Καρέλιας: Υποχώρηση 19% στα κέρδη του α’ τριμήνου

Μειωμένα κατά 19% ήταν τα κέρδη του πρώτου τριμήνου του 2003 της Καρέλια, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, παρά την κατά 12% άνοδο των πωλήσεών της και την αύξηση του μεριδίου της στην ελληνική αγορά, καθώς, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της, δέχθηκε τις επιπτώσεις του ισχυρού ευρώ.

Καρέλιας: Υποχώρηση 19% στα κέρδη του α’ τριμήνου
Μειωμένα κατά 19% ήταν τα κέρδη του πρώτου τριμήνου του 2003 της Καρέλια, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, παρά την κατά 12% αύξηση των πωλήσεων της μεγαλύτερης ελληνικής καπνοβιομηχανίας, εξέλιξη που η εταιρία στην ανακοίνωσή της αποδίδει στην ανατίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της πρώτης εξαγωγέως τσιγάρων της χώρας ανήλθαν στα 4,2 εκατ. ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 28,5 εκατ. ευρώ. Επίσης, άνοδο 38% σημείωσαν οι διεθνείς πωλήσεις της Καρέλια, ύψους 1,6 δισ. τσιγάρων κατ’ όγκον, έναντι 1,14 δισ. τσιγάρων που ήταν πέρσι. Τα εξαγωγικά συμφέροντα της εταιρίας εξαπλώνονται σε 57 χώρες, αποκλειστικά με ιδιόκτητα σήματα.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρίας, ο κυριότερος λόγος για τη μείωση των κερδών ήταν η ανατίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου, αφού το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου προέρχεται από πωλήσεις εκτός Ελλάδας, οι οποίες τιμολογούνται σε δολάρια. Εάν η ισοτιμία του ευρώ ήταν στα περσινά επίπεδα, τότε τα καθαρά κέρδη θα έφταναν το 7,1 εκατ. ευρώ (+34%).

Παράλληλα, η εταιρία αύξησε το μερίδιό της στην ελληνική αγορά, στο 9,01% από το 8,78%. Επιπλέον, σημαντική είναι και η αύξηση των διαφημιστικών δαπανών, κυρίως στις αγορές του εξωτερικού, αφού η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων στις χώρες ενδιαφέροντος επιβάλλει, σύμφωνα με την εταιρία, την επένδυση αυτή.

Ανοδικά επίσης πρόκειται να κινηθούν οι επενδύσεις στον τεχνολογικό τομέα, φτάνοντας τα 17 εκατ. ευρώ το 2003. Η Καρέλια έχει υιοθετήσει ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής της ικανότητας, προχωρώντας σε αναβάθμιση τμημάτων της, κυρίως λόγω των εξαγωγών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v