Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Frigoglass: Επέκταση σε νέες αγορές

Στην επέκταση των δραστηριοτήτων της σε νέες αγορές καθώς και στην προσέλκυση νέων πελατών στις υφιστάμενες αγορές στρέφεται η Frigoglass προκειμένου να καλύψει πιθανή νέα μείωση της ζήτησης στα επαγγελματικά ψυγεία.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Frigoglass: Επέκταση σε νέες αγορές
Στην επέκταση των δραστηριοτήτων της σε νέες αγορές καθώς και στην προσέλκυση νέων πελατών στις υφιστάμενες αγορές στρέφεται η Frigoglass προκειμένου να καλύψει πιθανή νέα μείωση της ζήτησης στα επαγγελματικά ψυγεία λόγω της αυξανόμενης διεθνούς οικονομικής κρίσης.

Σημειώνεται ότι η πορεία του πρώτου εξαμήνου του έτους επηρεάστηκε από τη μείωση των πωλήσεων στον κλάδο επαγγελματικής ψύξης κατά 54,1%, οι οποίες αποτέλεσαν το 79% των συνολικών πωλήσεων.

Συγκεκριμένα, η δυτική και η ανατολική Ευρώπη σημείωσαν μείωση 52,2% και 76,8% αντίστοιχα εξαιτίας σημαντικής κάμψης στις χώρες Ρωσία, Ουκρανία, Πολωνία και Γερμανία. Αντιθέτως, η γεωγραφική περιοχή Ασίας - Ωκεανίας παρουσίασε άνοδο 32,8%, ενώ μείωση 22,5% σημείωσαν οι πωλήσεις στην Αφρική - Μέση Ανατολή λόγω της πτώσης στο Μαρόκο και στη Νιγηρία.

Επιπλέον, για το δεύτερο εξάμηνο εκτιμάται ότι ο κλάδος επαγγελματικής ψύξης θα συνεχίσει υποτονικά στην Ευρώπη, γεγονός που μερικώς θα αντισταθμιστεί από τη συνεχιζόμενη θετική τάση της Ασίας και τη βελτιωμένη πορεία της Αφρικής, ενώ στη Νιγηρία πιστεύεται ότι θα διατηρήσει τα θετικά του αποτελέσματα.

Παράλληλα, η εταιρία προκειμένου να αντιμετωπίσει τις αυξημένες τιμές των α΄ υλών, οι οποίες έχουν άμεση επίπτωση στο κόστος παραγωγής των προϊόντων της, συγκεκριμένα στο γαλβανισμένο ατσάλι, στο αλουμίνιο, στον χαλκό και στο PVC (είναι οι κυριότερες πρώτες ύλες που επηρεάζουν το κόστος παραγωγής), υιοθετεί πολιτική όπως διαπραγμάτευση των τιμών σύμφωνα με τον όγκο των παραγγελιών, διατήρηση στρατηγικών αποθεμάτων τόσο των πρώτων υλών όσο και έτοιμων προϊόντων και υπογραφή συμβολαίων με τους προμηθευτές της τέτοιας διάρκειας που να καλύπτει τις ανάγκες της παραγωγής και να εξασφαλίζεται η δυνατότητα επαναδιαπραγμάτευσης σε περιπτώσεις μείωσης των τιμών.

Επιπλέον, η εταιρία αναμένει ότι οι πρωτοβουλίες της σχετικά με τη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης και του κόστους θα γίνουν πιο εμφανείς, συντείνοντας στη βελτίωση της κεφαλαιακής της δομής.

Πωλήσεις προς την Coca Cola 3E

Μείωση της τάξεως του 76,3% κατέγραψαν το πρώτο εξάμηνο οι πωλήσεις στην Coca Cola 3E, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 17,4% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης σε σύγκριση με το 33,7% την αντίστοιχη περίοδο του 2008.

Αντιθέτως, οι πωλήσεις στους άλλους εμφιαλωτές της Coca Cola εκτός της Coca Cola 3E αυξήθηκαν κατά 6,3%, με αποτέλεσμα το πρώτο εξάμηνο του έτους να αντιπροσωπεύουν το 44,6% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης, σε σύγκριση με το 19,3% την αντίστοιχη περίοδο του 2008.

Σημαντική πάντως ήταν η μείωση κατά 62,6% των πωλήσεων προς τις ζυθοποιίες, οι οποίες αποτελούν πλέον το 25,5% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης, σε σύγκριση με το 31,3% την αντίστοιχη περίοδο του 2008.

Ο κλάδος της Νιγηρίας

Ο κλάδος της Νιγηρίας συνέχισε και το πρώτο εξάμηνο του έτους να παρουσιάζει σημαντική αύξηση και οι πωλήσεις σημείωσαν άνοδο 19,6% αντιπροσωπεύοντας το 20% των συνολικών πωλήσεων, από 9% που ήταν το ποσοστό το αντίστοιχο διάστημα του 2008. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις στον τομέα της υαλουργίας, αυξήθηκαν κατά 20,9%, ενώ το καθαρό κέρδος του κλάδου της Νιγηρίας αυξήθηκε 47,4%. Οι πωλήσεις του κλάδου πλαστικών μειώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν κατά 72,8% εξαιτίας των αντίξοων οικονομικών συνθηκών.

Κεφαλαιακές δαπάνες

Οι κεφαλαιακές δαπάνες ανήλθαν στα 6,7 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του έτους, σημαντικά μειωμένες από τα 27,3 εκατ. που είχαν δαπανηθεί κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2008. Ειδικότερα, στον κλάδο της Νιγηρίας επενδύθηκαν 3,4 εκατ. ευρώ, ενώ στον κλάδο της επαγγελματικής ψύξης τα 3,1 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν κυρίως σε επενδύσεις σε μηχανήματα και εξοπλισμό.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι στις 15 Ιουνίου ο όμιλος σύναψε ομολογιακό δάνειο ποσού 75 εκατ. ευρώ με αποκλειστικό σκοπό την αναχρηματοδότηση και για το εν λόγω δάνειο δεν παραχωρήθηκαν εμπράγματα βάρη επί των παγίων της μητρικής εταιρίας και του ομίλου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v