Αttica: Στα 22,26 εκατ. τα κέρδη του 2008

Στα 22,26 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα μετά φόρων κέρδη της Attica to 2008. Το ΔΣ της εταιρίας θα προτείνει στη ΓΣ τη διανομή μερίσματος 0,07 ευρώ ανά μετοχή.

Αttica: Στα 22,26 εκατ. τα κέρδη του 2008
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Α.Ε. Συμμετοχών ανακοινώνει τα ετήσια αποτελέσματα 2008 του Ομίλου τα οποία παρουσιάζουν ενοποιημένες Πωλήσεις Ευρώ 325,91 εκατ. (Ευρώ 316,31 εκατ. το 2007) και Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ 47,67 εκατ. (Ευρώ 69,58 εκατ.).

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group περιλαμβάνουν Έκτακτα Κέρδη Ευρώ 9,65 εκατ. από τις πωλήσεις τεσσάρων πλοίων RoRo στις αρχές του 2008 και ανέρχονται σε Κέρδη μετά από Φόρους Ευρώ 22,26 εκατ. έναντι Κερδών μετά Φόρων και Δικαιωμάτων Μειοψηφίας Ευρώ 50,72 εκατ. το 2007, στα οποία περιλαμβάνονται Έκτακτα Κέρδη Ευρώ 40,2 εκατ. από την πώληση του Superfast X και της συμμετοχής της Attica Group στο μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης δια απορροφήσεως της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. από την Attica Group στα τέλη Δεκεμβρίου 2008, δεν προκύπτουν δικαιώματα μειοψηφιών στα ετήσια αποτελέσματα του Ομίλου Attica.

Κατά το παρελθόν έτος, τα αποτελέσματα του Ομίλου επηρεάστηκαν σημαντικά από την πρωτοφανή αύξηση των διεθνών τιμών των καυσίμων που επιβάρυναν το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων κατά Ευρώ 30,6 εκατ. έναντι του 2007.

Οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου Attica του έτους 2008 προέρχονται κατά 52% από τις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας, κατά 42% από γραμμές της Ελληνικής Ακτοπλοΐας και κατά 6% από τη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου που λειτούργησε μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου 2008.

Τα οικονομικά στοιχεία του 2008 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2007 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 31η Δεκεμβρίου, 2008, Καθαρή θέση των Μετόχων της Εταιρίας Ευρώ 502,83 εκατ. (Ευρώ 389,12 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2007), Ταμειακά Διαθέσιμα Ευρώ 119,12 εκατ. (Ευρώ 171,87 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2007) και Πάγια Στοιχεία αξίας Ευρώ 744,72 εκατ. (Ευρώ 690,45 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2007).

Στο στόλο του Ομίλου προσετέθη στις αρχές Οκτωβρίου το πλοίο Superfast I, αξίας Ευρώ 80 εκατ. ενώ από την πώληση τεσσάρων πλοίων RoRo (RoRo Marin, Nordia, Shield και Challenge) ενισχύθηκαν τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου κατά Ευρώ 24,48 εκατ.

Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) της Attica Group για το έτος 2008 διαμορφώθηκαν σε Ευρώ 0,18 σε σχέση με Ευρώ 0,49 κατά την προηγούμενη χρήση.

Στα αποτελέσματα του 2008 περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους Ευρώ 26,32 εκατ. (Ευρώ 27,15 εκατ. το 2007) και χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα Ευρώ 20,69 εκατ. (έναντι Ευρώ 24,35 εκατ.). Οι πιστωτικοί τόκοι ανήλθαν σε Ευρώ 6,25 εκατ. (Ευρώ 6,11) ενώ από συναλλαγματικές διαφορές Δολλ. ΗΠΑ, ο Όμιλος παρουσιάζει κέρδη Ευρώ 2,2 εκατ.

Στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Attica Α.Ε. Συμμετοχών που θα πραγματοποιηθεί εντός του α' εξαμήνου 2009, η Διοίκηση θα προτείνει στους μετόχους της Εταιρίας τη διανομή συνολικού μερίσματος Ευρώ 9,91 εκατ. για τη χρήση 2008. Το συνολικό μέρισμα αντιστοιχεί σε Ευρώ 0,07 ανά μετοχή (Ευρώ 0,08 το 2007).

ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ - ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα τα πλοία της Attica Group, Superfast V, Superfast VI, Superfast XI, Superfast XII, Blue Horizon και από τις αρχές Οκτωβρίου και το Superfast I, μετέφεραν 717.093 επιβάτες (μείωση 1,5%), 148.930 φορτηγά οχήματα (αύξηση 0,4%) και 137.310 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 3,8%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες και φορτηγά οχήματα με μερίδιο αγοράς 33,2% στους επιβάτες, 30,2% στα φορτηγά οχήματα και 27,2% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το 2008.

Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.

Στις γραμμές εσωτερικού ο Όμιλος Attica δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Πειραιά-Κυκλάδες, Ραφήνα-Κυκλάδες και Πειραιά-Δωδεκάνησα. Τα πλοία του Ομίλου Attica, Blue Star 2, Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Ithaki, Superferry II, Διαγόρας και από τον Δεκέμβριο το Blue Star 1 μετέφεραν 3.291.317 επιβάτες, (αύξηση 3,8%), 112.476 φορτηγά οχήματα (αύξηση 3,0%) και 420.885 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 4,3%) εκτελώντας συνολικά 4% λιγότερα δρομολόγια από το έτος 2007.

Στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα, το μεταφορικό έργο του πλοίου Blue Star 1 ανήλθε σε 75.463 επιβάτες, 24.973 Ι.Χ. οχήματα και 14.007 φορτηγά οχήματα. Η δρομολόγηση του Blue Star 1 στη γραμμή αυτή σταμάτησε στις 14 Σεπτεμβρίου 2008 και το πλοίο μεταδρομολογήθηκε αρχικά στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας και ακολούθως στη γραμμή Πειραιά-Δωδεκανήσων.

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

Στις 2 Δεκεμβρίου 2008, οι Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις των συγχωνευομένων εταιριών ενέκριναν τη συγχώνευση με απορρόφηση της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. και της κατά 100% θυγατρικής Superfast Ferries Ναυτιλιακή Α.Ε. από την Attica Α.Ε. Συμμετοχών. Οι 37.440.020 νέες κοινές ονομαστικές της Attica Α.Ε. Συμμετοχών που προέκυψαν από την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου και εδόθησαν με ανταλλαγή των μετοχών των μειοψηφιών της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. μετοχές εισήχθησαν προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο Αθηνών στις 2 Ιανουαρίου 2009.

Σήμερα, το μετοχικό κεφάλαιο της Attica A.E. Συμμετοχών ανέρχεται σε Ευρώ 117.539.371 διαιρούμενο σε 141.613.700 κοινές, ονομαστικές, μετά ψήφου μετοχές, ονομαστικής αξίας Ευρώ 0,83.

Στις 5 Ιουνίου, 2008, η Attica Group ανακοίνωσε τη συμφωνία με την Grimaldi Holding S.p.A, Γένοβας, Ιταλίας για την αγορά δύο υπερσύγχρονων πλοίων τύπου Ro-Pax που ναυπηγούντο στα ναυπηγεία Apuania της Ιταλίας. Το κόστος για την αγορά των δύο πλοίων ανέρχεται σε Ευρώ 156 εκατ. και θα χρηματοδοτηθεί από Ιδία Κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Το πρώτο πλοίο (Superfast I) παρεδόθη στις 6 Οκτωβρίου 2008 και το δεύτερο θα παραδοθεί το καλοκαίρι/φθινόπωρο 2009.

Το Superfast I δρομολογήθηκε στη σύνδεση Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι στις 13 Οκτωβρίου 2008.

Στις 12 Μαρτίου 2009, το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο Superfast XII ξεκίνησε καθημερινά δρομολόγια στην γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο Κρήτης. Το πλοίο αναχωρεί καθημερινά από τον Πειραιά προς Ηράκλειο στις 15.30 και από Ηράκλειο προς Πειραιά στις 23.45. Η διάρκεια του ταξιδιού είναι 6.30 ώρες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v