Attica Group: Στα 50,72 εκ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

Στα 50,72 εκ. ευρώ από 26,28 εκ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρα κέρδη της Attica Συμμετοχών το 2007, τα οποία περιλαμβάνουν έκτακτα κέρδη 40,2 εκατ. ευρώ.  Συνολικό μέρισμα 0,08 ευρώ.

Attica Group: Στα 50,72 εκ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Στα 50,72 εκ. ευρώ από 26,28 εκ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρα κέρδη της Attica Συμμετοχών το 2007 έναντι 26,28 εκατ. ευρώ το 2006. Το ΔΣ θα προτείνει στους μετόχους τη διανομή μερίσματος 0,08 ευρώ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Συμμετοχών ανακοινώνει τα ετήσια αποτελέσματα 2007 του Ομίλου τα οποία παρουσιάζουν ενοποιημένες Πωλήσεις Ευρώ 316,31 εκατ. (Ευρώ 308,54 εκατ. το 2006) και Ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ 69,58 εκατ. (Ευρώ 74,52 εκατ.).

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group στα οποία περιλαμβάνονται Έκτακτα Κέρδη Ευρώ 12,5 εκατ. από την πώληση του Superfast X και Κέρδη Ευρώ 27,7 εκατ. από συμμετοχές και χρεόγραφα που αφορούν την πώληση του ποσοστού συμμετοχής της Attica Group στο μετοχικό κεφάλαιο των Μινωικών Γραμμών, παρουσιάζουν Καθαρά Κέρδη μετά από Φόρους και Δικαιώματα Μειοψηφίας Ευρώ 50,72 εκατ. (έναντι Ευρώ 26,28 εκατ.).

Στα καθαρά κέρδη του 2006 περιλαμβάνονται οι συνεχιζόμενες και οι διακοπείσες δραστηριότητες (αφορούν την πώληση τριών Superfast τον Απρίλιο 2006) και έκτακτα κέρδη Ευρώ 20,38 εκατ. από την πώληση των πλοίων Superfast VII, Superfast VIII, Superfast IX, Seajet 2, Πάτμος και Ρόδος και από την πώληση μετοχών της Hellenic Seaways και άλλων χρεογράφων.

Η μείωση της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου (EBITDA) το 2007, οφείλεται κυρίως στη μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων κατά 9%, που επιβάρυνε σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα οικονομικά στοιχεία του Ομίλου για το 2007 δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα με αυτά του 2006 λόγω μεταδρομολόγησης τριών πλοίων του Ομίλου (Blue Star 1, RoRo Marin και RoRo Nordia) και της προσθήκης των αποκτηθέντων RoRo Shield και RoRo Challenge τον Οκτώβριο 2007.

Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) της Attica Group για το έτος 2007 διαμορφώθηκαν σε Ευρώ 0,49 σε σχέση με Ευρώ 0,25 κατά την προηγούμενη χρήση.

Στα αποτελέσματα του 2007 περιλαμβάνονται αποσβέσεις ύψους Ευρώ 27,15 εκατ. (Ευρώ 29,93 εκατ. το 2006) και καθαρά χρηματοοικονομικά έσοδα Ευρώ 7,30 εκατ. στα οποία συμπεριλαμβάνονται κέρδη συμμετοχών και χρεογράφων Ευρώ 27,69 εκατ. από την πώληση μετοχών των Μινωικών Γραμμών (έναντι καθαρών χρηματοιοκονομικών εξόδων Ευρώ 15,52 εκατ. το 2006).

Τα οικονομικά στοιχεία του 2007 ως και αυτά του 2006 απεικονίζονται με βάση τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης και παρουσιάζουν την 31η Δεκεμβρίου 2007, καθαρή θέση των Μετόχων της Εταιρίας Ευρώ 389,12 εκατ. (Ευρώ 344,29 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2006), ταμειακά διαθέσιμα Ευρώ 171,87 εκατ. (Ευρώ 105,45 εκατ. την 31 Δεκεμβρίου 2006) και πάγια στοιχεία αξίας Ευρώ 698,02 εκατ. (Ευρώ 757,28 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου 2006). Στα ανωτέρω ταμειακά διαθέσιμα δεν περιλαμβάνονται πληρωθέντα μερίσματα προς τους μετόχους της Attica Group ύψους Ευρώ 13,2 εκατ. που αφορούν το οικονομικό έτος 2006 και πληρώθηκαν τον Ιούλιο 2007.

Στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Attica Συμμετοχών που θα πραγματοποιηθεί εντός του α’ εξαμήνου 2008, η Διοίκηση θα προτείνει στους μετόχους της Εταιρίας τη διανομή συνολικού μερίσματος Ευρώ 8,33 εκατ. για τη χρήση 2007. Το συνολικό μέρισμα αντιστοιχεί σε Ευρώ 0,08 ανά μετοχή (Ευρώ 0,08).

ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΟΛΟΥ – ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

Κατά το έτος 2007 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα με τέσσερα Superfast, ένα Blue Star και ένα RoRo, στη Βόρειο θάλασσα με ένα Blue Star και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με έξι πλοία Blue Star. Ο στόλος του Ομίλου συμπληρώνεται από τρία ακόμα πλοία RoRo (Nordia, Challenge και Shield) που ήταν ναυλωμένα σε τρίτους και επωλήθησαν το πρώτο τρίμηνο του 2008.

Στις αρχές του έτους 2007, το Blue Star 1 μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι στη γραμμή Rosyth-Zeebrugge σε αντικατάσταση του πωληθέντος Superfast X και το Φεβρουάριο 2007, μετά από διετή επιτυχή εκμετάλλευση στη σύνδεση Γερμανίας-Φινλανδίας, το RoRo Marin ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Βενετία (Porto Marghera)-Πάτρα. To Superfast X επωλήθη έναντι Ευρώ 112,0 εκατ και τα κέρδη από την πώληση ανήλθαν σε Ευρώ 12,5 εκατ.

Την 19η Ιουνίου 2007, η Attica Group επώλησε το σύνολο του ποσοστού συμμετοχής της στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας Μινωικές Γραμμές ΑΝΕ έναντι Ευρώ 94,7 εκατ. με κέρδη Ευρώ 27,7 εκατ.

Την 12η Σεπτεμβρίου 2007 η Attica Group ανακοίνωσε την αγορά δύο φορτηγών-οχηματαγωγών πλοίων RoRo έναντι συνολικού τιμήματος Ευρώ 30,4 εκατ.

Στις 3 Οκτωβρίου 2007, η Marfin Investment Group Α.Ε. Συμμετοχών (MIG) απέκτησε άμεσα και έμμεσα μέσω της θυγατρικής της MIG Shipping S.A., το 51,64% του μετοχικού κεφαλαίου και του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της Attica A.E. Συμμετοχών.

Στις 23 Οκτωβρίου 2007, η MIG Shipping S.A. υπέβαλε Υποχρεωτική Δημόσια Πρόταση προς τους μετόχους της Attica A.E. Συμμετοχών για την αγορά του συνόλου των κοινών ανωνύμων, μετά ψήφου μετοχών τους, με τιμή αγοράς Ευρώ 5,50 ανά μετοχή, τοις μετρητοίς. Αντίστοιχη Υποχρεωτική Δημόσια Πρόταση υπέβαλε η MIG Shipping S.A. και προς τους μετόχους της κατά 48,795% θυγατρικής εταιρίας Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. για την αγορά των κοινών ανωνύμων, μετά ψήφου μετοχών τους, προς Ευρώ 3,83 ανά μετοχή, τοις μετρητοίς.

Η διαδικασία των Υποχρεωτικών Δημόσιων Προτάσεων έληξε στις 2 Ιανουαρίου 2008 με αποτέλεσμα η MIG και η θυγατρική της MIG Shipping S.A. να κατέχουν συνολικά μετοχές που αντιπροσώπευουν το 91,1% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Group και μαζί με την Attica Group, 84,45% των μετοχών της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε.

Στις 4 Ιανουαρίου 2008 ο Όμιλος προέβη σε συμφωνία για την πώληση του οχηματαγωγού πλοίου Marin που δραστηριοποιούνταν στην Αδριατική θάλασσα, έναντι Ευρώ 8,5 εκατ. Η πώληση ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο και απέφερε στον Όμιλο λογιστικό κέρδος Ευρώ 2,3 εκατ. περίπου ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ενισχύθηκαν κατά Ευρώ 5,9 εκατ. περίπου.

Στις 10 Ιανουαρίου 2008 ο Όμιλος προέβη σε συμφωνία για την πώληση των οχηματαγωγών πλοίων Shield και Challenge τα οποία ήταν χρονοναυλωμένα σε γραμμές της Βορείου Ευρώπης, έναντι Ευρώ 34,8 εκατ. Η πώληση των RoRo Shield και Challenge ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο και απέφερε στον Όμιλο λογιστικό κέρδος Ευρώ 4 εκατ. περίπου ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ενισχύθηκαν κατά Ευρώ 11,2 εκατ. περίπου.

Στην έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων της Attica Group της 12ης Φεβρουαρίου 2008, εξελέγη νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρίας και ενεκρίθη η μετατροπή του συνόλου των μετοχών της Εταιρίας από ανώνυμες σε ονoμαστικές οι οποίες διαπραγματεύονται με την νέα τους μορφή στο Χρηματιστήριο Αθηνών από την 20η Μαρτίου 2008.

Επίσης, αποφασίσθηκε η θέσπιση πενταετούς προγράμματος διάθεσης δικαιωμάτων προαιρέσεως αγοράς μετοχών της Attica Group, που αφορούν 10.417.368 μετοχές σε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, μέλη του προσωπικού και συνδεόμενα πρόσωπα με την Εταιρία με τιμή διάθεσης Ευρώ 6,20 ανά μετοχή.

Στις 27 Φεβρουαρίου 2008 ανεκοινώθη η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Attica Group για τη συγχώνευση με απορρόφηση των μειοψηφιών της Blue Star Ναυτιλιακής Α.Ε. με ημερομηνία Ισολογισμού Μετασχηματισμού το αργότερο την 30η Ιουνίου 2008.

Στις 7 Μαρτίου 2008, ο Όμιλος προέβη σε συμφωνία για την πώληση του RoRo Nordia έναντι συνολικού τιμήματος Ευρώ 10,3 εκατ. Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο 2008 και το εκτιμώμενο λογιστικό κέρδος Ευρώ 3,2 εκατ. θα περιληφθεί στα αποτελέσματα του β’ τριμήνου 2008.

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΑΓΟΡΩΝ

Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα τα πλοία Superfast V, Superfast VI, Superfast XI και Superfast XII μετέφεραν 589.377 επιβάτες (αύξηση 12,4%), 112.209 φορτηγά οχήματα (αύξηση 26,1%) και 121.565 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 14,4%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες, φορτηγά οχήματα και Ι.Χ. οχήματα με μερίδιο αγοράς 27,4% στους επιβάτες, 24,8% στα φορτηγά οχήματα και 24,4% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το 2007. Στη διάρκεια του 2007, σε 146 ταξίδια στη σύνδεση Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Βενετία, το RoRo Marin μετέφερε 6.980 φορτηγά οχήματα και 1.343 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.

Ο Όμιλος Blue Star είχε παρουσία στην Αδριατική θάλασσα με το πλοίο Blue Horizon. Το μεταφορικό έργο της Blue Star Ferries στη σύνδεση Ελλάδος-Ιταλίας το 2007 με ένα πλοίο έναντι δύο πλοίων το 2006, ανήλθε σε 138.365 επιβάτες (μείωση 45,1% σε σχέση με το 2006), 19.839 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 42,1%) και 29.130 φορτηγά οχήματα (μείωση 38,3%).

Στη σύνδεση Σκωτίας-Βελγίου στη Βόρειο θάλασσα, ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με το πλοίο Superfast X μέχρι τις 29 Ιανουαρίου, 2007 και στη συνέχεια με το Blue Star 1 το οποίο μεταδρομολογήθηκε από τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι. Το περασμένο έτος το μεταφορικό έργο στη γραμμή Σκωτίας - Βελγίου ανήλθε σε 110.094 επιβάτες (μείωση 2,9% σε σχέση με το 2006), 36.756 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 1,2%) και 22.552 φορτηγά οχήματα (μείωση 18,0% λόγω μειωμένης χωρητικότητος του νέου πλοίου σε φορτηγά οχήματα).

BLUE STAR ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ

Την περίοδο 1/1-31/12/07, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Blue Star Ναυτιλιακή, στην οποία η Attica Group κατέχει ποσοστό 48,79%, ανήλθε σε Ευρώ 168,13 εκατ. έναντι Ευρώ 141,16 εκατ. το 2006 (αύξηση 19,1%). Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα Ευρώ 44,31 εκατ. έναντι Ευρώ 40,83 εκατ. (αύξηση 8,5%) ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε Ευρώ 21,45 εκατ., έναντι Ευρώ 21,76 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (μείωση 1,4%).

Στην αύξηση των Πωλήσεων και της λειτουργικής κερδοφορίας (ΕΒΙΤDA) συνέβαλε η σημαντική βελτίωση του μεταφορικού έργου στη γραμμή της Δωδεκανήσου, λόγω της δρομολόγησης του πλοίου Διαγόρας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2007. Το πλοίο αυτό αποκτήθηκε τον Ιούλιο του 2006 και δρομολογήθηκε τον Αύγουστο του 2006.
 
Επίσης συνέβαλαν στην αύξηση των πωλήσεων η μεταδρομολόγηση του Blue Star 1 από τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι στη Βόρειο θάλασσα καθώς και η μεσοσταθμική αύξηση του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα στις γραμμές των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, που επιτεύχθηκε με την εφαρμογή από τον Όμιλο Blue Star ελεύθερης εμπορικής πολιτικής προσαρμοσμένης στους κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης.

Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου Blue Star το του 2007 ανήλθε σε 3.416.382 επιβάτες (αύξηση 1,9%), 458.611 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 7,7%) και 159.059 φορτηγά οχήματα (αύξηση 11,2%).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v