Μινέρβα: Ανοίγει το πρώτο κατάστημα στη Ρουμανία

Το πρώτο κατάστημα λιανικής πώλησης στη Ρουμανία θα αποκτήσει φέτος η εταιρία πλεκτικής Μινέρβα Α.Ε., που διαθέτει ήδη παραγωγική βάση στη χώρα αυτή. Αναμένεται μειωμένη κερδοφορία το 2008.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Μινέρβα: Ανοίγει το πρώτο κατάστημα στη Ρουμανία
Το πρώτο κατάστημα λιανικής πώλησης στη Ρουμανία θα αποκτήσει φέτος η εταιρία πλεκτικής Μινέρβα Α.Ε., που διαθέτει ήδη παραγωγική βάση στη χώρα αυτή.

Το γενικότερο δυσμενές οικονομικό κλίμα θα έχει επιπτώσεις και στα οικονομικά μεγέθη της εισηγμένης στην κλειομένη χρήση 2008 που δεν θα ανταποκρίνονται στις αρχικές προβλέψεις της διοίκησης της.

Σύμφωνα με χρηματιστηριακούς κύκλους, ο κύκλος εργασιών της Μινέρβα το 2008 θα είναι ελαφρώς αυξημένος σε σχέση με το 2007 (είχε διαμορφωθεί στα 28,203 εκατ. ευρώ), ενώ η κερδοφορία θα είναι μειωμένη (τα κέρδη προ φόρων του 2007 ήταν 2,191 εκατ. ευρώ).

Άλλωστε η εικόνα αυτή έχει αποτυπωθεί και στα αποτελέσματα του 9μήνου. Η διοίκηση της εταιρίας είχε διατυπώσει την πρόβλεψη ότι ο τζίρος και τα κέρδη του 2008 θα κινηθούν με αυξητικούς ρυθμούς της τάξης του 5-7% το 2008, ωστόσο, στις εκτιμήσεις αυτές δεν υπήρχε πρόβλεψη για δυσμενές οικονομικό κλίμα, το οποίο προέκυψε στη συνέχεια.

Έτσι, οι πωλήσεις της εταιρίας αναμένεται να κινηθούν με ρυθμούς αύξησης κάτω του 5% στην κλειομένη χρήση, ενώ στη μείωση των κερδών θα συμβάλει και η επιβάρυνση με φόρους και προσαυξήσεις της τάξης των 131.482 ευρώ από την περαίωση του φορολογικού ελέγχου για τα έτη 2005, 2006 και 2007.

Η Μινέρβα παράγει και στη Ρουμανία, όπου λειτουργεί η θυγατρική της Minco Romania. Στις άμεσες προτεραιότητες της εισηγμένης είναι φέτος να λειτουργήσει κατάστημα λιανικής πώλησης στο Βουκουρέστι, σε Εμπορικό Κέντρο το οποίο ολοκληρώνεται. Το κατάστημα αυτό θα είναι στα πρότυπα των ανάλογων που λειτουργούν στην εσωτερική αγορά.

Για φέτος δεν υπάρχουν σχέδια ανοίγματος άλλων καταστημάτων στην Ελλάδα, πέραν των οκτώ εταιρικών καταστημάτων που λειτουργούν ήδη. Φιλοσοφία της διοίκησης της Μινέρβα είναι η επιλογή σημείων λιανικής πώλησης που αναβαθμίζουν την εικόνα της εταιρίας στο καταναλωτικό κοινό μέσα από την πλήρη γκάμα των προϊόντων της. Καθώς λοιπόν βασίζει την ανάπτυξη της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό στην εφαρμογή ενός πελατοκεντρικού συστήματος δεν υιοθετεί επιθετική στρατηγική στο συγκεκριμένο τομέα.

Με προσεκτικά βήματα, εξάλλου, επιλέγει να προχωρά και στο εξωτερικό, με επώνυμα προϊόντα που απευθύνονται σε ένα απαιτητικό κοινό. Έτσι, οι εξαγωγές της εταιρίας θα αντιπροσωπεύουν το 2008 το 5% του συνολικού τζίρου της, ποσοστό που κινείται στα ίδια επίπεδα με αυτό του 2007.

Η Μινέρβα προχώρησε τον περασμένο Νοέμβριο στην έκδοση απλού, κοινού ομολογιακού δανείου, ύψους 2 εκατ. ευρώ, με μία τράπεζα, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στη μετατροπή μέρους του βραχυπρόθεσμου δανεισμού της σε μακροπρόθεσμο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v