Vivartia: Άνοδος 21,4% στα κέρδη του 2008

Άνοδο 21,4% εμφάνισαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της Vivartia στη χρήση 2008 και ανήλθαν σε 12,6 εκατ. ευρώ, ενώ κατά 28,5% ενισχύθηκαν οι συνολικές πωλήσεις.

Vivartia: Άνοδος 21,4% στα κέρδη του 2008
Ενίσχυση των μεγεθών της εμφάνισε στο σύνολο της χρήσης 2008 η Vivartia.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρία, οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου για το έτος 2008 ανήλθαν σε € 1.437,2 εκατ. έναντι € 1.118,7 εκατ. το 2007, σημειώνοντας αύξηση 28,5%.

Η αύξηση αυτή οφείλεται σε οργανική ανάπτυξη και πρώτη ενσωμάτωση των εξαγορών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του χρόνου. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρία Nonni's ενσωματώθηκε στα αποτελέσματα του ομίλου για εννέα μήνες, ενώ ο όμιλος Everest και η Olympic Catering ενσωματώθηκαν για περίοδο έξι μηνών.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 153,5 εκατ. έναντι € 126,6 εκατ. κατά τη χρήση 2007, παρουσιάζοντας αύξηση 21,2%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε € 37,5 εκατ. έναντι € 52,1 εκατ., καταγράφοντας μείωση 28,1%. Η μείωση οφείλεται στα αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα κυρίως λόγω των δανείων που αναλήφθηκαν για την εξαγορά των εταιριών Nonni's, Everest και Olympic Catering αλλά και της ύπαρξης, κατά το 2007, έκτακτων χρηματοοικονομικών εσόδων.

Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της χρήσης 2008 ανήλθαν σε € 12,6 εκατ. έναντι € 10,4 εκατ. το 2007, παρουσιάζοντας αύξηση 21,4%.

Τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου έχουν συνοδευτεί από ενισχυμένα μερίδια αγοράς σε πολλές από τις κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος.

Ενδεικτικά, στον κλάδο γαλακτοκομικών, η Vivartia διατηρεί την ηγετική της θέση στο λευκό γάλα σημειώνοντας μικρή υποχώρηση στο μερίδιο του φρέσκου γάλακτος και παράλληλα μεγάλη αύξηση μεριδίου στο γάλα υψηλής παστερίωσης καθώς και στα λειτουργικά γάλατα. Στον τομέα των γιαουρτιών καταγράφεται μικρή υποχώρηση στον τομέα του λευκού γιαουρτιού και παράλληλα μεγάλη άνοδος στα παιδικά και βρεφικά γιαούρτια.

Στον κλάδο αρτοποιίας, το ηγετικό μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των croissants στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες, στο 66%. Στις υπόλοιπες χώρες διατηρούνται τα ηγετικά μερίδια των βασικών προϊόντων όπως croissants και bake rolls.

Στον κλάδο εστίασης και ψυχαγωγίας, η Goody’s διατήρησε το μερίδιό της στην αγορά εστίασης και παράλληλα εισήλθε στην αγορά του home delivery. Mε την εξαγορά των Everest και Olympic Catering εδραιώθηκε η ηγετική θέση του ομίλου στη συνολική αγορά εστίασης και καφέ με μερίδιο 20,3% επί των συνολικών επισκέψεων.

Τέλος, στον κλάδο κατεψυγμένων τροφίμων, ο όμιλς παραμένει ηγέτης στον κλάδο των κατεψυγμένων λαχανικών με μερίδιο πάνω από 60% και στις κατεψυγμένες ζύμες με μερίδιο περίπου 23%.

Σχολιάζοντας τις οικονομικές καταστάσεις του 2008, ο διευθύνων σύμβουλος της Vivartia κ. Σπ. Θεοδωρόπουλος τόνισε ότι ο όμιλος κατά τη διάρκεια του τρίτου και τέταρτου τριμήνου ανέκαμψε σημαντικά ως προς την κερδοφορία του.

Τα ετήσια αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τις προηγούμενες προβλέψεις της διοίκησης ότι τα αποτελέσματα του ομίλου για το έτος 2008 θα είναι ενισχυμένα τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας σε σχέση με εκείνα του 2007. Επιπλέον, τα αποτελέσματα είναι σύμφωνα με το αναθεωρημένο 5ετές επιχειρηματικό σχέδιο του ομίλου.

Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα αυτά επιτεύχθηκαν παρά τη σημαντική μείωση της κερδοφορίας του κλάδου γαλακτοκομικών και ποτών και το δύσκολο τέταρτο τρίμηνο εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που έπληξε την Ελλάδα αλλά και τις υπόλοιπες χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v