Attica Group: Στα 5,51 εκατ. τα καθαρά κέρδη

Tα καθαρά κέρδη εξαμήνου της Attica Group ανήλθαν στα 5,51 εκατ. ευρώ έναντι 42,05 εκ. το εξάμηνο 2007, τα οποία περιελάμβαναν κέρδη 40,2 εκ. ευρώ. Μείωση 16% στα κέρδη της Blue Star.

Attica Group: Στα 5,51 εκατ. τα καθαρά κέρδη

Tα καθαρά κέρδη εξαμήνου της Attica Group ανήλθαν στα 5,51 εκατ. ευρώ έναντι 42,05 εκ. το εξάμηνο 2007, τα οποία περιελάμβαναν κέρδη 40,2 εκ. ευρώ. Μείωση 16% στα κέρδη της Blue Star.

Αναλυτικότερα, οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου της Attica Group ανήλθαν στο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης στα 156,48 εκατ. ευρώ από 144,82 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2007 και τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 22,21 εκατ. ευρώ από 30,08 εκατ. ευρώ.

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, για την περίοδο 1η Ιανουαρίου – 30 Ιουνίου 2008, περιλαμβάνουν Κέρδη Ευρώ 9,65 εκατ. από τις πωλήσεις τεσσάρων πλοίων RoRo και ανέρχονται σε Κέρδη μετά από Φόρους Ευρώ 9,62 εκατ και Κέρδη μετά από Φόρους και Δικαιώματα Μειοψηφίας Ευρώ 5,51 εκατ. έναντι Κερδών Ευρώ 42,05 εκατ το α’ εξάμηνο 2007, στα οποία περιλαμβάνονται Έκτακτα κέρδη Ευρώ 12,5 εκατ. από την πώληση του Superfast X και έκτακτα Κέρδη Ευρώ 27,7 εκατ. από την πώληση της συμμετοχής της Attica Group στο μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών.

Τα αποτελέσματα του Ομίλου επηρεάστηκαν σημαντικά από την πρωτοφανή αύξηση των διεθνών τιμών των καυσίμων που επιβάρυναν το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων κατά Ευρώ 19,1 εκατ. έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2007.

Τα οικονομικά στοιχεία του α΄ εξαμήνου 2008 ως και αυτά της αντίστοιχης περιόδου του 2007 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 30η Ιουνίου, 2008, Καθαρή θέση των Μετόχων της Εταιρίας Ευρώ 385,05 εκατ. (Ευρώ 389,12 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2007), Ταμειακά Διαθέσιμα Ευρώ 158,89 εκατ. (Ευρώ 171,87 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2007) και Πάγια Στοιχεία αξίας Ευρώ 674,94 εκατ. (Ευρώ 690,45 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2007).

Στα αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2008 περιλαμβάνονται καθαρές χρηματοοικονομικές δαπάνες Ευρώ 8,33 εκατ. έναντι Ευρώ 10,05 εκατ. το α΄ εξάμηνο του προηγούμενου έτους και αποσβέσεις Ευρώ 12,93 εκατ. έναντι Ευρώ 13,34 εκατ. την ίδια περίοδο το 2007.

Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, τα οικονομικά στοιχεία του Ομίλου για το α΄ εξάμηνο 2008 επηρεάστηκαν σημαντικά από τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Η επιβάρυνση στο κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου ανήλθε σε Ευρώ 19,1 εκατ., (ποσοστό αύξησης 47%) σε σύγκριση με το κόστος καυσίμων το α΄ εξάμηνο 2007.

----ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΟΛΟΥ – ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

Κατόπιν Υποχρεωτικών Δημοσίων Προσφορών που ολοκληρώθησαν στις αρχές του έτους, η Marfin Investment Group (MIG) και η θυγατρική της MIG Shipping S.A. κατέχουν, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, 89,8% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Group και μαζί με την Attica Group 84,45% του μετοχικού κεφαλαίου της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε.

Κατά το α΄ εξάμηνο του 2008 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα, στη Βόρειο θάλασσα και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με τέσσερα πλοία Superfast και οκτώ πλοία Blue Star. Την περίοδο αυτή η Διοίκηση της Attica Group προέβη στην πώληση τεσσάρων πλοίων RoRo (RoRo Marin, Nordia, Shield και Challenge) με Κέρδη 9,65 εκατ και ενίσχυση των ταμειακών διαθεσίμων του Ομίλου κατά Ευρώ 24,48 εκατ.

Στις 27 Φεβρουαρίου, 2008 ανεκοινώθη η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Attica Group για τη συγχώνευση με απορρόφηση των μειοψηφιών της Blue Star Ναυτιλιακής Α.Ε. και με νεώτερη ανακοίνωση ορίσθηκε η 30η Ιουνίου, 2008 ως ημερομηνία Ισολογισμού Μετασχηματισμού.

Στις 28 Μαΐου, 2008, η θυγατρική εταιρία Blue Star N.A.E. με ανακοίνωσή της ενημέρωσε το κοινό την απόφασή της να σταματήσει στα μέσα Σεπτεμβρίου 2008 τη γραμμή μεταξύ Βελγίου και Σκωτίας στη Βόρειο Θάλασσα και να μεταδρομολογήσει το πλοίο Blue Star 1 σε γραμμές της Ελληνικής ακτοπλοΐας.

Στις 5 Ιουνίου, 2008, η Attica Group ανακοίνωσε τη συμφωνία με την Grimaldi Holding S.p.A, Γένοβας, Ιταλίας για την αγορά δύο υπερσύγχρονων πλοίων τύπου Ro-Pax που ναυπηγούνται στα ναυπηγεία Apuania της Ιταλίας. Το κόστος για την αγορά των δύο πλοίων ανέρχεται σε Ευρώ 156 εκατ. και θα χρηματοδοτηθεί από Ιδια Κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Το πρώτο πλοίο θα παραδοθεί τον Σεπτέμβριο 2008 και το δεύτερο το καλοκαίρι/φθινόπωρο 2009.

Στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Attica Α.Ε. Συμμετοχών που πραγματοποιήθηκε την 17η Ιουνίου, 2008, ενεκρίθη η πρόταση της Διοίκησης για τη διανομή συνολικού μερίσματος Ευρώ 8,33 εκατ. για τη χρήση 2007. Το συνολικό μέρισμα αντιστοιχεί σε Ευρώ 0,08 ανά μετοχή (Ευρώ 0,08).

ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ – ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα τα πλοία Superfast V, Superfast VI, Superfast XI και Superfast XII μετέφεραν 239.239 επιβάτες (μείωση 1,44%), 66.376 φορτηγά οχήματα (αύξηση 10,73%) και 43.521 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 3,20%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες και φορτηγά οχήματα με μερίδιο αγοράς 29,1% στους επιβάτες, 25,3% στα φορτηγά οχήματα και 25,2% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το α΄ εξάμηνο του 2008.

Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.

Ο Όμιλος Blue Star είχε παρουσία στην Αδριατική θάλασσα με ένα πλοίο το Blue Horizon. Το μεταφορικό έργο της Blue Star Ferries το α΄ εξάμηνο 2008 στην Αδριατική θάλασσα ανήλθε σε 48.936 επιβάτες (μείωση 11,1% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2007), 5.091 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 28,1%) και 12.525 φορτηγά οχήματα (μείωση 9,2%).

Στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα κατά το α΄ εξάμηνο του 2008, το μεταφορικό έργο του πλοίου Blue Star 1 ανήλθε σε 42.866 επιβάτες (μείωση 4,75% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2007), 14.523 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 1,64%) και 10.618 φορτηγά οχήματα, (μείωση 8,99%) σε σύνολο 150 δρομολογίων έναντι 132 το α’ εξάμηνο του προηγούμενου έτους.

BLUE STAR ΝΑΥΤΙΛΙΑΚH: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Α΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2008

Στο α΄ εξάμηνο του 2008 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Blue Star Ναυτιλιακή, στην οποία η Attica Group κατέχει ποσοστό 48,8%, ανήλθε σε Ευρώ 86,75 εκατ. έναντι Ευρώ 77,54 εκατ. το α΄ εξάμηνο του 2007 (αύξηση 11,9%).

Τα Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) μειώθηκαν σε Ευρώ 19,18 εκατ. έναντι Ευρώ 20,69 εκατ. (μείωση 7,30%) ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε Ευρώ 8,03 εκατ., έναντι Ευρώ 9,56 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (μείωση 16%).

Το EBITDA του Ομίλου καθώς και τα αποτελέσματα μετά από φόρους μειώθηκαν παρά την αύξηση των εσόδων. Ο κύριος λόγος αυτής της εξέλιξης είναι η αλματώδης αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, που ανήλθε σε περίπου 60% για το καύσιμο τύπου IFO 380 Cst χαμηλού θείου. Τα συνολικά έξοδα του Ομίλου για καύσιμα και λιπαντικά αυξήθηκαν κατά Ευρώ 8,7 εκατ. σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο.

Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου Blue Star το α΄ εξάμηνο ανήλθε σε 1.688.745 επιβάτες, 231.226 Ι.Χ. οχήματα και 81.496 φορτηγά αυτοκίνητα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο εκτελέστηκαν 4,7% λιγότερα δρομολόγια και το μεταφορικό έργο αυξήθηκε κατά 5,4% στους επιβάτες, 5,8% στα Ι.Χ. οχήματα και παρέμεινε σταθερό στα φορτηγά αυτοκίνητα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v