Autohellas: Τι αλλάζει στη συνεργασία με Πειραιώς

Τι αλλάζει στις σχέσεις συνεργασίας Autohellas - Πειραιώς και τι αναμένεται να παραμείνει ίδιο. Γιατί η Autohellas κερδίζει μερίδια στην ελληνική αγορά. Συζητήσεις και για επέκταση σε μία ακόμη χώρα της ανατολικής Ευρώπης.

  • του Στέφανου Κοτζαμάνη
Autohellas: Τι αλλάζει στη συνεργασία με Πειραιώς
Τι αλλάζει στις σχέσεις συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών και τι αναμένεται να παραμείνει ίδιο. Γιατί η Autohellas κερδίζει μερίδια στην ελληνική αγορά. Συζητήσεις και για επέκταση σε μία ακόμη χώρα της ανατολικής Ευρώπης.

Όχι, οι σχέσεις μεταξύ της Autohellas και του ομίλου Πειραιώς δεν διαταράχτηκαν, πλην όμως η συνεργασία των δύο πλευρών έχει χαλαρώσει. H Autohellas έχει ήδη ρευστοποιήσει από τα τέλη του 2006 τη συμμετοχή της στη Multifin, ενώ η Τράπεζα Πειραιώς εξαγόρασε πέρυσι έναν από τους πλέον ισχυρούς ανταγωνιστές της Autohellas, την Avis (έναντι ελκυστικού, όπως λέγεται, τιμήματος).

Και με την Πειραιώς Best Leasing τι γίνεται; Στη συγκεκριμένη εταιρία το management ασκείται από τον όμιλο Πειραιώς και η Autohellas κατέχει το 48% των μετοχών αυτής. Αυτό που ήδη είναι γνωστό είναι ότι η Πειραιώς Best Leasing και Avis πρόκειται να συγχωνευτούν, με αποτέλεσμα η συμμετοχή της Autohellas στην εταιρία που θα προκύψει από τη συγχώνευση να εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει κάτω από το επίπεδο του 20%.

Παράλληλα, ο όμιλος Πειραιώς προωθεί σήμερα μέσω των προϊόντων του και των θυγατρικών του την Avis, με αποτέλεσμα η Autohellas να έχει ξεκινήσει αντίστοιχη σχέση συνεργασίας με την Alpha Bank.

Όλα αυτά όμως δεν σημαίνουν ότι οι σχέσεις των δύο πλευρών είναι τεταμένες. Αντίθετα, όπως δείχνουν τα πράγματα, η Autohellas θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τον στόλο της Πειραιώς Best Leasing σε ό,τι αφορά το fleet management (ανταλλακτικά, συνεργεία, φανοποιεία κ.λπ.), τομέας στον οποίο η εισηγμένη αναμένεται να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στο μέλλον.

Συγκεκριμένα, ίδρυσε την κατά 100% θυγατρική της Autotechnica Hellas, η οποία ως αντικείμενο εργασιών έχει αποκλειστικά το fleet management και σταδιακά θα προσπαθήσει να επεκταθεί από τους υπάρχοντες πελάτες της (στόλοι Autohellas και Πειραιώς Best Leasing) και σε άλλους.

Κερδίζει μερίδια αγοράς

Την τελευταία διετία τόσο στον χώρο της ενοικίασης όσο και σε αυτόν της μακροχρόνιας ενοικίασης αυτοκινήτων επικράτησε οξύς ανταγωνισμός, που σε αρκετές περιπτώσεις συνοδεύτηκε και από πόλεμο τιμών. Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση αρχίζει σε κάποιον βαθμό να ξεκαθαρίζει, καθώς πέρυσι διέκοψε τη λειτουργία του ένας γνωστός παίκτης της αγοράς, ενώ άλλος ένας εξακολουθεί μεν να λειτουργεί, πλην όμως με πολύ μικρότερο στόλο σε σχέση με το παρελθόν.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, τόσο η Autohellas όσο και η Avis φαίνεται ότι εκμεταλλεύονται την όλη κατάσταση, διευρύνοντας τα μερίδιά τους στην εγχώρια αγορά.

Η πρόκληση του εξωτερικού

Παρά τις δυνατότητες για κάποια επιπλέον μερίδια στην ελληνική αγορά, το «στοίχημα» του growth για την Autohellas βρίσκεται στο εξωτερικό. Η πλέον ενδιαφέρουσα αγορά είναι αυτή της Ρουμανίας, όπου ο εισηγμένος όμιλος ξεκίνησε πέρυσι να δραστηριοποιείται στη μακροχρόνια ενοικίαση (κατέχει ήδη μερίδιο γύρω στο 6%). Οι δυνατότητες ανάπτυξης του κλάδου στη συγκεκριμένη χώρα θεωρούνται τεράστιες και σε βάθος χρόνου θα μπορούσε να αποδειχτεί «δεύτερη Ελλάδα».

Στη Βουλγαρία αναμένεται κάποια βελτίωση επιδόσεων, πλην όμως η αγορά θεωρείται περιορισμένη, ενώ στην Κύπρο εμπόδιο στην περαιτέρω ανάπτυξη παραμένει η ισχύουσα περιοριστική νομοθεσία. Ωστόσο, υπάρχει ένα σχέδιο νόμου προς ψήφιση ικανό να βελτιώσει σε βάθος χρόνου την κατάσταση.

Επαφές για νέα χώρα

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Autohellas βρίσκεται σε συζητήσεις και για την επέκταση των δραστηριοτήτων της και σε μία ακόμη χώρα της ανατολικής Ευρώπης. Αν οι διαπραγματεύσεις καταλήξουν θετικά, τότε θα δημιουργηθούν μεν καλύτερες μακροπρόθεσμες προοπτικές, πλην όμως για το ορατό μέλλον η επίδραση στα αποτελέσματα του ομίλου θα είναι περιορισμένη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v