Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΠΛΑΘ:Η απόβαση στις ΗΠΑ, τα προβλήματα της Propex

Έναν απρόσμενο σύμμαχο στην φιλόδοξη επιχειρηματική απόπειρα παραγωγικής απόβασης στην αγορά των ΗΠΑ απέκτησε η Πλαστικά Θράκης καθώς ο βασικός ανταγωνιστής της εκεί, η Propex, υπήχθη στο Chapter 11.

  • του Χρήστου Κίτσιου
ΠΛΑΘ:Η απόβαση στις ΗΠΑ, τα προβλήματα της Propex
Έναν απρόσμενο σύμμαχο στην φιλόδοξη επιχειρηματική απόπειρα παραγωγικής απόβασης στην αγορά των ΗΠΑ απέκτησε η Πλαστικά Θράκης καθώς λίγους μήνες μετά από την εξαγορά των παγίων της Linq και του 50% της Lumite και ενώ η ύφεση «συννέφιαζε» τις προοπτικές της ο βασικός ανταγωνιστής της στις ΗΠΑ, Propex υπήχθη σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της.

Η εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Χαλιορή απέκτησε μέσα στο 2007 τα πάγια το πελατολόγιο, το σήμα και τα αποθέματα της αμερικανικής βιομηχανίας παραγωγής μη υφαντών τεχνικών υφασμάτων Linq ενώ άλλη εταιρεία συμφερόντων του ομίλου απέκτησε το ακίνητο στο οποίο στεγάζονται οι εγκαταστάσεις της Linq.

Ο χρόνος εισόδου θεωρητικά δεν ήταν ευτυχής. Η κρίση στην αγορά κατοικίας είχε μετασταθεί ήδη στο χρηματοοικονομικό τομέα και το ενδεχόμενο της ύφεσης στην αμερικανική οικονομία γινόταν πιθανότερο. Τα πάγια και τα λοιπά στοιχεία ενεργητικού της Linq αγοράστηκαν όμως φθηνά και ως εκ τούτου αποσβένονται γρήγορα. Τα αποθέματα – αξίας περί τα 6 εκατ. δολάρια- πουλήθηκαν ενώ το αναπόσβεστο υπόλοιπο των εγκαταστάσεων εκτιμάται πέριξ των 500 χιλ ευρώ.

Κόντρα όμως στην διολίσθηση της αμερικανικής οικονομίας σε ύφεση η Πλαστικά Θράκης ανέλαβε το εγχείρημα νέας επένδυσης (ύψους 5,7 εκατ. ευρώ) για εγκατάσταση γραμμής παραγωγής 6 χιλ τόνων στις εγκαταστάσεις της Linq. Το στοίχημα δείχνει φιλόδοξο σε μια αγορά μάλιστα που αν εξαιρεθούν οι Τιτάν και S&B έχει να επιδείξει τρανές ελληνικές επιχειρηματικές αποτυχίες.

Τι κάνει αισιόδοξη τη διοίκηση της Πλαστικά Θράκης; Η υπαγωγή του μεγαλύτερου αμερικάνου παραγωγού τεχνικών υφασμάτων, της Propex σε καθεστώς chapter 11. Δηλαδή σε προστασία από τους πιστωτές της, πρώτο βήμα της εν ΗΠΑ πτωχευτικής διαδικασίας κατόπιν μάλιστα αιτήματος από τις τρεις εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων (private equity funds) που την είχαν εξαγοράσει. Και η Propex σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων που έχει και η Πλαστικά Θράκης όπως για παράδειγμα τα τεχνικά υφάσματα κατέχει μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ που φθάνει ως και στο 60%.

Έτσι η Πλαστικά Θράκης μπορεί μεν να αντιμετωπίσει για ένα διάστημα αθέμιτο ανταγωνισμό καθώς η Propex θα ενδιαφέρεται για εξασφάλιση ρευστότητας και επομένως θα ακολουθεί επιθετική εμπορική πολιτική, μεσοπρόθεσμα, όμως, η ανασφάλεια που προκαλεί η υπαγωγή της Propex σε καθεστώς πτωχευτικής διαδικασίες στρέφει μεγάλους πελάτες της στην αναζήτηση σταθερών εναλλακτικών λύσεων. Και η Πλαστικά Θράκης λόγω και της νέας επένδυσης δείχνει πλέον μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση

Αν μάλιστα η κατάσταση εξελιχθεί θετικά για την ελληνική βιομηχανία ίσως κερδίσει και μερικά ακόμη – φθηνά – πάγια για να ενισχύσει την παραγωγική της βάση στις ΗΠΑ αγοράζοντας εγκαταστάσεις της Propex εφόσον επιλεγεί η μέθοδος τμηματικής εκποίησής τους. Ήδη η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας έχει δρομολογήσει τις διαδικασίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος για κάποιες εγκαταστάσεις της Propex μαζί με τα αποθέματα και το πελατολόγιο.

Επιπλέον η απόκτηση του 50% της αμερικανικής εμπορικής εταιρείας Lumite και η πρόσβαση που απέκτησε μέσω αυτής σε μικρούς πελάτες ενίσχυσε το περιθώριό της Πλαστικά Θράκης μια και σταμάτησε να πουλά σε χονδρέμπορους ή να εξαρτάται από τις πωλήσεις μόνο σε μεγάλους πελάτες. Φέτος από την Thrace Linq και την Lumite η Πλαστικά Θράκης αναμένει πωλήσεις ύψους 40 εκατ. δολαρίων.

Ο όμιλος πραγματοποιεί πλέον το 90% και πλέον του κύκλου εργασιών του εκτός Ελλάδος, διαθέτει εταιρίες σε 10 χώρες οι οποίες δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και διάθεση τεχνικών υφασμάτων και νημάτων, προιόντων άκαμπτης συσκευασίας και προιόντων βιομηχανικής συσκευασίας. Λειτουργεί παραγωγικές εγκαταστάσεις σε 6 χώρες (Ελλάδα, Σκωτία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία και Η.Π.Α.) εμπορικές θυγατρικές σε 4 χώρες (Ιρλανδία, Νορβηγία, Σουηδία, Σερβία) ενώ ενισχύεται και από διευρυμένο δίκτυο πωλήσεων σε περισσότερες από 50 χώρες σε Ευρώπη, Β. Αμερική, Άπω και Μέση Ανατολή και Ωκεανία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v