Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όμιλος Σαράντη: Φρενάρουν οι στόχοι για το 2009

Aναθεώρηση επενδυτικών σχεδίων προετοιμάζει για το 2009 ο Σαράντης, λαμβάνοντας υπόψη τη μείωση της ιδιωτικής κατανάλωσης στην εγχώρια αγορά αλλά και τις πιέσεις που ενδέχεται να ασκηθούν στις διεθνείς του δραστηριότητες.

  • της Πέννυς Κούτρα
Όμιλος Σαράντη: Φρενάρουν οι στόχοι για το 2009
Aναθεώρηση επενδυτικών σχεδίων, επεκτάσεων και προβλέψεων προετοιμάζει για το 2009 ο όμιλος Σαράντη, λαμβάνοντας υπόψη τη μείωση της ιδιωτικής κατανάλωσης στην εγχώρια αγορά αλλά και τις πιέσεις που ενδέχεται να ασκηθούν στις διεθνείς του δραστηριότητες.

Ήδη, για την τρέχουσα χρήση του 2008 ο όμιλος έχει εγκαίρως προειδοποιήσει ότι τόσο ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του όσο και η κερδοφορία του θα διαμορφωθούν χαμηλότερα έναντι των αρχικών εκτιμήσεων, λόγω και της επιδείνωσης της εσωτερικής αγοράς τον Δεκέμβριο.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, η εταιρία επικεντρώνεται στη μείωση όλων των κοστολογικών παραγόντων προκειμένου να αμυνθεί. Ήδη, ολοκλήρωσε την αναδιάρθρωση του δικτύου διανομής της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, εξοικονομώντας 2 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 1% στα κέρδη προ φόρων (με τα δεδομένα του 2008).

Παράλληλα, αναμένει μείωση του κόστους παραγωγής λόγω της πτώσης στις τιμές των εμπορευμάτων διεθνώς.

Ήδη η εταιρία προέβη σε κλείσιμο (hedging) της τιμής του αλουμινίου για το έτος 2009, σε τιμή κατά 0,5% χαμηλότερη από τη μέση τιμή LME έτους 2007, γράφοντας έκτακτη ζημία ύψους 1,9 εκατ. ευρώ που θα επιβαρύνει τα μεγέθη του 2008. Με την κίνηση αυτή η διοίκηση πιστεύει ότι απελευθερώνει τα κοστολόγια των προϊόντων αλουμινίου για τις επόμενες χρονιές, αφού μέσω των νέων πολύ χαμηλότερων τιμών πρώτης ύλης τα προϊόντα της θα είναι ανταγωνιστικότερα.

---Νέοι στόχοι

Το ρευστό, ωστόσο, οικονομικό περιβάλλον, η νομισματική αστάθεια αλλά και η εν γένει επίφοβη πορεία των αναδυόμενων οικονομιών της ΝΑ. Ευρώπης, που μέχρι πρότινος αποτελούσαν την ατμομηχανή της ανάπτυξης του ομίλου, υπαγορεύουν επανακαθορισμό των στόχων για τη χρήση του 2009.

Ήδη, ο όμιλος παγώνει τη στρατηγική επέκτασης μέσω εξαγορών εκτιμώντας αφενός ότι στη συγκυρία η απόδοση μιας εξαγοράς θα είναι αμφίβολη και αφετέρου ότι στην επόμενη φάση θα υπάρξουν εταιρίες προς πώληση στη ΝΑ. Ευρώπη σε σημαντικά χαμηλότερες αποτιμήσεις. Παρακολουθεί δε τις εξελίξεις σε Σερβία, Βουλγαρία, πΓΔΜ, Ρουμανία, Πολωνία, Τσεχία και Ουγγαρία, όπου βρίσκονται οι παλιές θυγατρικές του, ώστε να εκτιμήσει την πορεία του.

---Η αναθεώρηση των μεγεθών

Παράλληλα, ο όμιλος χαμηλώνει τις προσδοκίες του για τη συνεργασία με την Estee Lauder στον τομέα παραγωγής αρωμάτων ευρείας διανομής. Αν και η σχέση των δύο ομίλων επανεπιβεβαιώθηκε στα τέλη Αυγούστου με την υπογραφή συμφωνίας για την προώθηση του αρωματικού C-Thru στις ΗΠΑ, μετά την αρχική συμφωνία για το άρωμα Mustang, εντούτοις ο αμερικανικός οίκος καθυστερεί την εκτέλεση του σχεδίου προώθησης των προϊόντων, στρεφόμενος στο core business.

Η παραπάνω εξέλιξη, αν και δεν επιδρά σημαντικά στα μεγέθη της Σαράντης, αποτελεί καθυστέρηση για την ενδεχόμενη διείσδυση του ομίλου στις ανεπτυγμένες αγορές της Δύσης.
Έτσι, ο όμιλος υπολογίζει ότι το 2009 θα πρέπει να φανεί συντηρητικός σε επίπεδο εκτιμήσεων προϋπολογισμού και γι’ αυτόν τον λόγο θα προχωρήσει σε νέα αναθεώρηση των μεγεθών του, μετά την ανακοίνωση των αποδόσεων του α΄ τριμήνου της νέας χρήσης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v