Attica: Αναδιοργάνωση στις εσωτερικές γραμμές

Την αναδιοργάνωση του στόλου της με δρομολόγηση πλοίων σε νέες γραμμές του εσωτερικού αλλά και τη ναυπήγηση δύο - τριών νέων πλοίων εξετάζει η Attica Συμμετοχών.

  • του Χρ. Κίτσιου
Attica: Αναδιοργάνωση στις εσωτερικές γραμμές
Την αναδιοργάνωση του στόλου της με δρομολόγηση πλοίων σε νέες γραμμές εσωτερικού αλλά και τη ναυπήγηση δύο - τριών νέων πλοίων εξετάζει η Attica Συμμετοχών.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση διαχείρισης που συνοδεύει τα αποτελέσματα του 2007, η διοίκηση της Blue Star μελετά την ενίσχυση των υφιστάμενων ή την ανάπτυξη νέων γραμμών μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν.

Αναφέρεται δε χαρακτηριστικά ότι η διοίκησή της βρίσκεται σε επαφή με ναυπηγεία για τη ναυπήγηση πλοίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος Attica εξετάζει ανάλογα με τη συγκυρία την παραγγελία δύο - τριών πλοίων με προδιαγραφές εσωτερικών γραμμών τα οποία θα είναι έτοιμα, εφόσον παραγγελθούν άμεσα, σε ορίζοντα τριετίας.

Όσον αφορά στην αναδιοργάνωση πλοίων και στην είσοδο σε νέες γραμμές στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση της αποδοτικότητας των απασχολούμενων πλοίων της Blue Star. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι σε ορίζοντα διετίας τα ΕΒΙΤDA της Blue Star μπορούν να φτάσουν στα 50 εκατ. ευρώ (44,3 εκατ. ευρώ το 2007), με το free cash flow της εταιρίας να βελτιώνεται με υψηλότερους ρυθμούς.

Ο όμιλος Attica διαθέτει υψηλά ταμειακά διαθέσιμα και ταμειακά ισοδύναμα, τα οποία στις 31/12/2007 ανήλθαν σε 171,9 εκατ. ευρώ έναντι 105,5 εκατ. ευρώ στις 31/12/2006, ενώ ενισχύθηκαν περαιτέρω πρόσφατα με την ολοκλήρωση της πώλησης του πλοίου Nordia.

Οι λειτουργικές ταμειακές ροές του ομίλου στη χρήση του 2007 αυξήθηκαν σημαντικά και ανήλθαν σε 47,2 εκατ. ευρώ έναντι 35 εκατ. ευρώ το 2006. Παράλληλα μειώθηκαν οι μακροπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις του σε 361,8 εκατ. ευρώ έναντι 401,6 εκατ. ευρώ το 2006. Η σχέση μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων προς την ενοποιημένη καθαρή θέση της Attica μετά από δικαιώματα μειοψηφίας ανέρχεται σε 0,93 περίπου.

Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του ομίλου Attica παρουσίασαν σημαντική μείωση που οφείλεται κυρίως στην αποπληρωμή του βραχυπρόθεσμου τραπεζικού δανεισμού. Ο συντελεστής μόχλευσης για το 2007 (καθαρός δανεισμός/συνολικά απασχολούμενα κεφάλαια) ανήλθε σε 31% έναντι 45% στη χρήση 2006.

Σημειώνεται πάντως ότι κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2008 η αύξηση της μέσης τιμής καυσίμων κατά 53% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα επιδεινώνει τη λειτουργική δραστηριότητα για ολόκληρο τον κλάδο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v