«Πολύφερνη νύφη» η Θεσσαλονίκη

Σε «πολύφερνη νύφη» αναδεικνύεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους τρεις διεκδικητές για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ είναι πάρα πολύ σκληρός, όπως άλλωστε προέβλεψε και το euro2day στις 21 Μαΐου.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
«Πολύφερνη νύφη» η Θεσσαλονίκη
Σε «πολύφερνη νύφη» αναδεικνύεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς ο ανταγωνισμός ανάμεσα στους τρεις διεκδικητές για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ είναι πάρα πολύ σκληρός, όπως άλλωστε προέβλεψε και το euro2day στις 21 Μαΐου.

Την προηγούμενη Παρασκευή, προθεσμία που έδωσε η διοίκηση του ΟΛΘ για την υποβολή ενστάσεων, προστέθηκαν άλλες δύο στην αρχική ένσταση που είχε υποβάλει η Dubai Ports κατά της κοινοπραξίας της οποίας ηγείται η Hutchison, η οποία μάλιστα επικαιροποιήθηκε και κατατέθηκε ξανά. Πρόκειται για την ένσταση της Hutchison κατά της Dubai Ports αλλά και της Hutchison κατά της Cosco Pacific.

Η εξέλιξη αυτή αποδεικνύει, όπως επισημαίνεται από αρμόδιες πηγές του ΟΛΘ, το μεγάλο ενδιαφέρον που έχουν για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης οι δύο από τους μεγαλύτερους port operators του κόσμου, οι Dubai Ports και Hutchison, οι οποίοι, όπως αναμένεται, θα διαγκωνιστούν πολύ σκληρά προκειμένου να εξασφαλίσουν την επικράτησή τους στον διαγωνισμό του ΟΛΘ.

Αντίθετα, η Cosco Pasific, που έχει επικεντρώσει όλο το ενδιαφέρον της στο λιμάνι του Πειραιά, γνωρίζει ότι η προσφορά της δεν είναι ανάλογη για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά επιδιώκει να συνεταιριστεί με έναν από τους «νικητές», οι οποίοι, καθώς είναι port operators, θεωρείται βέβαιο ότι θα επιδιώξουν να κάνουν συμφωνίες με liner operators.

Εφόσον ο «πόλεμος» μεταξύ Dubai Ports και Hutchison συνεχιστεί μέχρις εσχάτων, θεωρείται βέβαιο από τη διοίκηση του ΟΛΘ ότι ο διαγωνισμός της Θεσσαλονίκης θα διαρκέσει πολύ περισσότερο από αυτόν του ΟΛΠ.

Σε αυτήν τη φάση, καθώς δεν έχει ξεκινήσει ο έλεγχος των ενστάσεων, η διοίκηση του ΟΛΘ δεν μπορεί να προσδιορίσει χρονοδιάγραμμα για την εξέλιξη και την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, ενώ, όπως επισήμαναν αρμόδιες πηγές που μίλησαν στο euro2day, εάν οι δύο διεκδικητές επιμένουν στις ενστάσεις τους ο έλεγχος θα χρειαστεί να γίνει πολύ πιο ενδελεχής, άρα θα απαιτηθεί πολύ περισσότερος χρόνος από τον αναμενόμενο.

Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που προκαλεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι οι δύο επιστολές τις οποίες έχει λάβει η διοίκηση του ΟΛΘ από δύο υποψήφιους επενδυτές, οι οποίοι δεν κατέβηκαν τελικά στον διαγωνισμό, καθώς δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στην κατάθεση ορισμένων πιστοποιητικών που απαιτούνταν και τα οποία δεν προβλέπονται στις δικές τους χώρες.

Πρόκειται για την Port Singapore Αuthority και την APM της Μaersk, οι οποίες εξηγούν αυτούς ακριβώς τους λόγους για τους οποίους δεν πήραν τελικά μέρος στον διαγωνισμό, ενώ διαβεβαιώνουν ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συνιστά πολύ μεγάλο επενδυτικό στόχο γι' αυτές. Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι ζητούν από τη διοίκηση του ΟΛΘ να τις ενημερώσει όταν αναδειχτεί ο παραχωρησιούχος, προκειμένου να επιδιώξουν να κλείσουν ειδικές συμφωνίες με αυτόν.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον διαγωνισμό του ΟΛΠ, μετά την απόρριψη της ένστασης της Cosco Pacific κατά της Hutchison και εφόσον δεν υπάρξει συνέχεια από την πρώτη στα πολιτικά δικαστήρια η διοίκηση του ΟΛΘ προτίθεται να ανοίξει τις οικονομικές και τεχνικές προσφορές αύριο, Τρίτη, προκειμένου να αναδείξει τον πλειοδότη με τον οποίο θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v