Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κρίσιμο δίμηνο για τον ΟΛΠ

Κρίσιμο θα είναι το επόμενο δίμηνο για την αποκατάσταση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά μετά τη διακοπή των κινητοποιήσεων των εργαζομένων. Θα αποδειχτεί εάν οι principals θα εντάξουν τον Πειραιά στα δρομολόγια.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Κρίσιμο δίμηνο για τον ΟΛΠ
Κρίσιμο θα είναι το επόμενο δίμηνο για την αποκατάσταση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά μετά τη διακοπή των κινητοποιήσεων των εργαζομένων. Στο διάστημα αυτό θα αποδειχτεί εάν οι principals θα εντάξουν και πάλι τον Πειραιά στα τακτικά τους δρομολόγια.

"Όλα θα εξαρτηθούν από τα υπεσχημένα από τη διοίκηση του ΟΛΠ και από την εργασιακή ειρήνη που θα επιτευχτεί", επισήμανε ο επανεκλεγείς πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης (ΔΝΕ) κ. Νίκος Αρβανίτης. "Το εγχείρημα είναι δύσκολο γιατί έχει πληγεί το γόητρο του λιμένα, αλλά όχι ακατόρθωτο. Πιστεύουμε ότι σε ένα δίμηνο σιγά-σιγά οι εταιρίες θα αρχίσουν να εντάσσουν στα τακτικά δρομολόγιά τους και πάλι τον Πειραιά".

Η νέα διοίκηση της ΔΝΕ συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, κ. Νίκο Αναστασόπουλο, με τον οποίο συζήτησε σειρά θέματα, με στόχο να αποκατασταθεί η σταθερότητα στο λιμάνι του Πειραιά και να περισωθεί ό,τι είναι δυνατόν.

"Οι πολύμηνες κινητοποιήσεις των εργαζομένων, σε συνδυασμό με τη διεθνή οικονομική κρίση, προκάλεσαν ένα εκρηκτικό μίγμα στον Πειραιά", είπε ο κ. Αρβανίτης. "Όμως, τώρα αλλάζουμε σελίδα. Το ζητούμενο είναι η διοίκηση του ΟΛΠ και οι εργαζόμενοι να μην απογοητεύσουν ξανά. Να πλεύσουν σε ήρεμη θάλασσα από εδώ και πέρα".

--- Πάγωμα τιμολογίων

Η ΟΜΥΛΕ και οι λιμενεργάτες αποφάσισαν να διακόψουν τις κινητοποιήσεις τους έπειτα από 15 και πλέον μήνες αποχής από την εργασία του σαββατοκύριακου και τις υπερωρίες. Εδώ και δέκα ημέρες το σύνολο των εμπορικών δραστηριοτήτων του λιμανιού επανήλθε στον κανονικό ρυθμό λειτουργίας του, εξυπηρετώντας τους χρήστες του καθ’ όλο το 24ωρο και όλες τις ημέρες της εβδομάδας.

Παρά το γεγονός ότι η ΔΝΕ ζήτησε από τη διοίκηση του ΟΛΠ να μειωθούν τα τιμολόγια λόγω της εν γένει κατάστασης στο λιμάνι μετά τις κινητοποιήσεις αλλά και της σοβούσας οικονομικής κρίσης, ο κ. Αναστασόπουλος δεσμεύτηκε ότι θα εισηγηθεί στο διοικητικό συμβούλιο το πάγωμα των τιμολογίων και στο δεύτερο εξάμηνο.

"Επιμένουμε στη μείωση των τιμολογίων, αν και δεν πιστεύουμε ότι είναι αρνητικό το πάγωμα που υποσχέθηκε ο διευθύνων σύμβουλος", τόνισε ο κ. Αρβανίτης. "Πάντως, βλέπουμε ιδιαίτερα θετική τη θέση του ΟΛΠ σε σχέση με τον ΟΛΘ, ο οποίος αύξησε τα τιμολόγια. Εμείς θεωρούμε ρεαλιστικό το αίτημα της μείωσης των τιμολογίων και χαρακτηρίζουμε μια πρώτη θετική προσέγγιση το πάγωμά τους και για το δεύτερο εξάμηνο".

--- Προσπάθεια από όλους

Εκ μέρους του ΟΛΠ ζητήθηκε να καταβληθεί προσπάθεια από όλες τις πλευρές για την αύξηση των προσεγγίσεων των πλοίων στο λιμάνι στα προ των κινητοποιήσεων επίπεδα. Να σημειωθεί ότι η μείωση της κίνησης στο εμπορικό τμήμα του λιμένα Πειραιά υπολογίζεται σε πλέον του 50%.

Από την πλευρά της ΔΝΕ επιστήθηκε η προσοχή για την απαρέγκλιτη τήρηση από τον ΟΛΠ των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί για την ολοκλήρωση των επενδύσεων στον προβλήτα Ι καθώς και των διαδικασιών παραλαβής - παράδοσης των αντίστοιχων υπηρεσιών, ώστε να αποφεύγονται ανεπιθύμητοι κραδασμοί και το λιμάνι να ανακτήσει τη φερεγγυότητά του, η οποία έχει πληγεί.

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συναντηθούν στο άμεσο μέλλον επιτροπές του ΟΛΠ και της ΔΝΕ, προκειμένου να συζητήσουν, να επεξεργαστούν και να προωθήσουν σειρά επείγοντα ζητήματα, όπως η θέσπιση κανόνων πελατοκεντρικής πολιτικής, η ανάπτυξη του Πειραιά ως hub port και η ισχυροποίησή του έναντι των ανταγωνιστικών γειτονικών λιμανιών. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v