Jumbo: «Κράτει» στις αγορές από την Κίνα

Σε περιορισμό αγορών προϊόντων από την Κίνα στρέφεται η Jumbo, έως ότου επιτύχει ικανοποιητικές εκπτώσεις και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί από την αύξηση τιμών που εμφανίζουν τα κινεζικά προϊόντα.

  • της Πέννυς Κούτρα
Jumbo: «Κράτει» στις αγορές από την Κίνα
Σε περιορισμό αγορών προϊόντων από την Κίνα στρέφεται η Jumbo για το τρέχον διάστημα, έως ότου επιτύχει ικανοποιητικές εκπτώσεις και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί από την αύξηση τιμών που εμφανίζουν το τελευταίο διάστημα τα κινεζικά προϊόντα.

Σύμφωνα με δηλώσεις της διοίκησης του ομίλου Jumbo, που περιλαμβάνονται σε πρόσφατο report της Citi, λόγω της ανατίμησης του δολαρίου έναντι του ευρώ κατά 20% το προηγούμενο διάστημα, αλλά και των πληθωριστικών πιέσεων που εκδηλώθηκαν στην Κίνα, το κόστος εμπορευμάτων αυξήθηκε σημαντικά.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Citi, υπολογίζοντας ακόμη και τα μειωμένα μεταφορικά κόστη, το κόστος αγοράς προϊόντων από την Κίνα εμφανίζεται αυξημένο κατά 12% - 14%, γεγονός που θα πίεζε το μικτό περιθώριο του ομίλου Jumbo.

Η διοίκηση του ομίλου, συμμετέχοντας σε εμπορικές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Ασία διαπίστωσε απροθυμία παροχής ικανοποιητικών εκπτώσεων και επέλεξε να αναστείλει τις αγορές από την Κίνα, έχοντας το περιθώριο των υψηλών αποθεμάτων, που εκτιμά ότι καλύπτουν τις ανάγκες εφοδιασμού των καταστημάτων της για το προσεχές εξάμηνο.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος διατηρεί εμπορικές σχέσεις με 500 προμηθευτές από την Ασία και διαπραγματεύεται απευθείας με τα εργοστάσια παραγωγής, περιορίζοντας τους μεσάζοντες.

Παρ' όλα αυτά στο τρέχον διάστημα έχει αυξήσει τις αγορές της από Τουρκία και Πολωνία επιτυγχάνοντας στη συγκυρία καλύτερες τιμές προμηθειών.

Σύμφωνα πάντως με τη δήλωση του προέδρου του ομίλου, κ. Α. Βακκάκη προς τους αναλυτές της Citi, "η κρίση ίσως ήρθε στη σωστή στιγμή" εκτιμώντας ότι το προσεχές διάστημα η διαπραγματευτική ικανότητα της Jumbo θα ενισχυθεί σημαντικά.

Ειδικότερα, η διοίκηση της Jumbo εκτιμά ότι εφόσον η ζήτηση από ΗΠΑ και Ευρώπη υποχωρεί, η αλυσίδα της σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, η οποία δεν έχει πληγεί από πτώση πωλήσεων, θα αποκτήσει προτεραιότητα έναντι των Κινέζων προμηθευτών.

Η διοίκηση του ομίλου, δε, ανέφερε στη Citi, ότι μετά τον Οκτώβριο λαμβάνει θετικά μηνύματα κάμψης της αδιαπραγμάτευτης τάσης των προμηθευτών της, οι οποίοι εμφανίζονται διαλλακτικότεροι σε ό,τι αφορά την παροχή εκπτώσεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v