Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σαράντης: Στόχος η επέκταση στη ΝΑ. Ευρώπη

Με στόχο την περαιτέρω επέκτασή της στη ΝΑ. Ευρώπη, κυρίως μέσω εξαγορών, η εταιρεία Σαράντης επιδιώκει αύξηση τόσο του "πραγματικού" μεγέθους της όσο και της κερδοφορίας της στο επόμενο διάστημα.

  • της Πέννυς Κούτρα
Σαράντης: Στόχος η επέκταση στη ΝΑ. Ευρώπη
Την υλοποίηση της στρατηγικής του, η οποία αποσκοπεί στην επέκταση και στην ενίσχυση των μεριδίων αλλά και της κερδοφορίας του στις αγορές της ΝΑ. Ευρώπης, προωθεί ο όμιλος Σαράντη, προχωρώντας πρόσφατα σε μία ακόμη εξαγορά στην Ουγγαρία.

Κατέχοντας ήδη ισχυρή θέση στις τοπικές αγορές μέσω του δικτύου των θυγατρικών του, όπου πραγματοποιεί περισσότερο από το 50% του ενοποιημένου τζίρου του, ο όμιλος σπεύδει κατ’ αρχάς να αξιοποιήσει παραγωγικά τα κέρδη που αυτές συσσωρεύουν, αντί να τα επιστρέψει στην ώριμη ελληνική αγορά, όπου σημειωτέον θα φορολογηθούν συμπληρωματικά με υψηλότερο συντελεστή.

Επίσης, η Σαράντης, διαθέτοντας τεχνογνωσία στην εμπορική διανομή αλλά και πείρα στις τοπικές αγορές, εκτιμά ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί τη συγκυρία στις αναπτυσσόμενες αυτές οικονομίες. Έτσι αναζητά μικρότερες τοπικές εταιρείες στους τομείς των καλλυντικών και των ειδών οικιακής χρήσης, οι οποίες μπορούν να αναπτυχθούν περαιτέρω μέσα από το δίκτυο πωλήσεων του ομίλου και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Διαθέτει 25 - 30 εκατ. ευρώ

Ο όμιλος Σαράντη, ο οποίος με βάση τον στρατηγικό σχεδιασμό τριετίας σκοπεύει να δαπανήσει 25 - 30 εκατ. ευρώ για εξαγορές, έχει εντοπίσει κι άλλους στόχους στις χώρες Βουλγαρία, Πολωνία και Τσεχία, όπου βρίσκεται σε σχετικές διαπραγματεύσεις, ωστόσο εκτιμάται ότι αυτές θα προωθηθούν συστηματικότερα μετά τον Σεπτέμβριο του 2008.

Πρόκειται για εταιρείες οι οποίες διαθέτουν επώνυμο προϊόν, κατέχουν μερίδιο στην τοπική κατανάλωση και επίσης παρουσιάζουν κερδοφορία. Απορροφώντας αυτές τις επιχειρήσεις η Σαράντης εκτιμάται ότι μπορεί να δημιουργήσει συνέργιες που αγγίζουν το 15% - 20% των λειτουργικών εξόδων, γεγονός που θα αποδώσει εντός του 2008 ενισχύοντας τα τελικά κέρδη του ομίλου.

Σε αυτήν τη στρατηγική εντάσσονται, εξάλλου, η πρόσφατη εξαγορά της ρουμανικής εταιρείας κρεμικών καλλυντικών προϊόντων Elmiplant στα μέσα Δεκεμβρίου 2007, η οποία διενεργήθηκε με ίδια κεφάλαια της θυγατρικής του ομίλου στη Ρουμανία, καθώς και εκείνη της Trade 90 στην Ουγγαρία η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω της holding εταιρείας που διατηρεί ο όμιλος στην Κύπρο.

Καλό το εξάμηνο

Σε ό,τι αφορά την πορεία του ομίλου στο α΄ εξάμηνο της χρήσης, εκτιμάται ότι η υστέρηση του α΄ τριμήνου έχει υπερκεραστεί καθώς εξέλιπαν οι λόγοι επιβράδυνσης των πωλήσεων. Το άρωμα STR8 μετά το επαναλανσάρισμά του κυκλοφορεί κανονικά σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος, ενώ οι ρυθμοί ανάπτυξης των κατά τόπους θυγατρικών αναπτύσσονται σύμφωνα με την πρόβλεψη της διοίκησης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου και τη σχετική ενημέρωση προς τους αναλυτές, οι οποίοι μετά την αναθεώρηση προβλέψεων της Coca Cola 3Ε αλλά και τα σημάδια ύφεσης στην περιοχή ζήτησαν επικαιροποιημένη ενημέρωση, δεν υπάρχουν αρνητικές ενδείξεις.

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις στη Ρουμανία κινούνταν με ρυθμό αύξησης 14% έως τα μέσα Ιουνίου, ενώ η πρόβλεψη του ομίλου κάνει λόγο για άνοδο πωλήσεων κατά 17% στο σύνολο του 2008.

Ωστόσο, το α΄ εξάμηνο της χρήσης εκτιμάται ότι θα είναι ασθενές λόγω του επαναλανσαρίσματος του αρώματος STR8 και προβλέπεται ότι οι πωλήσεις στη συγκεκριμένη χώρα το β΄ εξάμηνο θα υπερκεράσουν το gap της πρόβλεψης. Στο πεντάμηνο η χειρότερη επίδοση από θυγατρική εξωτερικού παρουσιάζει άνοδο πωλήσεων κατά 10% και η καλύτερη κατά 20%.

Τέλος, η παραγγελία ενός εκατομμυρίου τεμαχίων του αρώματος Mustang, το οποίο προοριζόταν για την Estee Lauder στις ΗΠΑ και καθυστέρησε να τιμολογηθεί λόγω των δυσλειτουργιών στα λιμάνια της χώρας, έχει παραδοθεί και το έσοδο αναμένεται να εγγραφεί στο α΄ εξάμηνο του 2008. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v