Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Aegean Airlines: Πτώση 13% στα κέρδη εξαμήνου

Η AEGEAN ανακοινώνει τα αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2008, καταγράφοντας 13% αύξηση της επιβατικής κίνησης και καθαρά κέρδη μετά από φόρους ύψους €5,5 εκ. μειωμένα κατά 13%.

Aegean Airlines: Πτώση 13% στα κέρδη εξαμήνου
Η AEGEAN ανακοινώνει τα αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2008, καταγράφοντας 13% αύξηση της επιβατικής κίνησης και καθαρά κέρδη μετά από φόρους ύψους €5,5 εκ. μειωμένα κατά 13%.
 
Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η εταιρία συνέχισε την αναπτυξιακή της πορεία το πρώτο εξάμηνο του 2008, κατορθώνοντας να εδραιώσει περαιτέρω το όνομά της και να ενισχύσει την παρουσία της στην πλειονότητα των αγορών που δραστηριοποιείται εν μέσω δύσκολων συνθηκών που επικρατούν στον κλάδο των αερομεταφορών λόγω της ραγδαίας αύξησης της τιμής του πετρελαίου και της επιβράδυνσης της ανάπτυξης στην Ευρώπη.

Συγκεκριμένα, η AEGEAN μετέφερε 2,6 εκ. επιβάτες το πρώτο εξάμηνο του 2008, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 13%. Στο δίκτυο εσωτερικού η εταιρία κατέγραψε αύξηση 8% ενώ στο δίκτυο εξωτερικού η αύξηση της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 24%.

Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης της επιβατικής κίνησης στα δρομολόγια εξωτερικού προήλθε από την εκτέλεση δρομολογίων από και προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών όπου δραστηριοποιούνται παραπάνω από 65 εταιρίες που εκτελούν τακτικές πτήσεις. Ο μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση βελτιώθηκε σε 99 επιβάτες έναντι 91 το προηγούμενο έτος.

Αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα, οι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου ανήλθαν σε €262,7εκ., σημειώνοντας αύξηση 26%.

Η αύξηση των εσόδων προήλθε από τη σημαντική  αύξηση της επιβατικής κίνησης στα δρομολόγια εξωτερικού, την αύξηση της μέσης χωρητικότητας ανά αεροσκάφος λόγω της παραλαβής των νέων Airbus A320/321, την  ενίσχυση της μέσης πληρότητας των τακτικών πτήσεων γεγονός που οφείλεται στη  σταδιακή ωρίμανση των νέων δρομολογίων και τέλος την επιβολή επίναυλου καυσίμων.
 
Η  κερδοφορία της εταιρίας επηρεάστηκε αρνητικά από τη σημαντική αύξηση κατά 64% ή κατά € 26,2 εκ. του κόστους καυσίμων που ανήλθε σε € 66,8 εκ. από € 40,7 εκ. το 2007.

Παρόλα αυτά, το προαναφερθέν πλέγμα ενεργειών ενίσχυσης των εσόδων είχε σαν αποτέλεσμα τα  κέρδη προ φόρων να υποχωρήσουν μόλις 3% στα € 7,7 εκ. έναντι € 8 εκ. το 2007 ενώ τα
καθαρά κέρδη μετά την πρόβλεψη για φόρους υποχώρησαν 13% στα € 5,5 εκ. από € 6,4
εκ. το 2007.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, σχολιάζοντας τα  αποτελέσματα ανέφερε σχετικά: «Το πρώτο εξάμηνο του 2008 οι συνθήκες που επικράτησαν στον κλάδο των
αερομεταφορών διεθνώς ήταν ιδιαιτέρως δυσμενείς, απόρροια της ραγδαίας αύξησης της
τιμής του πετρελαίου και της επιβράδυνσης του ρυθμού ανάπτυξης. Αντιμέτωποι με τις
δυσμενείς αυτές συνθήκες οι αερομεταφορείς διεθνώς καταφεύγουν σε μείωση της
χωρητικότητας ή επιβράδυνση των αναπτυξιακών τους σχεδίων.

Τα αποτελέσματα της AEGEAN κατά το πρώτο εξάμηνο του 2008 αποδεικνύουν ότι η
εταιρία κατόρθωσε να μετριάσει την επίδραση των δυσμενών οικονομικών συνθηκών
κυρίως λόγω της σταδιακής ωρίμανσης των δρομολογίων που ξεκίνησαν τα τελευταία τρία
έτη σε νέες αγορές του εξωτερικού και των ωφελειών που σταδιακά αρχίζουν να
προκύπτουν από την αντικατάσταση του παλαιού στόλου αεροσκαφών με νέα αεροσκάφη
της οικογένειας Airbus A320.

Συγκεκριμένα, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την πορεία  της επιβατικής κίνησης που σημείωσε αύξηση 13% το πρώτο εξάμηνο του 2008,  αποτέλεσμα των προσπαθειών για συνεχή βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών και  της επένδυσης που υλοποιούμε σε νέο στόλο.

Το περιβάλλον για τον κλάδο των αερομεταφορών εξακολουθεί να είναι δύσκολο και
παραμένουμε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί καθώς εκτιμούμε ότι η επίδραση στα οικονομικά
αποτελέσματα της AEGEAN της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας και των υψηλών τιμών
πετρελαίου αναμένεται να είναι περισσότερο έντονη το δεύτερο εξάμηνο του 2008. Παρόλα
αυτά, η εταιρία εκτιμά ότι θα συνεχίσει να έχει ισχυρές ταμειακές ροές που θα της
επιτρέψουν την σταδιακή υλοποίηση των αναπτυξιακών της σχεδίων.»

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v