Μπουρίνια εν όψει από την παραίτηση Σακέλη

Τον ασκό του Αιόλου φαίνεται να ανοίγει για την ακτοπλοΐα η παραίτηση χθες το βράδυ του προέδρου της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και διευθύνοντος συμβούλου της Blue Star, κ. Μιχάλη Σακέλη.

Μπουρίνια εν όψει από την παραίτηση Σακέλη
Τον ασκό του Αιόλου φαίνεται να ανοίγει για την ακτοπλοΐα η παραίτηση χθες το βράδυ του προέδρου της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και διευθύνοντος συμβούλου της Blue Star, κ. Μιχάλη Σακέλη.

Αφορμή μπορεί να στάθηκε η απόφαση της Blue Star να παγώσει τις τιμές στα εισιτήρια των δρομολογίων για τους καλοκαιρινούς μήνες, γεγονός που αποτελούσε προσωπική απόφαση του διευθύνοντος συμβούλου της, ωστόσο τα αίτια και πολλά είναι και σύνθετα.

Αυτό γιατί αφορούν στα χρονίζοντα προβλήματα της ακτοπλοΐας και άπτονται ζητημάτων ουσιαστικής απελευθέρωσης και ανταγωνισμού που εν τέλει σχετίζονται με ένα μεγάλο μέρος της νησιωτικής χώρας μας.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες μπορεί να είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις, επιδοτούνται όμως σε αρκετές περιπτώσεις από το κράτος και συχνότατα επιτελούν δημόσια υπηρεσία.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Blue Star δήλωσε στο euro2day.gr πως "είναι η πρώτη φορά που τίθεται σε διοικητικό συμβούλιο της ΕΕΑ θέμα που άπτεται της εμπορικής πολιτικής μιας εταιρίας και δεν αφορά σε κανέναν άλλον πέραν της ίδιας".

Παράγοντες του κλάδου σημείωναν πως στην ένωση ουδέποτε τέθηκαν ζητήματα που για παράδειγμα αφορούσαν στην απόφαση μιας εταιρίας να προσφέρει μηδενικό ναύλο μιας διαδρομής σε επαγγελματίες οδηγούς ή να προσφέρει εκπτωτικά πακέτα.

Η Blue Star είναι γνωστό πως έχει ανοιχτά από τον περασμένο Νοέμβριο τα πλάνα της (δηλαδή το σύστημα κράτησης και χρέωσης θέσης), με συγκεκριμένες τιμές που σε μέσο όρο δεν είναι ακριβότερα από 5% σε σχέση με την περυσινή περίοδο.

Η κίνηση της Blue Star έγινε σε μια περίοδο που στην αγορά και ένα μέρος του Τύπου, αλλά κυρίως σε πολλά νησιά της χώρας, φημολογούνταν ακραία σενάρια για νέες παράλογες αυξήσεις, επιβάρυνση του ναύλου, η οποία σε ορισμένες περιπτώσεις θα έφτανε μέχρι το 20% - 30%.

Η απόφαση μιας εταιρίας να κινηθεί σε μια υποτιθέμενη απελευθερωμένη αγορά, όπως αυτή κρίνει συμφέρον για την επιχειρηματική της επιβίωση, είναι αυτονόητο δικαίωμά της. Ιδιαίτερα όταν η οριζόμενη από τον Νόμο 2932 Επιτροπή Ανταγωνισμού που επόπτευε τον κλάδο της ακτοπλοΐας καταργήθηκε επί της ουσίας.

Μ. Γελ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v