Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σαράντης: Συγκρατημένη πτώση πωλήσεων στο 6μηνο

Αντιστάσεις στην πτώση της ζήτησης σε Ελλάδα και ΝΑ. Ευρώπη εμφανίζει ο όμιλος Σαράντη, καθώς στο α΄ εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης τα μεγέθη του υποχωρούν
λιγότερο των γενικών προβλέψεων για το σύνολο της χρήσης.

  • της Πέννυς Κούτρα
Σαράντης: Συγκρατημένη πτώση πωλήσεων στο 6μηνο
Αντιστάσεις στην πτώση της ζήτησης στην  Ελλάδα και στη ΝΑ. Ευρώπη εμφανίζει ο όμιλος Σαράντη, καθώς στο α΄ εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης τα μεγέθη του υποχωρούν λιγότερο από τις γενικές προβλέψεις σε ό,τι αφορά το σύνολο της χρήσης.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, στο περιθώριο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων του, στην εγχώρια αγορά μετά το πτωτικό α΄ τρίμηνο οι πωλήσεις τον Απρίλιο παρέμειναν σταθερές, τον Μάιο αυξήθηκαν σε ποσοστό 4,5% και τον Ιούνιο με βάση τα τελευταία στοιχεία δείχνουν να υποχωρούν κατά 6,5%, ποσοστό που ωστόσο είναι ελαφρώς καλύτερο του μέσου όρου της αγοράς.

Τα παραπάνω συνάδουν με μέση πτώση των πωλήσεων για το α΄ εξάμηνο της τάξης του 11% - 12%, ποσοστό μικρότερο του 15% που έχει προϋπολογίσει ο όμιλος για το σύνολο του 2009, κατά την επίσημη ανακοίνωση του guidance την 1η Απριλίου 2009.

Σύμφωνα με τα στελέχη του ομίλου, η διακύμανση στις πωλήσεις εξηγείται ως έναν βαθμό από την προσπάθεια μείωσης των αποθεμάτων του λιανεμπορίου αλλά και από τη γενικότερη συγκράτηση στην ιδιωτική κατανάλωση, τάση που εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί για το σύνολο του 2009.

Σημαντική ανάκαμψη στην εγχώρια αγορά, ωστόσο, παρουσίασαν το δίμηνο Μαΐου - Ιουνίου οι πωλήσεις των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής της κοινοπραξίας με την Estee Lauder.

Η εν λόγω δραστηριότητα ήδη τον Μάιο εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 38%, ενώ ο Ιούνιος με βάση τα τελευταία στοιχεία είναι το καλύτερο αντίστοιχο ιστορικά διάστημα από τη δεκαετία του 1970, χρονολογία όπου η Estee Lauder δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Η αντίδραση αυτή αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην επανατοποθέτηση παραγγελιών από το λιανεμπόριο έπειτα από μακρά περίοδο μείωσης αποθεμάτων.

Σε ό,τι αφορά τη ΝΑ. Ευρώπη, οι πωλήσεις των θυγατρικών αυξάνονται κατά 5% - 6% σε τοπικό νόμισμα, ενώ παρουσιάζουν πτώση 14% μεταφραζόμενη σε ευρώ, επηρεασμένη από τη διολίσθηση των νομισμάτων, παραμένοντας ωστόσο κάτω από το εύρος του 15% που έχει προϋπολογίσει ο όμιλος.

Η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι οι θερινοί μήνες είναι κρίσιμοι για την εξέλιξη της κατανάλωσης, δεδομένης και της αναμενόμενης πτώσης της τουριστικής κίνησης.

Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι το β΄ εξάμηνο του 2009 ενδέχεται να είναι ευνοϊκότερο για τον όμιλο αφενός γιατί τα μεγέθη θα συγκριθούν με το αδύναμο περυσινό αντίστοιχο εξάμηνο και αφετέρου γιατί η διολίσθηση που ροκανίζει τις επιδόσεις στη ΝΑ. Ευρώπη έχει περιοριστεί, ενώ παράλληλα φέτος έχουν μειωθεί σημαντικά τα χρηματοοικονομικά κόστη.

Αν οι εκτιμήσεις αυτές επιβεβαιωθούν στο διάρκεια των επόμενων μηνών, τότε ο όμιλος ενδέχεται να περιορίσει την πτώση των πωλήσεων στο σύνολο της χρήσης σε ποσοστό 9% - 10%.

Πέραν των γενικών εκτιμήσεων, η τακτική Γ.Σ. ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,03 ευρώ ανά μετοχή το οποίο αποκόπτεται στις 28/7 και θα αρχίσει να διανέμεται στις 5/8. Το θέμα αύξησης μετοχικού κεφαλαίου με κεφαλαιοποίηση αποθεματικών ακυρώθηκε μετά την εισήγηση της διοίκησης του ομίλου, ενώ τέλος σε επαναληπτική Γ.Σ. θα συζητηθούν τα θέματα της επέκτασης σκοπού της εταιρίας και της διανομής stock option στα στελέχη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v