Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Sato: Σημαντική υποχώρηση κερδών στο τρίμηνο

Στα 26 χιλ. ευρώ, έναντι 285 χιλ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού τριμήνου, υποχώρησαν τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της Sato το α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης.

Sato: Σημαντική υποχώρηση κερδών στο τρίμηνο
Στα 26 χιλ. ευρώ, έναντι 285 χιλ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού τριμήνου, υποχώρησαν τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της Sato το α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης.

Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, η μείωση αυτή αντικατοπτρίζει τις αυξημένες δαπάνες ανάπτυξης (αποσβέσεις, προσωπικό, δίκτυο και χρηματοοικονομικά), το αρχικό στάδιο ωρίμανσης του δικτύου αλλά και την αύξηση του κόστους λόγω οικονομικών συγκυριών.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2008, ο Όμιλος σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 51% στα ευρώ 25,9 εκ. και η Εταιρεία κατά 72% στα ευρώ 20,4 εκ.. Η αύξηση αυτή αποτυπώνει κυρίως την απόδοση των επενδύσεων του 2007 στην ανάπτυξη δικτύου λιανικής και ιδιαίτερα του ΕΝΤΟS. Αναλυτικότερα σημειώθηκε:

-Αύξηση Πωλήσεων Ομίλου: Κλάδου σπιτιού +120,4%, Κλάδου γραφείου +16,9%
-Αύξηση Πωλήσεων Ελλάδας: Κλάδου σπιτιού +120,4%, Κλάδου γραφείου +28,5%

Στο ίδιο διάστημα, κατεγράφη αύξηση των EBITDA Ομίλου κατά 8,1%. H απόδοση αυτή αποτυπώνει αφενός το αρχικό στάδιο ωρίμανσης του δικτύου (το brand ENTOS ξεκίνησε τη δυναμική ανάπτυξή του το 2007), αφετέρου τις αυξημένες δαπάνες της ανάπτυξης και πιο συγκεκριμένα τις λειτουργικές δαπάνες του νέου δικτύου, τις δαπάνες που οφείλονται στις επενδύσεις ευρώ 13,3 εκ. του 2007 (κυρίως αποσβέσεις και χρηματοοικονομικά), ενώ επίπτωση είχαν και οι αυξήσεις δαπανών Logistics λόγω των διεθνών οικονομικών συγκυριών αλλά και των προβλημάτων στα λιμάνια.

Στην αύξηση των πωλήσεων, αναφέρει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία, αντικατοπτρίζεται κυρίως η πορεία του Brand ENTOS, το οποίο με τις πωλήσεις 6 επιπλέον καταστημάτων στο πρώτο τρίμηνο του 2008 έναντι του πρώτου τριμήνου του 2007, σημειώνει υψηλές επιδόσεις. Επιπλέον, στον κλάδο επίπλων σπιτιού, οι πωλήσεις των licensed brands της εταιρείας σημειώνουν επίσης ικανοποιητική αύξηση.

Παράλληλα, περαιτέρω ενίσχυση σημειώνει το Brand SATO στην Ελλάδα, με νέα projects και σημαντική ανάπτυξη του SATO Basic. Τέλος, η πορεία των θυγατρικών εξωτερικού είναι θετική με συνεχιζόμενη αύξηση πωλήσεων.

Κατά τη διάρκεια του τριμήνου παρατηρήθηκε αύξηση του κόστους πρώτων υλών και μεταφορικών από τις ανατιμήσεις στις παγκόσμιες αγορές καθώς και στην ελληνική αγορά. Αυτό είχε επίπτωση κυρίως στις δαπάνες Logistics οι οποίες επιπλέον επιβαρύνθηκαν από τις κινητοποιήσεις στα λιμάνια.

Τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων, Επενδυτικών Δραστηριοτήτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε ευρώ 2 εκ. έναντι ευρώ 1,8 εκ. το 1ο τρίμηνο του 2007, αυξημένα κατά 8,1% και τα Κέρδη προ Φόρων Τόκων και Επενδυτικών Δραστηριοτήτων (EBIT) σε ευρώ 1 εκ. έναντι ευρώ 1,1 εκ. το 2007.

Η εταιρεία επισημαίνει ότι οι οικονομικές καταστάσεις θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της εταιρείας την Παρασκευή, 30 Ιουνίου 2008.

Επενδύσεις - Λειτουργίες:

Η ολοκλήρωση της βασικής υλοποίησης του μηχανογραφικού συστήματος SAP και η πλήρης ένταξή του στη λειτουργία της επιχείρησης συμβάλλει ήδη στη βελτίωση των λειτουργιών υποδομής ενώ θα υποστηρίξει και την αναμενόμενη μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Στον τομέα των επενδύσεων, ο Όμιλος συνεχίζει την ανάπτυξη του κέντρου Logistics 34.000 τ.μ. στην Ελευσίνα συνολικού προϋπολογισμού ευρώ 21 εκ. καθώς και την επένδυση στο SAP, ενώ λειτουργεί με επιτυχία από τον Απρίλιο το νεώτερο Megastore ENTOS στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, το δεύτερο στην πόλη. Παράλληλα, προχωρά το ΕΝΤΟS Πάτρας που αναμένεται να λειτουργήσει τον Αύγουστο του 2008.

Τέλος, σημειώνεται πως έχει ολοκληρωθεί από τον Δεκέμβριο του 2007 η αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας Logistics με αποτέλεσμα - ήδη από τον Ιανουάριο - τη σημαντική βελτίωση της επιχειρησιακής λειτουργίας, τη συστηματική πραγματοποίηση παραδόσεων εντός ολίγων ημερών και την αύξηση του βαθμού ικανοποίησης των πελατών.

Σημαντικά Γεγονότα μετά το τρίμηνο:

Υπεγράφη μεταξύ της SATO και της Γερμανικής εταιρείας ΟΒΙ A.G., συμφωνία (Joint Venture Agreement) για την από κοινού σύσταση εταιρείας η οποία, με την επωνυμία OΒΙ Ελλάς Εμπορική Α.Ε., θα εμπορεύεται, μέσω δικτύου καταστημάτων, προϊόντα Do It Yourself (DIY), Ηome Improvement, διακόσμησης σπιτιού, είδη κήπου. Βάσει της συμφωνίας, οι μέτοχοι θα έχουν ισότιμη συμμετοχή στη διοίκηση της εταιρείας και ποσοστά συμμετοχής 49% για τη SATO και 51% για την ΟΒΙ.

Η OBI είναι εκ των ηγετών λιανεμπόρων DIY στον κόσμο, με ετήσιες πωλήσεις ευρώ 5,8 δισ.. Ανήκει στο group Tengelmann που έχει ετήσιες πωλήσεις ευρώ 24,5 δισ.. Η ΟΒΙ κατέχει την πρώτη θέση στη Γερμανική αγορά αλλά και στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, τόσο συνολικά όσο και σε επί μέρους αγορές. Διαθέτει πάνω από 500 καταστήματα σε 11 χώρες και απασχολεί περισσότερους από 38.000 εργαζομένους.

Η SATO πρόκειται σε πρώτη φάση να εισφέρει ευρώ 490 χιλ. στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας. Το αρχικό σχέδιο ανάπτυξης της OBI Ελλάς περιλαμβάνει μεσοπρόθεσμα 15-20 καταστήματα των 6.000 - 10.000 m2, με το πρώτο να λειτουργεί προς το τέλος του 2009.

Το κόστος διαμόρφωσης του μέσου καταστήματος ΟΒΙ κυμαίνεται μεταξύ ευρώ 2 - ευρώ 4 εκ. και οι πωλήσεις του μεταξύ 10-20 εκ. ενώ σε μεγάλα αστικά κέντρα φθάνουν και τα ευρώ 30 εκ., με περιθώριο καθαρού κέρδους που φθάνει η και υπερβαίνει το 6%.

Η περαιτέρω χρηματοδότηση της ΟΒΙ Ελλάς θα γίνει σύμφωνα με τις απαιτήσεις του business plan που θα συμφωνηθεί μεταξύ των μετόχων μετά τη σύσταση της εταιρείας.

Οι δε ανάγκες, θα καλυφθούν με το βέλτιστο κεφαλαιακό μίγμα που θα προκύψει από τον χρόνο και το πλήθος ανοιγμάτων καταστημάτων σε συνάρτηση με τις χρηματοροές της λειτουργίας τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v