήσεων κατά 27% και κερδών κατά 26% κυρίως γιατί το εργοστάσιο παρέμεινε κλειστό για τέσσερις εβδομάδες για την προγραμματισμένη συντήρηση και βελτίωση της παραγωγής του. Παρά τη μείωση των πωλήσεων, τα περιθώρια του μεικτού περιθωρίου κέρδους αυξήθηκαν κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες κυρίως λόγω των υψηλότερων τιμών του Pet.



Στον κλάδο των πλαστικών ολοκληρώθηκε, το πρώτο τρίμηνο του 2004, η πώληση της Ipoma και η εξαγορά του υπολοίπου 49% της 3P Romania, ενώ οι υπόλοιπες δραστηριότητες βελτίωσαν τα αποτελέσματα τους κατά 82% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, τόνισε ”Tα αποτελέσματα μας στον τομέα της επαγγελματικής ψύξης αντικατοπτρίζουν την επιτυχημένη εφαρμογή των στρατηγικών μας στόχων για οργανική ανάπτυξη. Τα αποτελέσματα της Νιγηρίας και ειδικά του τομέα της υαλουργίας δεν συμβαδίζουν με τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης του Ομίλου. Η στρατηγική μας για το 2004 αφορά στην εφαρμογή αυστηρών κριτηρίων ελέγχου του κόστους, διείσδυση σε νέες αγορές, βελτιστοποίηση των υψηλών ποιοτικών κριτηρίων, άξονες που θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη δυναμική ανάπτυξη του κλάδου”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v