Intrakat: Στο στόχαστρο οι ΣΔΙΤ για οπτικές ίνες

Τουλάχιστον τη μία από τις τρεις συμβάσεις ΣΔΙΤ που προωθεί το ΥΜΕ για τη δημιουργία υποδομών παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών στο σύνολο της χώρας θα επιδιώξει να αναλάβει η Intrakat.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Intrakat: Στο στόχαστρο οι ΣΔΙΤ για οπτικές ίνες
Έχοντας σύμμαχο την πείρα και την τεχνογνωσία που διαθέτει όσον αφορά στην ανάπτυξη και στη συντήρηση δικτύων οπτικών ινών, η τεχνική εταιρία Intrakat του ομίλου Κόκκαλη, θα επιδιώξει να αναλάβει τουλάχιστον τη μία από τις τρεις συμβάσεις ΣΔΙΤ που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών για τη δημιουργία υποδομών παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών στο σύνολο της χώρας.

Οι διαγωνισμοί για τις συγκεκριμένες συμπράξεις, που σημειωτέον θα έχουν διάρκεια 30 ετών και των οποίων ο συνολικός προϋπολογισμός θα ανέλθει στα 2,1 δισ. ευρώ, θα πραγματοποιηθούν τον επόμενο χρόνο και αναμένεται να συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον τόσο ελληνικών όσο και διεθνών ομίλων από τους κλάδους των κατασκευών και των τηλεπικοινωνιών.

Συμμετοχή σε αυτούς θεωρείται βέβαιο πως θα έχει η Intrakat, δεδομένου ότι πρόκειται για την ελληνική κατασκευαστική εταιρία με τη μεγαλύτερη τεχνογνωσία σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη δικτύων οπτικών ινών, καθώς μέχρι σήμερα έχει αναλάβει τα περισσότερα από τα έργα αυτού του είδους που υλοποιούνται για λογαριασμό δήμων της χώρας. Μάλιστα, αξίζει να αναφερθεί πως τα τελευταία χρόνια περίπου το 20% των ετήσιων εσόδων της εισηγμένης προέρχεται από την κατασκευή έργων μητροπολιτικών δικτύων οπτικών ινών.

Για τη δημιουργία του πανελλαδικού δικτύου οπτικών ινών η χώρα θα χωριστεί σε τρεις ζώνες: η Αττική θα χωριστεί σε τρία κομμάτια και το καθένα από αυτά θα αποτελεί ενιαία εργολαβία, ενώ η δυτική και η κεντρική Ελλάδα την πρώτη, η βόρεια Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη τη δεύτερη και η νότιος Ελλάδα την τρίτη.

Καθεμιά από τις τρεις αυτές ζώνες θα είναι αντικείμενο των τριών ΣΔΙΤ που θα ανατεθούν και οι οποίες θα συνδέσουν με καλώδιο οπτικής ίνας περίπου δύο εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε 54 πόλεις και σε 186 δήμους ανά την Ελλάδα.

Νέοι μέτοχοι και προοπτικές

Το έργο του πανελλαδικού δικτύου οπτικών ινών, όμως, δεν θα είναι το μοναδικό μεγάλο έργο υποδομής που σχεδιάζει να διεκδικήσει η Intrakat, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποία εισήλθαν προσφάτως δύο νέοι μέτοχοι μετά την απορρόφηση από την εισηγμένη των κατασκευαστικών κλάδων των εταιριών Θ. Καραγιάννης και Cybarco.

Ειδικότερα, η Cybarco συμμετέχει πλέον με 7,79% στην Intrakat και η Θ. Καραγιάννης με 7,48%. Υπενθυμίζεται πως η απορρόφηση των κατασκευαστικών κλάδων των δύο εταιριών αλλά και της θυγατρικής Eurokat έγινε στο πλαίσιο της απόκτησης από την Intrakat του ανώτερου εργοληπτικού πτυχίου (7ης τάξης).

Η εξέλιξη αυτή έχει βάλει ουσιαστικά την Intrakat στο κλαμπ των "μεγάλων" του κλάδου των κατασκευών, γεγονός που θα προσπαθήσει να το αξιοποιήσει η εισηγμένη με τη διεκδίκηση σημαντικών έργων (και αυτό αδυνατούσε να το κάνει όταν διέθετε πτυχίο 6ης τάξης) αλλά και με τη σύναψη συνεργασιών με ισχυρούς ομίλους από την Ελλάδα και από το εξωτερικό.

Στο πλαίσιο αυτό, η Intrakat φέρεται να σχηματίζει κοινοπραξία με τους ομίλους ΑΕΓΕΚ και Κοπελούζου για τη διεκδίκηση του αυτοχρηματοδοτούμενου έργου των επεκτάσεων της Αττικής Οδού με προϋπολογισμό 1,6 δισ. ευρώ, ενώ έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον σε συνεργασία με τη μητρική Intracom, τη Remexpo του ομίλου Κοπελούζου και με την τεχνική εταιρία ΕΛΤΕΡ (με την οποία εξάλλου συνεργάζεται στενά κυρίως σε ενεργειακά έργα και έργα δικτύων φυσικού αερίου) για το έργο ΣΔΙΤ που αφορά στην κατασκευή και στη διαχείριση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 389 εκατ. ευρώ.

Ανοιχτό είναι, επίσης, το ενδεχόμενο η Intrakat να διεκδικήσει και το έργο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι του Ηρακλείου Κρήτης, πιθανότατα συνεργαζόμενη πάλι με τον όμιλο Κοπελούζου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v