Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Sprider: Στόχος η αύξηση του μεριδίου αγοράς

Oι βασικοί στόχοι του ομίλου Sprider είναι η αύξηση μεριδίου αγοράς, η σταθερή ανάπτυξη του κύκλου εργασιών και η συντηρητική επέκταση. Στο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης φέρεται να παρουσιάζει αύξηση των πωλήσεων 20%.

Sprider: Στόχος η αύξηση του μεριδίου αγοράς
βασικοί στόχοι του ομίλου Sprider είναι η αύξηση μεριδίου αγοράς, η σταθερή ανάπτυξη του κύκλου εργασιών παρά το αρνητικό περιβάλλον και η συντηρητική επέκταση.

Στο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης φέρεται να παρουσιάζει ρυθμούς αύξησης των πωλήσεων της τάξης του 20%, ποσοστό σαφώς υψηλότερο του μέσου όρου της αγοράς, ενώ στο τρίτο τρίμηνο της χρήσης, που συμπίπτει με τις θερινές εκπτώσεις, ακολουθεί επιθετική πολιτική μειώνοντας έως και κατά 80% τις αρχικές τιμές πώλησης.

Ο όμιλος εκτιμά ότι κατείχε μερίδιο 6% της εγχώριας αγοράς ένδυσης, ποσοστό που σκοπεύει να αυξήσει κερδίζοντας καταναλωτές και αγορές μέσω τόσο της επέκτασης του δικτύου του όσο και της αύξησης της αναγνωρισιμότητας και της πιστότητας της φίρμας Sprider.

Παράλληλα, ενισχύει το προϊοντικό του μίγμα με είδη οικιακής χρήσης, προκειμένου να καταστήσει την αλυσίδα one stop shop για τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας.

--- Στροφή στην Ελλάδα

Παράλληλα επιχειρεί στροφή στην εγχώρια αγορά, με περιορισμό των επενδύσεων στις χώρες όπου ήδη διαθέτει παρουσία, αλλά και μετάθεση των όποιων σχεδίων για άνοιγμα νέων αγορών, καθώς ακολουθεί πλέον πιο συντηρητική στρατηγική, δεδομένης και της αρνητικής συγκυρίας αλλά και της αβεβαιότητας τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ειδικότερα, η εταιρεία μετά το άνοιγμα 35 καταστημάτων εντός της χρήσης του 2008, μειώνει τους ρυθμούς αύξησης του δικτύου της και προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 11 - 12 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2009, σκοπεύοντας να δημιουργήσει 10 νέα σημεία πώλησης, από τα οποία τα 9 θα λειτουργήσουν στην Ελλάδα. Ήδη, σήμερα η αλυσίδα έχει κατασκευάσει τα περισσότερα απ’ όσα προβλέπει το πρόγραμμα επέκτασής της.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, εφόσον ολοκληρωθεί το βασικό πλάνο ανάπτυξης και εκτιμηθούν τα δεδομένα της περιόδου, τότε ενδέχεται να προχωρήσει και σε νέες επενδύσεις, οι οποίες ωστόσο θα διατηρηθούν σε συντηρητικό πλαίσιο. Πάντως, ο όμιλος διατηρεί τον στόχο δημιουργίας συνολικά 100 καταστημάτων στην Ελλάδα και 50 στο εξωτερικό έως το 2011.

Σε ό,τι αφορά το πλάνο εισόδου σε μία νέα αγορά ανά έτος, στρατηγική την οποία ο όμιλος τηρούσε έως το 2008 με τη δημιουργία πιλοτικής θέσης στην Πολωνία, προς το παρόν αναστέλλεται, καθώς η συγκυρία απαιτεί επιφυλακτικότερους χειρισμούς.

--- Ο περιορισμός του κόστους

Όσον αφορά στη συγκράτηση των εξόδων, η διοίκηση της εταιρείας επικεντρώνεται στη σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, στη συγκράτηση των εξόδων marketing αλλά και στη μείωση του κόστους ανάπτυξης των καταστημάτων.

Σε σχέση με το προσωπικό, σκοπεύει να αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων για να εξυπηρετήσει και την επέκταση του δικτύου αλλά και για να επαναξιολογήσει τις ανάγκες του προσωπικού ανά κατάστημα.

Σε ό,τι αφορά τα έξοδα προώθησης, διαφήμισης και marketing, σκοπεύει να διατηρήσει αλώβητο το ποσό που διαθέτει, αλλά εκτιμά πως η δαπάνη θα έχει μεγαλύτερη αποδοτικότητα, καθώς η τρέχουσα χρήση έχει πιέσει σημαντικά τις τιμές των υπηρεσιών διαφήμισης.

Τέλος, ο όμιλος εξετάζει την πιθανότητα επαναδιαπραγμάτευσης μισθωμάτων για τα καταστήματα του δικτύου του, όπου υπάρχει δυνατότητα, καθώς οι μακροχρόνιες συμβάσεις που έχει υπογράψει δεν αφήνουν περιθώρια πίεσης.

Αντιθέτως στο εξωτερικό, όπου τα καταστήματα της Sprider βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα, οι συμβάσεις επιτρέπουν αναπροσαρμογές προς τα κάτω, αφού αυτές βασίζονται και σε στοιχεία σχετικά με την εμπορική κίνηση, η οποία πλέον μειώνεται κυρίως στη Ρουμανία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v