ΟΛΠ: Αύξηση 92% στα κέρδη '07

Αύξηση 92% σημείωσε το προ φόρων αποτέλεσμα 2007 του ΟΛΠ και διαμορφώθηκε σε € 33,5 εκ., ενώ λόγω της μείωσης του φορολογικού συντελεστή στο 25% ( 29% το 2006) τα Καθαρά Κέρδη μετά από φόρους του 2007 είναι υπερδιπλάσια.

ΟΛΠ: Αύξηση 92% στα κέρδη 07
Αύξηση 92% σημείωσε το προ φόρων αποτέλεσμα του 2007 του ΟΛΠ και διαμορφώθηκε σε € 33,5 εκ., ενώ λόγω της μείωσης του φορολογικού συντελεστή στο 25% ( 29% το 2006) τα Καθαρά Κέρδη μετά από φόρους του 2007 είναι υπερδιπλάσια της προηγουμένης χρήσεως ( + 103,31%) και ανέρχονται σε 24,8 εκ. €.

Θετική είναι και η εξέλιξη των χρηματικών διαθεσίμων του Οργανισμού τα οποία με 31-12-07 ανέρχονται σε €49 εκ. υπερδιπλάσια των αντιστοίχων στο τέλος του 2006 (22.6 εκ.), αντανακλώντας την ενίσχυση της κερδοφορίας του Οργανισμού σε συνδυασμό με τον χαμηλό ρυθμό επενδύσεων, που ανήλθαν σε 18,2εκ.€ έναντι προϋπολογισμού €45,8 εκ., λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών και δυσλειτουργιών του Οργανισμού.

Σε κάθε περίπτωση, αν και σημειώθηκαν πραγματικές βελτιώσεις σε έσοδα και κόστη του ΟΛΠ, το μεγάλο ποσοστό αύξησης των κερδών το 2007 πριμοδοτείται κυρίως από την σύγκρισή του με τη χαμηλή κερδοφορία του 2006 ή από κέρδη εκτός λειτουργικής διαδικασίας όπως η επιτυχής έκβασης υπόθεσης παλαιών οφειλών, από την οποία ο ΟΛΠ ανέκτησε 1.350.000€ εκ των φερομένων ως επισφαλών απαιτήσεων.

Παρά την θεαματική άνοδο των κερδών, η κερδοφορία της κύριας εμπορικής δραστηριότητας, του Σταθμού Ε/Κ, είναι μειωμένη και παραμένει δυσανάλογα μικρή στο συνολικό αποτέλεσμα του ΟΛΠ λόγω των εγγενών αδυναμιών και των δομικών στρεβλώσεων.

Τούτο οφείλεται στην μη επίτευξη συμφωνίας με τα σωματεία στην κατεύθυνση της απαλλαγής του Οργανισμού από αναχρονιστικές διατάξεις που επηρεάζουν τα λειτουργικά κόστη όπως π.χ. επίκουροι, πόστες εργασίας κλπ.

Εξάλλου, αύξηση, της τάξης του 18,9%, παρουσιάζει ο Κύκλος Εργασιών το 2007 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, η οποία προέρχεται κυρίως από :
1. την άνοδο διακίνησης των αυτοκινήτων στο Car Terminal κατά 25,4%, λόγω της ενίσχυσης των μεταφορτώσεων προς τις αναπτυσσόμενες περιοχές της Μαύρης Θάλασσας. Με σύνολο διακίνησης το 2007 στα 618.663 αυτοκίνητα, η αύξηση φορτίου για τη 2ετία 2006 -2007ανέρχεται σε + 63%,
2. την αύξηση του εγχώριου φορτίου στο ΣΕΜΠΟ κατά 148.000  Εμπορευματοκιβώτια, αφενός λόγω των καθυστερημένων φορτίων του προηγούμενου έτους (carry-over) από τις απεργίες του παρελθόντος Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου και αφετέρου από την αύξηση των εισαγωγών κατά 10%, που υπερκαλύπτει την μείωση στις μεταφορτώσεις, αποτέλεσμα της εκτροπής των φορτίων από τον Πειραιά για τον ίδιο λόγο,
3. την άνοδο της Κρουαζιέρας που για 2η συνεχή χρονιά παρουσιάζει
αύξηση επιβατικής κίνησης περίπου 29%, αποτέλεσμα των έργων αναβάθμισης & της στρατηγικής προώθησης που υιοθετήθηκε, στο πλαίσιο φυσικά της Κυβερνητικής πολιτικής που έδωσε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτή.

Ανάλογη ήταν η εξέλιξη των εσόδων από την παροχή υπηρεσιών στα πλοία (προσόρμιση, υδροδότηση διαχείριση καταλοίπων κλπ) εξ αιτίας της αύξησης των προσεγγίσεων που συνεπάγεται από τα προηγούμενα, ενώ βελτιώθηκαν και τα έσοδα δεξαμενισμού σαν αποτέλεσμα των μέτρων ενίσχυσης της ΝΕΖ.

Η πτώση των εσόδων από μισθώματα είναι ο λόγος που τα λοιπά έσοδα εκμετάλλευσης το 2007 παρουσίασαν οριακή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Τα λειτουργικά έξοδα του 2006 και κυρίως οι αμοιβές προσωπικού ήταν σημαντικά χαμηλότερα των κανονικών εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων του Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2006, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται το 2007 τυπικά αύξηση των ετησίων λειτουργικών κατά 8,7% , όταν μέχρι και το 9μηνο υπήρχε μόνο οριακή διαφορά +1%.

Η άνοδος των λοιπών εξόδων εκμετάλλευσης προέκυψε από επανεκτίμηση των επιδίκων απαιτήσεων κατά του ΟΛΠ με 31-12-2007, που οδήγησε σε αύξηση της ληφθείσας πρόβλεψης κατά 1,3 εκ. €.

Βελτίωση σημειώθηκε στα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα του 2007 εξ αιτίας της αύξησης των εσόδων κεφαλαίων από την διαχείριση των ενισχυμένων ταμειακών διαθεσίμων του Οργανισμού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v