Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Vivartia:Επενδύσεις €140 εκ. ευρώ στη διετία

Η εύρεση νέων ευκαιριών ανάπτυξης μέσω της γεωγραφικής εξάπλωσης, η επίτευξη συνεργιών, η αύξηση της παραγωγικότητας και η βελτίωση του κόστους παραμένει η βασική στρατηγική του ομίλου Vivartia για τη φετινή χρονιά.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Vivartia:Επενδύσεις €140 εκ. ευρώ στη διετία
Η ανεύρεση νέων ευκαιριών ανάπτυξης μέσω της γεωγραφικής εξάπλωσης, η επίτευξη συνεργιών, η αύξηση της παραγωγικότητας και η βελτίωση του κόστους παραμένει η βασική στρατηγική της Vivartia για τη φετινή χρονιά.

Την ίδια ώρα ο όμιλος έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους 70 εκατ. ευρώ, ενώ ανάλογου μεγέθους εκτιμάται ότι θα είναι και οι επενδύσεις την επόμενη χρονιά, ανεβάζοντας έτσι το συνολικό ποσό στα 140 εκατ. ευρώ για τη διετία 2009 - 2010.

Στη διάρκεια της χθεσινής γενικής συνέλευσης τονίσθηκε το ενδεχόμενο απορρόφησης της Vivartia Συμμετοχών από τη MIG μετά την ολοκλήρωση της απόσχισης των κλάδων της πρώτης.
 
Αξίζει να σημειωθεί, ότι έχει εκδηλωθεί ήδη ενδιαφέρον από ξένους και Έλληνες επενδυτές για τους κλάδους που θα προκύψουν μετά την απόσχιση της Vivartia Συμμετοχών.

Αναλυτικότερα, στον κλάδο γαλακτοκομικών και ποτών οι επενδύσεις θα εστιαστούν στην αναβάθμιση των παραγωγικών διαδικασιών με σκοπό τη βελτίωση του κόστους, ενώ στα σχέδια είναι η αναδιοργάνωση του τομέα συλλογής γάλακτος με στόχο τη βελτίωση του ελέγχου στον τομέα της πρωτογενούς παραγωγής γάλακτος και, σε συνδυασμό με την πώληση ζωοτροφών, το λανσάρισμα καινοτόμων λειτουργικών γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ελλάδα, στην Κύπρο και στη Βουλγαρία.

Ο κλάδος της αρτοποιίας και ζαχαρωδών στοχεύει στην ανάπτυξη των πωλήσεων και της κερδοφορίας για το 2009 μέσω της αύξησης των μεριδίων και των πωλήσεων croissants και bake rolls, στη βελτίωση του δικτύου και της οργάνωσης των πωλήσεων στην Ελλάδα και στη Ρωσία καθώς και στην εκμετάλλευση των ευκαιριών ανάπτυξης της αμερικανικής αγοράς με την είσοδο των croissants -τοποθετείται μέσα στο ερχόμενο Οκτώβριο ή Νοέμβριο- και άλλων προϊόντων στη χώρα.

Στα σχέδια του κλάδου είναι η μεγαλύτερη ανάπτυξη στις αγορές της Ουκρανίας και της Λευκορωσίας, η ανάπτυξη των πωλήσεων croissants στην αγορά της Νιγηρίας -η κατασκευή του εργοστασίου ολοκληρώθηκε το 2008- καθώς και στη Σαουδική Αραβία, όπου η κατασκευή του εργοστασίου ολοκληρώθηκε στις αρχές του έτους, ενώ τον Μάρτιο ξεκίνησαν οι πωλήσεις croissants και θα ακολουθήσουν τα cakes.

Ο στόχος του κλάδου υπηρεσιών εστίασης και ψυχαγωγίας για τη φετινή χρονιά είναι η διατήρηση του ρυθμού ανάπτυξης των πωλήσεων μέσα από την οργανική επέκταση του δικτύου των καταστημάτων και την επιλεκτική είσοδο σε νέες αγορές και δραστηριότητες εστίασης και τροφοδοσίας.

Οι προοπτικές ανάπτυξης εστιάζονται στην ενίσχυση του σήματος Goody’s με ανάπτυξη 2 - 3 νέων καταστημάτων, η ενίσχυση του σήματος Flocafe με την ποσοτική και ποιοτική ανάπτυξη του δικτύου με 8 - 10 νέα καταστήματα, καθώς και η ανάπτυξη των σημάτων Flocafe στη Βουλγαρία και Goody’s στην Αλβανία όπως και η διεύρυνση των προοπτικών ανάπτυξης των σημάτων στη Ρουμανία.

Σε ό,τι αφορά το σήμα Everest, εντός του έτους υπολογίζεται ότι θα λειτουργήσουν περίπου 15 νέα σημεία, επιλεγμένη θα είναι η ανάπτυξη νέων εστιατορίων La Pasteria, ενώ στα σχέδια είναι η επέκταση των πωλήσεων βιομηχανικού catering μέσω της παραγωγής και διάθεσης chilled προϊόντων και της ανάπτυξης πωλήσεων σε περισσότερα κανάλια. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η τρέχουσα χρήση είναι μεταβατική περίοδος ένταξης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, βασικού πελάτη της θυγατρικής Olympic Catering, στον όμιλο MIG.

Για τον κλάδο κατεψυγμένων τροφίμων στα σχέδια περιλαμβάνεται η σταδιακή ανάπτυξη και διερεύνηση των ορίων της αγοράς φρέσκων λαχανικών με αύξηση του όγκου πωλήσεων των υπαρχόντων προϊόντων και η μεγαλύτερη ανάπτυξη της δραστηριότητας στη νοτιοανατολική Ευρώπη με λαχανικά και ζύμες, με παράλληλη έναρξη λειτουργίας ενός νέου εργοστασίου ζυμών στη Βουλγαρία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v