ΟΛΠ: Ξεκινούν επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ

Ορατός καθίσταται ο στόχος να αναδειχθεί το λιμάνι του Πειραιά πύλη των αναπτυσσόμενων αγορών της Μαύρης Θάλασσας, των Βαλκανίων και της Αν. Μεσογείου με την υλοποίηση των επενδύσεων που ανέλαβαν ο ΟΛΠ και η Cosco.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
ΟΛΠ: Ξεκινούν επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ
Ορατός καθίσταται ο στόχος να αναδειχθεί το λιμάνι του Πειραιά πύλη των ραγδαία αναπτυσσόμενων αγορών της Μαύρης Θάλασσας, των Βαλκανίων και της Ανατολικής Μεσογείου με την υλοποίηση των επενδύσεων που ανέλαβαν ο ΟΛΠ στην προβλήτα Ι και η Cosco Pacific Ltd. στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Το σύνολο των επενδύσεων αυτών υπολογίζεται σε περίπου 500 εκατ. ευρώ και αφορά στην επέκταση και στον εξοπλισμό της προβλήτας Ι, στην αναβάθμιση της προβλήτας ΙΙ και στην κατασκευή και στον εξοπλισμό της προβλήτας ΙΙΙ. Με την ολοκλήρωσή τους το λιμάνι του Πειραιά θα τριπλασιάσει τη δυναμικότητά του, φτάνοντας συνολικά στα 4,7 εκατ. TEU's.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τις παρουσιάσεις που προσκλήθηκαν να κάνουν στα μέλη της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Νίκος Αναστασόπουλος, και ο διευθύνων σύμβουλος της Cosco Hellas κ. Άγγελος Καρακώστας.

Ειδικότερα, ο κ. Αναστασόπουλος επισήμανε ότι η παραχώρηση των δύο προβλητών του ΣΕΜΠΟ στην Cosco ήταν εκ των ων ουκ άνευ, δεδομένου ότι ο ΟΛΠ δεν μπορούσε να αναλάβει μόνος του το κόστος των επενδύσεων που χρειάζονταν, αλλά ακόμη κι αν αναλάμβανε το επενδυτικό ρίσκο θα αδυνατούσε να προβεί, λόγω του διαρκώς εντεινόμενου λιμενικού ανταγωνισμού, στις απαιτούμενες εμπορικές συμφωνίες για την κάλυψη της νέας δυναμικότητας που θα προκύψει.

Η παραχώρηση, όπως υπογράμμισε ο CEO του Πειραιά, έγινε με βάση δύο συνιστώσες: τη δημιουργία υγιούς ενδολιμενικού ανταγωνισμού και την αποφυγή μονοπωλιακών καταστάσεων, καθώς και τη διατήρηση των αρχών αναλογικότητας και της ίσης μεταχείρισης στην πρόσβαση των χρηστών.

Από την πλευρά του, ο κ. Καρακώστας έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι η Cosco επένδυσε στον Πειραιά, με στόχο να προσελκύσει νέα φορτία και νέες ναυτιλιακές εταιρίες και όχι για να εξυπηρετήσει αποκλειστικά τις ανάγκες της Cosco Shipping.

Το λιμάνι του Πειραιά, τόνισε ο ίδιος, θα λειτουργήσει ως τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων κοινής πρόσβασης και για την εξυπηρέτηση του στόχου αυτού έχει προγραμματιστεί σειρά επενδύσεων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, συνολικού ύψους 320 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε, έως το 2015 προβλέπεται να ολοκληρωθεί η αναβάθμιση της προβλήτας ΙΙ με έργα στους κρηπιδότοιχους και στα δάπεδα, καθώς και η κατασκευή του ανατολικού μέρους της προβλήτας ΙΙΙ. Θα εγκατασταθεί επίσης νέος μηχανολογικός εξοπλισμός, που θα περιλαμβάνει 21 γερανογέφυρες φορτοεκφόρτωσης, 54 μηχανήματα RTG και σύστημα πυκνής στοιβασίας.

Μετά τα έργα αυτά εκτιμάται ότι η δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ αθροιστικά θα ανέρχεται σε 3,7 εκατ. TEU's, η οποία υπολογίζεται να έχει καλυφθεί έως το 2025 κυρίως από φορτία transshipment, με την προσέλκυση στον Πειραιά των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Κατά τον κ. Καρακώστα, η αύξηση των δρομολογίων θα βελτιώσει τις θαλάσσιες συνδέσεις του Πειραιά με τις αγορές των ελληνικών προϊόντων, παρέχοντας σημαντικά οφέλη στους εξαγωγείς, που θα έχουν έτσι αυξημένη πρόσβαση στις διεθνείς αγορές και φθηνότερες μεταφορές λόγω ανταγωνισμού των ναυτιλιακών εταιριών.
 
Παράλληλα, θα ενισχυθούν και οι θέσεις εργασίας στον Πειραιά, καθώς η Cosco, όπως είπε ο κ. Καρακώστας, σχεδιάζει την πρόσληψη 800 -1000 ατόμων έως το τέλος του έργου, οι οποίοι θα είναι Έλληνες στη συντριπτική πλειονότητά τους. Κάνοντας μάλιστα άνοιγμα προς τους συνδικαλιστές, ο κ. Καρακώστας διαβεβαίωσε ότι όχι μόνο δεν τίθεται θέμα μείωσης των υπαρχόντων θέσεων εργασίας, αλλά αντίθετα δημιουργούνται προϋποθέσεις για καλύτερες αμοιβές από αυτές που ήδη απολαμβάνουν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι.



ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v