Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ομιλος ΕΠΑΤΤ: 26,9% αύξηση πωλήσεων για το 2001

Αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9% σημείωσε ο Ομιλος Επιχειρήσεις Αττικής Α.Ε., ενώ τα καθαρά κέρδη έπειτα από τόκους, αποσβέσεις και φόρους ανήλθαν στα 10,3 εκατ. ευρώ, έναντι 17,3 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2000.

Ομιλος ΕΠΑΤΤ: 26,9% αύξηση πωλήσεων για το 2001
Πωλήσεις 250,6 εκατ. ευρώ, αύξηση 26,9% έναντι πωλήσεων 197,4 εκατ. ευρώ το 2000, και καθαρά κέρδη έπειτα από τόκους, αποσβέσεις και φόρους 10,3 εκατ. ευρώ, έναντι 17,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2000 ανακοίνωσαν οι Επιχειρήσεις Αττικής για το 2001.

Οι πωλήσεις του Ομίλου προέρχονται από ναύλους και άλλα έσοδα των Superfast Ferries και των Blue Star Ferries. Κατά τη διάρκεια του 2001 προστέθηκαν στο στόλο των Επιχειρήσεων Αττικής τα Superfast V, Superfast VI, Superfast VII και Superfast VIII, εκ των οποίων τα δύο πρώτα δρομολογήθησαν από τα μέσα Φεβρουαρίου και μέσα Απριλίου του 2001 στις γραμμές της Αδριατικής, ενώ τα Superfast VII και Superfast VIII ξεκίνησαν τα δρομολόγια της Superfast Ferries στις γραμμές της Βαλτικής θάλασσας από το Μάιο και Ιούλιο του 2001, αντίστοιχα.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με το 2000, τα αποτελέσματα του Ομίλου επιβαρύνθηκαν από αποσβέσεις πλοίων και λοιπών παγίων ύψους 24,7 εκατ. ευρώ έναντι 13,3 εκατ. ευρώ και χρηματοοικονομικά έξοδα ύψους 30,2 εκατ. ευρώ έναντι 9,4 εκατ. ευρώ το 2000.

Στις γραμμές της Αδριατικής, τα πλοία της Superfast Ferries κατέκτησαν για τέταρτη συνεχή χρονιά την πρώτη θέση στην κίνηση επιβατών και οχημάτων επί συνόλου περίπου 40 πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών, το μεταφορικό έργο των Superfast Ferries κατά το 2001 ανήλθε σε 695.528 επιβάτες, ήτοι αύξηση κατά 7,4% έναντι του 2000 και με ποσοστό 27,7% επί του μεριδίου της αγοράς. Μεταφέρθηκαν 118.023 φορτηγά αυτοκίνητα (αύξηση 11,8% έναντι του 2000 και με ποσοστό 28,4% επί του μεριδίου αγοράς) και 119.311 Ι.Χ. αυτοκίνητα (ήτοι -2,7% έναντι του 2000 και 22,5% επί του μεριδίου αγοράς).

Η εταιρία Γραμμές Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. παρουσίασε το 2001 πωλήσεις 107,7 εκατ. ευρώ, ήτοι αύξηση κατά 8,2% έναντι του 2000, και καθαρά κέρδη 3,9 εκατ. ευρώ έναντι 1,8 εκατ. ευρώ, ήτοι αύξηση 118,2%.

Το συνολικό μεταφορικό έργο των πλοίων της εταιρίας Γραμμές Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε., στις γραμμές εσωτερικού και στις γραμμές Ελλάδος - Ιταλίας, ανήλθε κατά το 2001 σε 2.547.766 επιβάτες, 374.865 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 138.956 φορτηγά αυτοκίνητα, εκ των οποίων στις γραμμές Ελλάδος - Ιταλίας τα Blue Star Ferries, σύμφωνα με στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών, μετέφεραν 479.138 επιβάτες (-4,5% έναντι του 2000 και ποσοστό 17,1 επί του μεριδίου αγοράς), 74.584 φορτηγά αυτοκίνητα (-4,2% έναντι του 2000 και 18,2% σε μερίδιο αγοράς) και 105.772 Ι.Χ. αυτοκίνητα (0% έναντι του 2000 και 17,1% επί του μεριδίου αγοράς).

Στις νέες γραμμές της Βαλτικής Θάλασσας, και συγκεκριμένα στη γραμμή Γερμανίας - Φιλανδίας, τα πλοία Superfast VII και Superfast VIII μετέφεραν 69.267 επιβάτες, 14.786 φορτηγά και 29.189 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Το μεταφορικό έργο καθώς και τα πρώτα αποτελέσματα της γραμμής αυτής κρίνονται ικανοποιητικά.

Το τρέχον έτος 2002, ο Ομιλος Επιχειρήσεις Αττικής έχει ήδη παραλάβει τα Superfast IX και Superfast X, τα οποία ξεκίνησαν τη σύνδεση Γερμανίας - Σουηδίας, ενώ ακολουθεί η παράδοση των πλοίων Superfast XI και Superfast XII εντός του α΄ εξαμήνου 2002.

Μια νέα σύνδεση, μεταξύ Σκοτίας και Βελγίου θα ξεκινήσει στα μέσα Μαΐου με δύο Superfast στη σύνδεση Rosyth, Σκοτίας, με το λιμάνι του Zeebrugge στο Βέλγιο. Το νέο δρομολόγιο των πλοίων Superfast μεταξύ του λιμένα Rosyth στην περιοχή του Εδιμβούργου και του Zeebrugge θα εκτελείται σε περίπου 17 ώρες, ήτοι σε σημαντικά λιγότερο χρόνο από αυτόν που απαιτείται σήμερα για τη μετάβαση από τη Σκοτία στην Ηπειρωτική Ευρώπη, η οποία μέχρι σήμερα εκτελείτο μόνο με συνδυασμό οδικής και θαλάσσιας μεταφοράς. Η γραμμή αυτή εγκαινιάζεται κατόπιν της επιτυχίας της Superfast Ferries να πρωτεύσει στο διαγωνισμό που διοργάνωσε η κυβέρνηση της Σκοτίας για την απευθείας σύνδεση της Σκοτίας με την Ηπειρωτική Ευρώπη και στον οποίο συμμετείχαν 42 εταιρίες απ’ όλο τον κόσμο.

Παράλληλα, σε τελική φάση βρίσκεται η ναυπήγηση των επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων Blue Star Paros και Blue Star Naxos από τα ναυπηγεία Daewoo της Κορέας. Τα πλοία αυτά θα δρομολογηθούν από τις αρχές του καλοκαιριού σε γραμμές του εσωτερικού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v