Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΝΕΛ - HFD: Η ατζέντα της συγχώνευσης

Για την Τετάρτη, 17/4, έχει προγραμματιστεί η πρώτη (ουσιαστική) συνάντηση στελεχών των ΝΕΛ και HFD για το ενδεχόμενο της μεταξύ τους συγχώνευσης. Οι επιθυμίες των ισχυρών του κλάδου, η ιδιαιτερότητα των δύο εταιριών και τα εμπόδια στην υλοποίηση του εγχειρήματος.

ΝΕΛ - HFD: Η ατζέντα της συγχώνευσης
Η πρώτη (ουσιαστική) συνάντηση στελεχών των δύο ακτοπλοϊκών εταιριών, της Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου (ΝΕΛ) και της Hellas Flying Dolphins (HFD) έχει προγραμματισθεί για την Τετάρτη 17 Απριλίου.

Η συνάντηση των στελεχών των δύο εταιριών - οι οποίες ανακοίνωσαν την περασμένη Παρασκευή την πρόθεση τους να αναζητήσουν κοινούς δρόμους - θα έχει ως σκοπό την διαμόρφωση της ατζέντας των θεμάτων που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν στην πορεία των διαβουλεύσεων τους.

Ετσι κι αλλιώς, ο τελικός στόχος της (επιθυμητής και επιδιωκόμενης) συγχώνευσης των δύο ακτοπλοϊκών εταιριών, δεν μπορεί παρά να ενταχθεί στο ευρύτερο πλαίσιο που διαμορφώνεται μέσα από τις πρόσφατες επιχειρηματικές επιλογές των ισχυρών του κλάδου (π.χ Ομιλος συμφερόντων Παναγόπουλου, ακτοπλοϊκές εταιρίες της Κρήτης) και τις κυβερνητικές ρυθμίσεις και αποφάσεις (π.χ οι προσανατολισμοί της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για την αύξηση των ναύλων).

Επιπλέον, οι ιδιαιτερότητες των δύο εταιριών (για παράδειγμα η ΝΕΛ είναι εισηγμένη στο ΧΑΑ με την ΑΝΕΚ σε ρόλο ”στρατηγικού επενδυτή”, ενώ η HFD - στην οποία τον πρώτο λόγο έχει η διοίκηση της εταιρίας Minoan Lines - συσπειρώνει στους κόλπους της πληθώρα αντιτιθεμένων μετοχικών και επιχειρηματικών συμφερόντων) διαμορφώνουν και αντίστοιχες συμπεριφορές (και προτεραιότητες) από την πλευρά των διοικήσεων τους.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο δρόμος της επιθυμητής και επιδιωκόμενης επιχειρηματικής και μετοχικής συνεργασίας των δύο εταιριών δεν είναι καθόλου μία εύκολη υπόθεση, καθώς η εξέλιξη της δεν στηρίζεται αποκλειστικά και μόνον σε ... αποτιμήσεις και σχέσεις ανταλλαγής. Αν σε όλα αυτά προσμετρηθούν τόσο οι επιδιώξεις των κομματικών μηχανισμών εν όψει των επικείμενων εκλογών για την ανάδειξη δημοτικών και νομαρχιακών αρχόντων, όσο και οι σκοπιμότητες των τοπικών και προσωπικών συμφερόντων, το τελικό ”μείγμα” αρχίζει να αποκτά ”εκρηκτικά” χαρακτηριστικά...

Παρ΄όλα αυτά, οι δύο εταιρίες - έστω κι αν έχουν να υπερπηδήσουν αρκετά εμπόδια στο δρόμο τους - μπορούν να βρουν κοινά σημεία αναφοράς που θα επιτρέψουν στα στελέχη τους να αξιοποιήσουν στο μέγιστο βαθμό τα περιουσιακά τους στοιχεία , να εκμεταλλευθούν προς το κοινό όφελος οικονομίες κλίμακος και να αναδείξουν τις διαθέσιμες συνέργιες.

Στο πλαίσιο αυτών των διαβουλεύσεων θα καταγραφούν αναγκαστικά και οι επιμέρους επιδιώξεις και προτεραιότητες των διοικήσεων και των μετόχων των δύο εταιριών. Για παράδειγμα, η ΝΕΛ αν δεχθεί να υποβαθμίσει ή να αποστερηθεί των ιδιαίτερων τοπικών γνωρισμάτων της, είναι βέβαιο ότι θα πετύχει μέσα από την σύμπραξη της με την HFD να ισχυροποιήσει την θέση της στην άκρως ανταγωνιστική αγορά του Αιγαίου (νέες γραμμές και περισσότερα πλοία), αποκτώντας ταυτόχρονα και την δυνατότητα να ασκήσει μία πολύ πιο επιθετική πολιτική στον εμπορικό τομέα.

Από την άλλη πλευρά, η διοίκηση και οι μέτοχοι της HFD (μεταξύ των οποίων οι Κρητικοί της Minoan Lines) βρίσκουν (λόγω και του γεγονότος ότι η ΝΕΛ είναι εισηγμένη εταιρία στο ΧΑΑ) μία αποτελεσματική διέξοδο στα συσσωρευμένα προβλήματα που άφησε πίσω της η ”κληρονομιά” του μακαρίτη Παντελή Σφηνιά και το ναυάγιο της Πάρου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v