Blue Star: Στα 21,45 εκ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

Τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου της Blue Star Ναυτιλιακή ανήλθαν σε Ευρώ 21,45 εκατ. ελαφρώς μειωμένα έναντι των Ευρώ 21,76 εκατ. της χρήσης 2006.  Μέρισμα 0,09 ευρώ.

Blue Star: Στα 21,45 εκ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Blue Star Ναυτιλιακή ανακοινώνει ότι ο Όμιλος πέτυχε κατά τη χρήση 2007, να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τον κύκλο εργασιών και το ήδη εξαιρετικό λειτουργικό αποτέλεσμα της προηγούμενης χρήσης παρά την αύξηση της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε Ευρώ 168,13 εκατ. έναντι Ευρώ 141,16 εκατ. την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση 19,1%.

Τα Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα Ευρώ 44,31 εκατ. από Ευρώ 40,83 εκατ. (αύξηση 8,5%) ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους και Δικαιώματα Mειοψηφίας ανήλθαν σε Ευρώ 21,45 εκατ., έναντι Κερδών ύψους Ευρώ 21,76 εκατ. τη χρήση 2006 (μείωση 1,4%).

Συνέπεια των αποτελεσμάτων της Εταιρίας και του Ομίλου, της πορείας της τρέχουσας χρήσης και τις εν γένει εξελίξεις του οικονομικού περιβάλλοντος και της αγοράς, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση, να διανεμηθεί μέρισμα ποσού 0,09 ευρώ ανά μετοχή. Το συνολικό ποσό του προτεινόμενου μερίσματος προς διανομή ανέρχεται σε Ευρώ 9,45 εκατ.

Η αύξηση του κύκλου εργασιών προέρχεται από όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος και ιδιαίτερα από τη γραμμή της Δωδεκανήσου, λόγω της δρομολόγησης του πλοίου Διαγόρας (το οποίο αποκτήθηκε τον Ιούλιο του 2006 και δρομολογήθηκε τον Αύγουστο του 2006) για πρώτη φορά καθ όλη τη διάρκεια του έτους.

Επίσης, η μεταδρομολόγηση του Blue Star 1, από την Αδριατική στη Βόρεια θάλασσα, στις 29 Ιανουαρίου 2007, συνέβαλε σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων. Όσον αφορά τις γραμμές των Κυκλάδων, όπου δρομολογούνται τα τέσσερα από τα οκτώ πλοία του Ομίλου, σημειώθηκε αύξηση του κύκλου εργασιών μέσω της μεσοσταθμικής αύξησης του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα.

Η λειτουργική κερδοφορία στην Ελληνική Ακτοπλοΐα διατηρήθηκε στα ίδια περίπου επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (Ευρώ 35,65 εκατ. το 2007 έναντι Ευρώ 35,88 εκατ. το 2006) παρά την αύξηση του μεταφορικού έργου και του κύκλου εργασιών. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται κυρίως στο υψηλό κόστος των καυσίμων, καθώς και στο εκτεταμένο πρόγραμμα εργασιών συντήρησης και επισκευών των πλοίων που συνετελέσθη το 2007.

Η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας σε επίπεδο Ομίλου σε σχέση με το 2006 προέκυψε από την ορθή, όπως απέδειξαν τα γεγονότα, απόφαση της Διοίκησης να αφήσει ένα πλοίο, το Blue Horizon, στη γραμμή της Αδριατικής και να μεταδρομολογήσει το Blue Star 1 στη Βόρεια θάλασσα. Αθροιστικά το λειτουργικό αποτέλεσμα των δύο πλοίων ήταν σαφώς βελτιωμένο στη χρήση 2007 έναντι της χρήσης 2006 παρά τις αντίξοες συνθήκες της αγοράς.

Τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου της Blue Star Ναυτιλιακή ανήλθαν σε Ευρώ 21,45 εκατ. ελαφρώς μειωμένα έναντι των Ευρώ 21,76 εκατ. της χρήσης 2006.

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται, πέραν των παραγόντων που αναφέρθηκαν ανωτέρω, στην αύξηση των χρηματοοικονομικών εξόδων λόγω της σημαντικής αύξησης των επιτοκίων που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια του έτους και των αρνητικών συναλλαγματικών διαφορών που προέκυψαν, στην αύξηση των αποσβέσεων λόγω της προσθήκης στο στόλο του πλοίου Διαγόρας, και στο γεγονός ότι τα κέρδη μετά από φόρους της χρήσης 2006 περιλάμβαναν έκτακτο κέρδος από πώληση πλοίων ύψους Ευρώ 1,3 εκατ. περίπου που δεν υπάρχει στη χρήση 2007.

Σε ότι αφορά τα στοιχεία του Ισολογισμού και των Ταμιακών Ροών πρέπει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος διαθέτει υψηλά ταμιακά διαθέσιμα και ταμιακά ισοδύναμα, τα οποία στις 31/12/2007 ανήλθαν σε Ευρώ 51,18 εκατ. έναντι Ευρώ 42,24 εκατ. στις 31/12/2006. Οιλειτουργικές ταμιακές ροές του Ομίλου στη χρήση 2007 αυξήθηκαν σημαντικά και ανήλθαν σε Ευρώ 32,05 εκατ. από Ευρώ 23,77 εκατ. στη χρήση 2006. Παράλληλα μειώθηκαν οι μακροπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις του Ομίλου.

Τα ενσώματα πάγια του Ομίλου περιλαμβάνουν τα οκτώ πλοία Blue Star. Η καθαρή θέση του Ομίλου μετά από δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκε στο ποσό των Ευρώ 228,55 εκατ. έναντι Ευρώ 215,03 εκατ. στη χρήση 2006.

Οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις του Ομίλου μειώθηκαν και ανέρχονται σε Ευρώ 163,59 εκατ. το 2007 έναντι Ευρώ 176,75 εκατ. το 2006. Η σχέση μακροπρόθεσμων υποχρεώσεων προς καθαρή θέση του Ομίλου μετά από δικαιώματα μειοψηφίας ανέρχεται σε 0,72 περίπου, δείκτης αρκετά ικανοποιητικός στον κλάδο που δραστηριοποιείται ο Όμιλος.

Οι βραχυπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις του Ομίλου πληρωτέες στην επόμενη χρήση ανέρχονται σε Ευρώ 13,50 εκατ. και παρέμειναν σταθερές σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Τα ανωτέρω στοιχεία του Ισολογισμού δείχνουν την οικονομική ευρωστία του Ομίλου που βελτίωσε σημαντικά τα μεγέθη του κατά τη χρήση 2007.

Εξελίξεις στον κλάδο

Την 1η Οκτωβρίου 2007, σύμφωνα με σχετική υπουργική απόφαση, έγινε υποχρεωτική η χρήση ναυτιλιακών καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο για τα επιβατικά πλοία τακτικών δρομολογίων, στα πλαίσια εναρμόνισης της Ελληνικής με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Το κόστος του νέου τύπου καυσίμου είναι υψηλότερο (κατά Ευρώ 15-20 ανά μετρικό τόνο) και σε συνδυασμό με τις ήδη πολύ υψηλές τιμές των καυσίμων, επιβαρύνει περαιτέρω τα αποτελέσματα όλων των ναυτιλιακών εταιριών του κλάδου.

Μεταφορικό έργο

Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου το 2007 ανήλθε σε 3.416.382 επιβάτες, 458.611 ΙΧ οχήματα και 159.059 φορτηγά αυτοκίνητα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρήση το μεταφορικό έργο αυξήθηκε κατά 1,9% στους επιβάτες, κατά 7,7% στα ΙΧ οχήματα και κατά 11,2% στα φορτηγά αυτοκίνητα, εκτελώντας 6,1% περισσότερα δρομολόγια σε σχέση με τη χρήση του 2006.

Σημαντικά γεγονότα της χρήσης 2007

Τον Ιανουάριο του 2007 το πλοίο Blue Star 1 μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας στη γραμμή Σκωτίας - Βελγίου στη Βόρεια Θάλασσα. Το Blue Star 1 ταξιδεύει στη γραμμή αυτή από την 29η Ιανουαρίου 2007.

Τον Σεπτέμβριο του 2007, η μητρική εταιρία Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. προέβη στην πώληση των ακινήτων (κτίρια γραφείων) που κατείχε στον Πειραιά και στη Ρόδο. Το συνολικό τίμημα των πωλήσεων αυτών ανήλθε σε Ευρώ 2,4 εκατ. και ενίσχυσε τα ταμιακά διαθέσιμα του Ομίλου.

Στις 23 Οκτωβρίου 2007, η MIG SHIPPING S.A., 100% θυγατρική εταιρία της MARFIN INVESTMENT GROUP ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, υπέβαλε Υποχρεωτική Δημόσια Πρόταση προς τους μετόχους της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. για την αγορά των κοινών ανωνύμων, μετά ψήφου μετοχών τους, προς Ευρώ 3,83 ανά μετοχή, τοις μετρητοίς.

Σημαντικά γεγονότα μετά την ημερομηνία Ισολογισμού

Στις 4 Ιανουαρίου 2008 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της Υποχρεωτικής Δημόσιας Πρότασης της MIG SHIPPING S.A. προς τους μετόχους της BLUE STAR ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Α.Ε., βάσει των οποίων η MIG SHIPPING S.A., η MIG και η ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ κατείχαν συνολικά μετοχές που αντιπροσώπευαν ποσοστό 84,45% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας.

Στις 26 Φεβρουαρίου 2008 το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει σε συγχώνευση με απορρόφηση της BLUE STAR ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Α.Ε. από την ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ.

Οι προοπτικές για την τρέχουσα χρήση 2008 συντάσσονται πλήρως με τις προοπτικές του Ομίλου Attica αφού τα Διοικητικά Συμβούλια των δύο εταιριών στις 26 Φεβρουαρίου 2008 αποφάσισαν να προχωρήσουν σε συγχώνευση με απορρόφηση της BLUE STAR ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Α.Ε. από την ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 69-77α του κ.ν. 2190/1920, των άρθρων 1 έως 5 του ν. 2166/1993 και εν γένει της εμπορικής νομοθεσίας ως ισχύουν. Η ημερομηνία μετασχηματισμού θα είναι το αργότερο η 30η Ιουνίου 2008.

Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να τονιστεί ότι η Διοίκηση του Ομίλου συνεχώς εξετάζει τις εξελίξεις των διεθνών γραμμών καθώς και της Ακτοπλοϊκής αγοράς και μελετά την ενίσχυση των υφισταμένων ή την ανάπτυξη νέων γραμμών μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών προδιαγραφών, εφόσον οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν. Η Διοίκηση του Ομίλου βρίσκεται σε επαφή με ναυπηγεία για τη ναυπήγηση πλοίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v