Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σαράντης: Συγκρατημένη αισιοδοξία για το β΄ 6μηνο

Συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία των μεγεθών του στο β΄ εξάμηνο, το οποίο εν πολλοίς θα καθορίσει και την εξέλιξη ολόκληρης της χρήσης, διατυπώνει η διοίκηση του ομίλου Σαράντη.

Σαράντης: Συγκρατημένη αισιοδοξία για το β΄ 6μηνο
Συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία των μεγεθών του στο β΄ εξάμηνο, το οποίο εν πολλοίς θα καθορίσει και την εξέλιξη ολόκληρης της χρήσης, διατυπώνει η διοίκηση του ομίλου Σαράντη.

Ειδικότερα, το β΄ εξάμηνο του 2009 ενδέχεται να είναι ευνοϊκότερο για τον όμιλο, αφενός γιατί τα μεγέθη θα συγκριθούν με το αδύναμο περυσινό αντίστοιχο εξάμηνο και αφετέρου διότι η διολίσθηση που ροκανίζει τις επιδόσεις του στη ΝΑ. Ευρώπη έχει περιοριστεί, ενώ παράλληλα φέτος έχουν μειωθεί σημαντικά τα χρηματοοικονομικά κόστη. Αν οι εκτιμήσεις αυτές επιβεβαιωθούν στο πέρασμα των επόμενων μηνών, τότε ο όμιλος ενδέχεται να περιορίσει την πτώση των πωλήσεων στο σύνολο της χρήσης σε ποσοστό 9% - 10%.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη γενική πρόβλεψη μεγεθών του ομίλου στις αρχές Απριλίου 2009, οι πωλήσεις στη ΝΑ. Ευρώπη, παρά την εκτιμώμενη αύξηση σε τοπικά νομίσματα, λόγω της διολίσθησης, θα υποχωρούσαν κατά 10%.

Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, ο όμιλος υπολόγιζε υποχώρηση πωλήσεων κατά 10% - 15%, γεγονός που αποδίδει τόσο στη συγκράτηση της κατανάλωσης όσο και στην πολιτική των εμπορικών αλυσίδων και των σούπερ μάρκετ να μειώσουν τα αποθέματα και τη ροή των παραγγελιών.

Σημειώνεται ωστόσο ότι ήδη στο α΄ εξάμηνο του 2009 η διοίκηση του ομίλου κατέγραψε τις πρώτες ενδείξεις ανακοπής της πτωτικής ζήτησης. Σύμφωνα με όσα αναφέρει, στην εγχώρια αγορά μετά το πτωτικό α΄ τρίμηνο οι πωλήσεις τον Απρίλιο παρέμειναν σταθερές, τον Μάιο αυξήθηκαν κατά 4,5% και τον Ιούνιο με βάση τα τελευταία στοιχεία υποχώρησαν κατά 6,5%, ποσοστό που ωστόσο είναι ελαφρώς καλύτερο του μέσου όρου της αγοράς.

Σημαντική ανάκαμψη στην εγχώρια αγορά ωστόσο παρουσίασαν το δίμηνο Μαΐου - Ιουνίου οι πωλήσεις των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής της κοινοπραξίας με την Estee Lauder. Η εν λόγω δραστηριότητα ήδη τον Μάιο εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 38%, ενώ ο Ιούνιος με βάση τα τελευταία στοιχεία είναι ο καλύτερος αντίστοιχος ιστορικά μήνας από τη δεκαετία του 1970, χρονολογία όπου η Estee Lauder δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.
 
Η αντίδραση αυτή αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην επανατοποθέτηση παραγγελιών από το λιανεμπόριο έπειτα από μια μακρά περίοδο μείωσης αποθεμάτων. Σε ότι αφορά τέλος τη ΝΑ. Ευρώπη, οι πωλήσεις των θυγατρικών στο α΄ εξάμηνο αυξήθηκαν κατά 5% - 6% σε τοπικό νόμισμα, ενώ παρουσιάζουν πτώση 14% μεταφραζόμενες σε ευρώ.

Το 2009, δεδομένης της αρνητικής συγκυρίας, ο όμιλος επικεντρώνεται αφενός στην προστασία ή και στην αύξηση των μεριδίων αγοράς που κατέχει ανά γεωγραφική περιοχή και ανά κατηγορία προϊόντων, δίνοντας πάντοτε έμφαση στα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα, και αφετέρου στη διατήρηση του θετικού cash flow.

Ειδικότερα, παρακολουθεί την κίνηση των προϊόντων ανά κανάλι σε μηνιαία βάση, προσαρμόζοντας ανάλογα τη στρατηγική του απέναντι στον ανταγωνισμό και στις καταναλωτικές συνθήκες.

Σε ό,τι αφορά τα χρηματοοικονομικά έξοδα, ο όμιλος έχοντας επιτύχει σημαντική μείωση του δανεισμού του στα τέλη του 2008 προτίθεται να τον διατηρήσει χαμηλά.

Παράλληλα, εφαρμόζει μια εσωτερική τακτική hedging, καλώντας τις θυγατρικές του να προπληρώνουν σε κλειδωμένες και σε χαμηλότερες από τις τρέχουσες ισοτιμίες τις ανάγκες προμηθειών, αποσκοπώντας στην όσο το δυνατόν μικρότερη επίπτωση από συναλλαγματικές διαφορές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v