ΟΛΠ: Οριακά κέρδη στο α΄ εξάμηνο

Οριακά καθαρά κέρδη ( 0,2 εκατ. ευρώ) εμφάνισε το α΄ εξάμηνο της φετινής χρήσης ο ΟΛΠ έναντι ζημιών την αντίστοιχη περσινή περίοδο χάρη στην αύξηση των εσόδων που προήλθε από την ομαλοποίηση της λειτουργίας του.

ΟΛΠ: Οριακά κέρδη στο α΄ εξάμηνο
Οριακά καθαρά κέρδη ( 0,2 εκατ. ευρώ) εμφάνισε το α΄ εξάμηνο της φετινής χρήσης ο ΟΛΠ έναντι ζημιών την αντίστοιχη περσινή περίοδο χάρη στην αύξηση των εσόδων που προήλθε από την ομαλοποίηση της λειτουργίας του ενώ αντίθετα μειωμένη είναι η κίνηση σε εμπορευματοκιβώτια και αυτοκίνητα.

Ειδικότερα τα συνολικά έσοδα του ΟΛΠ από πωλήσεις και λοιπές υπηρεσίες ανήλθαν στα 61 εκατ. ευρώ έναντι 46,1 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2008, σημειώνοντας άνοδο κατά 32,3%.

Άνοδος που προέρχεται κυρίως από το Σ.ΕΜΠΟ, και αποκαθιστά μερικώς την απώλεια που υπέστη ο ΟΛΠ από την μη ομαλή λειτουργία του στην διάρκεια του 2008

Στο Σ.ΕΜΠΟ το 1ο εξάμηνο του 2009 πραγματοποιήθηκαν 204.600 κινήσεις, σχεδόν διπλάσιες από την ίδια περίοδο το 2008, γεγονός που ενίσχυσε σημαντικά τα έσοδα του ΟΛΠ. Αντίθετα πτώση παρουσιάζεται στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων.

Ο τομέας που θίγεται περισσότερο από την ύφεση είναι η διακίνηση αυτοκινήτων. Στο Car Terminal σημειώθηκε 38,7% πτώση του αριθμού αυτοκινήτων εισαγωγής, ενώ σχεδόν διπλάσια (- 86,3%) είναι στο β’ τρίμηνο η μείωση των μεταφορτούμενων με προορισμό τις χώρες της Μαύρης Θάλασσας που πλήττονται βαρύτατα από την κρίση.
 
Στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων η μείωση της ζήτησης είναι συγκριτικά
μικρότερη και κυμαίνεται περίπου σε 20%.

Πτώση κατά 34% παρουσιάζεται στο Χύμα και Συμβατικό Φορτίο, το οποίο όμως έχει ούτως ή άλλως καθοδική πορεία, υποκαθιστάμενο προοδευτικά από την μεταφορά αγαθών σε Εμπορευματοκιβώτια.

Στις λοιπές δραστηριότητες του ΟΛΠ παρατηρείται συνολικά αύξηση εσόδων της τάξης του 14%. Τα έσοδα του α εξαμήνου από την επιβατική κίνηση παρουσιάζουν άνοδο κατά 8% και οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων πυκνώνουν χωρίς να παρατηρείται μείωση επιβατών παρά τις αντίθετες προς τούτο προβλέψεις λόγω οικονομικής κρίσης.

Επίσης παρατηρείται αυξημένος αριθμός πλοίων που προσέρχονται για επισκευές και συντήρηση στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, ενισχύοντας σημαντικά τα έσοδα από δεξαμενισμό και λοιπές υπηρεσίες προς πλοία.

Τα λοιπά έσοδα εκμετάλλευσης μειώθηκαν κατά 15,43% σε σχέση με το 2008, παρά την μικρή αύξηση από τις εκμισθώσεις χώρων (+3,8%) λόγω περιορισμού των ανόργανων εσόδων.

Τα έξοδα της περιόδου εμφανίζουν αύξηση 13,5% , προερχόμενη κυρίως από τις αμοιβές προσωπικού και τα ανταλλακτικά-αναλώσιμα υλικά. Το σύνολο των υπολοίπων δαπανών παρέμεινε περίπου στο ίδιο επίπεδο με το α’ εξάμηνο του 2008.

Υποχώρηση σημειώνεται στο χρηματοοικονομικό αποτέλεσμα της περιόδου λόγω των τόκων του δανείου των 35 εκ. της ΕΤΕπ που εκταμιεύθηκε τον Ιούλιο 2008, ενώ τα έσοδα από τις προθεσμιακές καταθέσεις παραμένουν στο ίδιο επίπεδο παρά τα μειωμένα επιτόκια λόγω της κρίσεως των Τραπεζών.

Τα Κέρδη προ φόρων στο α εξάμηνο του 2009 ανήλθαν σε 3,2εκ. ευρώ έναντι ζημιάς 3,6εκ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ωστόσο λόγω των φορολογικών διαφορών του ελέγχου των χρήσεων 2003-2007, οι οποίες ανήλθαν σε 3.5εκ. ευρώ με πρόβλεψη μόλις 1,4 εκατ. ευρώ το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε στα 0,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 4,4 εκατ. ευρώ πέρσι.

Οι συνολικές υποχρεώσεις του ΟΛΠ σημείωσαν αύξηση κατά 65,61% ανερχόμενες το α΄ εξάμηνο του 2009 σε 173,8 εκατ. ευρώ έναντι 104,9 εκατ. ευρώ στο τέλος του α΄ εξαμήνου του 2008.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v