Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Attica Group: Καθαρά κέρδη 3,46 εκ. ευρώ

Κέρδη 3,46 εκ. ευρώ κατέγραψε ο όμιλος της Attica Group στο β' τρίμηνο του 2009. Ωστόσο στο εξάμηνο κατέγραψε ζημιές στις οποίες περιλαμβάνονται μη επαναλαμβανόμενες ζημίες 4,38 εκατ.

Attica Group: Καθαρά κέρδη 3,46 εκ. ευρώ
Κέρδη 3,46 εκ. ευρώ κατέγραψε ο όμιλος της Attica Group στο β' τρίμηνο του 2009. Ωστόσο στο εξάμηνο κατέγραψε ζημιές στις οποίες περιλαμβάνονται μη επαναλαμβανόμενες ζημίες 4,38 εκατ.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα του α' εξαμήνου 2009 παρουσιάζουν ενοποιημένες πωλήσεις Ευρώ 139,93 εκατ. (Ευρώ 156,48 εκατ. το α. εξάμηνο 2008) και Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ 13,65 εκατ. (Ευρώ 22,21 εκατ.).

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, παρουσιάζουν Ζημίες Μετά από Φόρους Ευρώ 11,36 εκατ. στις οποίες περιλαμβάνονται μη επαναλαμβανόμενες ζημίες Ευρώ 4,38 εκατ. από χρηματοοικονομικά παράγωγα ασφάλισης κινδύνου για το πετρέλαιο.

Στα αντίστοιχα αποτελέσματα του α. εξαμήνου 2008 που ανήλθαν σε Κέρδη Ευρώ 9,62 εκατ. περιλαμβάνονται Έκτακτα κέρδη Ευρώ 9,65 εκατ. από την πώληση τεσσάρων πλοίων RoRo.

Κατά το β. τρίμηνο 2009, οι Πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε Ευρώ 86,68 εκατ. (Ευρώ 93,07 εκατ.), τα Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ 19,11 εκατ. έναντι Ευρώ 19,21 εκατ. και Καθαρά Κέρδη Ευρώ 3,46 εκατ. (Ευρώ 12,64 εκατ.).

Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2009, κυρίως λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, παρουσιάσθηκε μείωση της συνολικής κίνησης επιβατών και οχημάτων στην Αδριατική θάλασσα και στις γραμμές εσωτερικού. Σε αυτό το κλίμα, ο Όμιλος Attica κατάφερε να αυξήσει τα μερίδια αγοράς σε όλες τις κατηγορίες κίνησης στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας και παράλληλα ενίσχυσε την παρουσία του με δύο πλοία στις γραμμές εσωτερικού, ένα στη γραμμή της Δωδεκανήσου και ένα στη νέα σύνδεση Πειραιάς-Ηράκλειο που ξεκίνησε στις 12 Μαρτίου 2009.

Τα οικονομικά στοιχεία του α. εξαμήνου 2009 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2008 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Ιουνίου 2009, Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων Ευρώ 486,06 εκατ. (Ευρώ 502,83 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2008) και Πάγια Στοιχεία (πλοία) αξίας Ευρώ 732,69 εκατ. (Ευρώ 744,72 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2008). Στις 30 Ιουνίου 2009, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανέρχονταν στα υψηλά επίπεδα των Ευρώ 101,40 εκατ.

Στα αποτελέσματα του α. εξαμήνου του 2009 περιλαμβάνονται χρηματοοικονομικές δαπάνες Ευρώ 9,10 εκατ. έναντι Ευρώ 11,54 εκατ. το α. εξάμηνο του προηγούμενου έτους και αποσβέσεις Ευρώ 13,91 εκατ. έναντι Ευρώ 12,93 εκατ. την ίδια περίοδο το 2008.

ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ - ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Κατά το α. εξάμηνο του 2009 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με πέντε πλοία Superfast και οκτώ πλοία Blue Star. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας σημείωσε μείωση κατά περίπου 10% σε επιβάτες και Ι.Χ. οχήματα και κατά περίπου 20% στα φορτηγά.

Στις γραμμές αυτές, τα πλοία της Attica Group, Superfast V, Superfast VI, Superfast XI, Superfast XII (μέχρι τις αρχές Μαρτίου), Blue Horizon και το Superfast I, μετέφεραν 275.710 επιβάτες (μείωση 4,3%), 67.696 φορτηγά οχήματα (μείωση 13,0%) και 53.189 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 6,9%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε όλες τις κατηγορίες κίνησης με αυξημένα μερίδια αγοράς 37,0% στους επιβάτες, 33,0% στα φορτηγά οχήματα και 32,3% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα στους πρώτους έξι μήνες του 2009.

Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.
Στις γραμμές εσωτερικού ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Πειραιά-Κυκλάδες, Ραφήνα-Κυκλάδες, Πειραιά-Δωδεκάνησα και Πειραιά-Ηράκλειο. Τα πλοία του Ομίλου Attica, Blue Star 1, Blue Star 2, Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Ithaki, Superferry II, Διαγόρας και Superfast XII μετέφεραν 1.759.735 επιβάτες, (αύξηση 10,2%), 71.590 φορτηγά οχήματα (αύξηση 22,7%) και 234.225 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 10,7%) εκτελώντας συνολικά 21% περισσότερα δρομολόγια από το α? εξάμηνο του 2008 λόγω της μεταδρομολόγησης των πλοίων Blue Star 1 από τη Βόρειο θάλασσα στη γραμμή των Δωδεκανήσων και από την 12η Μαρτίου του Superfast XII από τη γραμμή Πάτρα-Ancona στη σύνδεση Πειραιάς-Ηράκλειο.

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ: ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

Στις 12 Μαρτίου 2009, το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο Superfast XII ξεκίνησε καθημερινά δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο Κρήτης. Το πλοίο αναχωρεί καθημερινά από τον Πειραιά προς Ηράκλειο στις 15:30 και από Ηράκλειο προς Πειραιά στις 23:45. Η διάρκεια του ταξιδιού είναι 6.30 ώρες. Την περίοδο 13 Μαρτίου - 30 Ιουνίου 2009 το Superfast XII κατέκτησε μερίδιο αγοράς 24% σε επιβάτες, 21% στα Ι.Χ. οχήματα και 14% της κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων, εκτελώντας 30% των συνολικών δρομολογίων της γραμμής την περίοδο αυτή.
 
ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ ΝΕΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Στις 25 Ιουνίου 2009 υπεγράφη η συμφωνία για τη ναυπήγηση δύο νέων σύγχρονων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων με τα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co.(DSME) της Κορέας. Το κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε Ευρώ 137 εκατ. περίπου. Η παράδοση του πρώτου πλοίου θα γίνει την άνοιξη του 2011 και του δεύτερου στις αρχές του 2012. Τα νέα πλοία θα έχουν ταχύτητα 26 κόμβους, ολικό μήκος 145,5 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 2.400 επιβάτες και 450 Ι.Χ. αυτοκίνητα, ή 50 φορτηγά και 150 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Τα νέα αυτά πλοία θα δρομολογηθούν σε γραμμές του εσωτερικού.

ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΟΥ SUPERFAST II

Στα μέσα Σεπτεμβρίου 2009 αναμένεται η παραλαβή του επιβατηγού?οχηματαγωγού πλοίου Superfast II που θα δρομολογηθεί στη σύνδεση Πάτρας-Ηγουμενίτσας-Μπάρι. Το Superfast II κατασκευάζεται στα ναυπηγεία Nuovi Cantieri Apuania, Ιταλίας και είναι αδελφό πλοίο του Superfast I, που εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή αυτή με ιδαίτερη επιτυχία από τον Οκτώβριο 2008.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v