ΟΛΠ: Ενσταση στη Πολεοδομία για το πρόστιμο

Διευκρινίσεις αναφορικά με την επιβολή προστίμων από τη Νομαρχία Πειραιά για περιβαλλοντικές και πολεοδομικές αυθαιρεσίες, παραθέτει σε ανακοίνωσή της, η εταιρία ΟΛΠ, η οποία κατέθεσε ένσταση επί της πράξης της Πολεοδομίας.

ΟΛΠ: Ενσταση στη Πολεοδομία για το πρόστιμο
Διευκρινίσεις αναφορικά με την επιβολή προστίμων από τη Νομαρχία Πειραιά για περιβαλλοντικές και πολεοδομικές αυθαιρεσίες, παραθέτει σε ανακοίνωσή της, η εταιρία ΟΛΠ.

Ακόμα τονίζει ότι ήδη κατέθεσε ένσταση επί της πράξης της Πολεοδομίας της Νομαρχίας Πειραιώς αφού από τα ανωτέρω συνάγεται η αβασιμότητα και η λανθασμένη παρέμβαση τόσο κατά τύπο όσο και κατά ουσία, ακολουθώντας τις νόμιμα προβλεπόμενες διαδικασίες, καταλήγει η ανακοίνωση.

Αναλυτικότερα,  επισημαίνει τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με την έκθεση αυτοψίας της Δ/νσης Πολεοδομίας της Νομαρχίας Πειραιώς χαρακτηρίστηκαν αυθαίρετα ακίνητα επί της λεωφ. Ανδ. Παπανδρέου & Κανάρη στη λιμενική ζώνη του ΟΛΠ στην περιοχή Δραπετσώνας και επιβάλλεται αφ’ ενός η διακοπή εργασιών κατεδάφισης και αφετέρου ζητείται η κατεδάφιση των ιδίων κτιρίων. Είναι προφανής η αντίφαση με αποτέλεσμα το περιεχόμενο της έκθεσης να είναι ακατάληπτο στο σύνολό της.

Πέρα από τα ανωτέρω και επί της ουσίας του θέματος, είναι απαραίτητο να υπογραμμισθεί, ότι το εν λόγω κτίσμα ως εκ του χρόνου κατασκευής του (1935) βρίσκονταν σε ιδιαίτερα κακή κατάσταση, ορατή δια γυμνού οφθαλμού από κάθε τεχνικό και έπρεπε να κατεδαφισθεί επειγόντως, ώστε πρωτίστως να μην τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια ανθρώπων και δευτερευόντως να μην προκληθούν ζημιές σε οχήματα και μηχανήματα του λιμένος. Υπό αυτή την έννοια είναι απορίας άξιο η σπουδή με την οποία πραγματοποιήθηκε η διακοπή των εργασιών, ειδικότερα μάλιστα όταν αυτή ερίζει ότι εφαρμόστηκε ακριβώς για την προστασία «της δημόσιας υγείας και ασφάλειας».

Μάλιστα, τα εύλογα αυτά ερωτήματα γίνονται ακόμη επιτακτικότερα, όταν για 70 και πλέον έτη, από το 1935 και μέχρι σήμερα καμία αναφορά δεν έχει γίνει για αυθαίρετη κατασκευή ή για «μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση» από οποιαδήποτε αρμόδια Υπηρεσία, περιλαμβανομένης της Πολεοδομίας Νομαρχίας Πειραιά.

Αναφορικά δε με τα επιβληθέντα πρόστιμα, είναι απαραίτητο να σημειωθεί, ότι τα εν λόγω κτίσματα παραχωρήθηκαν στον ΟΛΠ με τη σύμβαση παραχώρησης του Ελλ. Δημοσίου, το 2002, το οποίο βεβαίως παραμένει ο κύριος του ακινήτου και επομένως υπόχρεος στην καταβολή των προστίμων που επιβλήθηκαν από τη Νομαρχία. Συνεπώς, στην ουσία το πρόστιμο έχει επιβληθεί στο ίδιο το Κράτος και όχι στον ΟΛΠ που οπωσδήποτε πάντα εφαρμόζει τις επιταγές της Νομοθεσίας.

Πέρα των ανωτέρω, η Νομαρχία Πειραιά είναι αναρμόδια επί του θέματος καθώς ενώ ρητώς αναφέρεται στην έκθεση της Πολεοδομίας της, ότι οι εργασίες πραγματοποιούνται εντός της λιμενικής ζώνης, επικαλείται διατάξεις που ουδεμία εφαρμογή έχουν στα κτίσματα εντός αυτής, παραβλέποντας ουσιαστικώς (Ν.2575/1998) την 2η παράγραφο, του ίδιου άρθρου που επικαλείται για την τεκμηρίωση της δήθεν παράβασης.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο ΟΛΠ ήδη κατέθεσε ένσταση επί της πράξης της Πολεοδομίας της Νομαρχίας Πειραιώς αφού από τα ανωτέρω συνάγεται η αβασιμότητα και η λανθασμένη παρέμβαση τόσο κατά τύπο όσο και κατά ουσία, ακολουθώντας τις νόμιμα προβλεπόμενες διαδικασίες, καταλήγει η ανακοίνωση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v