Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Autohellas: Επιστολή για δανεισμό και προοπτικές

Τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με το 2002 αναμένεται να κινηθούν τα μεγέθη της Autohellas για εφέτος. Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της εταιρίας ο υψηλός δανεισμός της οφείλεται στις μεγάλες επενδύσεις σε πάγια.

Autohellas: Επιστολή για δανεισμό και προοπτικές
Απαντήσεις σχετικά με τα ίδια κεφάλαια και τις τραπεζικές της υποχρεώσεις έδωσε η εταιρία Αutohellas προς τις χρηματιστηριακές αρχές, στην οποία τονίζεται ότι το υψηλό επίπεδο δανεισμού οφείλεται στις σημαντικές της επενδύσεις σε πάγια και ειδικότερα σε επιβατηγά αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα, στο ερώτημα του ΧΑ, εάν υπάρχουν εγγυήσεις για τον τραπεζικό δανεισμό, η Αutohellas απαντά ότι δεν υπάρχουν εγγυήσεις.

Όσον αφορά τη μείωση της τιμής του δείκτη ξένα προς ίδια κεφάλαια, επισημαίνεται ότι ο δείκτης στις 31.12.2002 ήταν 2,4 ο οποίος κρίνεται ιδιαίτερα χαμηλός για εταιρίες του κλάδου.

Ειδικότερα, η διεθνής πρακτική δείχνει ότι ο δείκτης αυτός σε εταιρίες ανάλογου αντικειμένου, βρίσκεται συχνά πάνω από το 10. Ο λόγος που οι εταιρίες ενοικιάσεως αυτοκινήτων έχουν υψηλά επίπεδα δανεισμού είναι οι σημαντικές επενδύσεις σε πάγια και συγκεκριμένα σε επιβατικά αυτοκίνητα.

Επισημαίνεται, ότι στις 31.12.2002 η αξία κτήσης του στόλου αυτοκινήτων της Autohellas ήταν 200 εκατ. ευρώ ενώ το συνολικό ύψος δανεισμού μόλις 85,5 εκατ. ευρώ. Ο δανεισμός αυτό ο οποίος κατά το 2002 δεν παρουσίασε αύξηση σε σχέση με το 2001,αναλύεται σε 70 εκατ. ευρώ κοινοπρακτικού δανείου και 15,5 εκατ. ευρώ βραχυπρόθεσμου δανεισμού.

Σχετικά με το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών, η εταιρία τονίζει ότι δεν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τράπεζες, ελληνικό δημόσιο, ασφαλιστικούς φορείς και τρίτους και αντίστοιχα βέβαια δεν υπάρχουν και σχετικές ρυθμίσεις για την εξόφλησή τους.

Για το εκτιμώμενο ύψος των τοκοχρεολυσίων, επισημαίνεται ότι για τη χρήση 2003 ανέρχεται σε ευρώ 4,2 εκατ. και η εταιρεία είναι φυσικά σε θέση να εκπληρώσει κανονικά την παραπάνω υποχρέωση. Συγκεκριμένα,το ύψος των κερδών προ τόκων και αποσβέσεων, 66,4 εκατ. ευρώ για το 2002, σε σχέση με το συνολικό χρηματοοικονομικό κόστος που ήταν 3,9 εκατ. ευρώ, διαμορφώνουν δυνατότητα κάλυψης των αναγκών της εταιρίας 17:1.

Σημειώνεται, ότι ο δείκτης αυτός αποδεικνύει τη χρηματοοικονομική υγεία της εταιρίας καθώς και τη δυνατότητά της να υποστηρίξει χωρίς προβλήματα την περαιτέρω αναπτυξιακή της πορεία.

Με δεδομένο ότι οι μακροχρόνιες ενοικιάσεις σε συνδυασμό με τις βραχυχρόνιες που προέρχονται από την εσωτερική αγορά, αποτελούν πάνω από το 70% των εσόδων της εταιρείας , η Autohellas εκτιμά ότι τουλάχιστον θα διατηρηθούν τα μεγέθη του κύκλου εργασιών και των κερδών προ φόρων που επιτεύχθηκαν το 2002.Σημειώνεται ότι η κερδοφορία της εταιρείας το 1999 που έγινε η εισαγωγή της στο Χ.Α. ήταν 5,6 εκατ. ευρώ ,ενώ το 2002 διαμορφώθηκε στα 14,1 εκατ. ευρώ με μέσο ετήσιο συντελεστή αύξησης 36%.

Τελειώνοντας η ανακοίνωση τονίζει τα εξής:

”Πέρα των γεγονότων / καταστάσεων που απεικονίζονται στις οικονομικές καταστάσεις της Autohellas και τα όσα αναφέρονται ανωτέρω, δεν υπάρχει κανένα γεγονός το οποίο έχει έρθει σε γνώση μας και να επηρεάζει δυσμενώς την περιουσιακή και οικονομική διάρθρωση της εταιρείας μας. Ελπίζοντας ότι τα παραπάνω απαντούν στις ερωτήσεις σας, παραμένω στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συμπληρωματική διευκρίνιση ή πληροφορία χρειαστείτε.”

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v