ΟΛΠ: Το νέο επενδυτικό πλάνο για 2009-2013

Μία μόλις εβδομάδα μετά την υπογραφή της συμφωνίας παραχώρησης με την Cosco η διοίκηση της ΟΛΠ ανακοινώνει ένα ευρύ επενδυτικό πλάνο, το οποίο περιλαμβάνει και την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού.

ΟΛΠ: Το νέο επενδυτικό πλάνο για 2009-2013
Μία μόλις εβδομάδα μετά την υπογραφή της συμφωνίας παραχώρησης με την Cosco Pacific η διοίκηση της ΟΛΠ ανακοινώνει ένα ευρύ επενδυτικό πλάνο, το οποίο περιλαμβάνει και την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού.

Σε ενημερωτική συνάντηση που είχε με εκπροσώπους του Τύπου σήμερα το μεσημέρι ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος παρουσίασε το επενδυτικό πρόγραμμα για την 5ετία 2009-2013, το οποίο αφορά στις επενδύσεις που θα καλυφθούν από τον Οργανισμό ύψους 221,6 εκατ. ευρώ και τα αυτοχρηματοδοτούμενα που θα πραγματοποιηθούν με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων, ύψους 537 εκατ. ευρώ.

Έτσι, έχουν δρομολογηθεί:

1.Η επέκταση της προβλήτας Ι, για την οποία τα κεφάλαια από την ΟΛΠ, όπως αναφέρθηκε, είναι εξασφαλισμένα. Ήδη υπογράφηκαν οι συμβάσεις για το νέο Η/Μ εξοπλισμό που περιλαμβάνουν 4 Super Post Panamax & 3 Panamax, καθώς και σύστημα πυκνής στοιβασίας με 8 RMG και 4 RTG. Το 50% της συνολικής δαπάνης θα καλυφθεί με δανεισμό από την ΕΤΕπ.

Ήδη, έχει συναφθεί δάνειο 35 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει εκταμιευθεί και είναι σε εξέλιξη διαδικασίες για την υπογραφή ανάλογου συμπληρωματικού ποσού.

2. Στο κομμάτι του real estate σχεδιάζεται, η αξιοποίηση του κτιριακού συγκροτήματος της Παγόδας, όπου φιλοξενείται σήμερα η Εκθεσιακή δραστηριότητα της ΟΛΠ, σε συνδυασμό με τρίτο σταθμό για κρουαζιέρα. Επίσης, το Καστράκι θα γίνει ναυτιλιακό κέντρο με συγκρότημα γραφείων αλλά και εμπορικών καταστημάτων, ενώ η πολυώροφη αποθήκη στο κεντρικό λιμάνι θα μετατραπεί σε σταθμό στάθμευσης αυτοκινήτων. Το εκτιμώμενο ύψος των επενδύσεων αυτών είναι περίπου 130 εκατ. ευρώ.

3.Για τον επιβατικό λιμένα θα διατεθούν 25,5 εκατ. ευρώ, για έργα εκβάθυνσης του κεντρικού λιμένα, την επέκταση και εξοπλισμό του σταθμού Κανέλλου για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, καθώς και τη μετατροπή της πέτρινης αποθήκης σε επιβατικό σταθμό.

4.Θα αναβαθμισθεί και θα εκσυγχρονισθεί η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και θα αναβαθμισθούν οι πλωτές δεξαμενές.

5.Εντός του 2009 θα ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής νέων εγκαταστάσεων σιλό και η μετεγκατάσταση της συγκεκριμένης δραστηριότητας εκτός επιβατικού λιμένα.

Ο κ. Αναστασόπουλος που ρωτήθηκε για τα ευρύτερα κινεζικά επενδυτικά σχέδια και ειδικότερα για τη φημολογία που υπάρχει ότι η Cosco ενδιαφέρεται να αγοράσει το κτίριο του Παπαστράτου, χωρίς να προβαίνει σε διάψευση επέλεξε να διατηρήσει αποστάσεις από τους σχεδιασμούς αυτούς. «Δεν αφορά τον ΟΛΠ η εν λόγω επένδυση και δεν σχετίζεται με την επένδυση στην προβλήτα ΙΙ και στην προβλήτα ΙΙΙ», είπε.

«Η Cosco είναι ναυτιλιακή εταιρία και λιμενικός διαχειριστής, καθώς και κατασκευαστής connex. Δεν διαθέτει μεταποιητικές μονάδες». Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος εξέφρασε την άποψη ότι αν γίνει πράγματι μεταποιητικό κέντρο στο συγκεκριμένο κτίριο θα γίνει με τους κανόνες του κράτους και βέβαια θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Ερωτηθείς εξάλλου για τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων ο κ. Αναστασόπουλος επισήμανε ότι συνεχίζονται χωρίς έρεισμα. «Αφορούν διαφορά πολιτικής ιδεολογίας χωρίς πραγματική επιχειρηματολογία».

Ο ίδιος εκτίμησε ότι μετά την ψήφιση της σύμβασης από τη Βουλή δεν θα υπάρχει ούτε και πρακτικός λόγος για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων και σε μια κίνηση καλής θελήσεως απηύθυνε μήνυμα στους συνδικαλιστές αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο να ικανοποιηθούν ορισμένα αιτήματα τους με την προϋπόθεση το λιμάνι να επανέλθει σε κανονική λειτουργία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v