ΝΕΛ: Κερδοφόρο το 2002, ρυθμίσεις για δανεισμό

Σε αναδιάρθρωση των όρων του δανεισμού της προχώρησε η ΝΕΛ την περασμένη χρονιά, ενώ τα τοκοχρεολύσια, ύψους 21 εκατ. ευρώ, θα αποπληρωθούν κανονικά εντός του έτους, όπως αναφέρει η εταιρία σε επιστολή της προς το Χ.Α. Σχετικά με τα μεγέθη του 2002, σημειώνεται ότι η ακτοπλοϊκή πέρασε στην κερδοφορία.

ΝΕΛ: Κερδοφόρο το 2002, ρυθμίσεις για δανεισμό
Με κέρδη έκλεισε η χρήση του 2002 για τη Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου, τόσο για τον όμιλο όσο και για την εταιρία, με ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων.

Επιπλέον, όπως αναφέρει η ακτοπλοϊκή σε σχετική της επιστολή προς το Χ.Α., το περασμένο φθινόπωρο ήρθε σε συμφωνία με τις δανείστριες τράπεζες, ενώ η αποπληρωμή των τοκοχρεολυτικών δόσεων θα πραγματοποιηθεί κανονικά εντός του έτους.

Ειδικότερα, η ΝΕΛ επισημαίνει στην επιστολή της ότι ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός του ομίλου ανέρχεται στα 137,86 εκατ. ευρώ, ενώ την 31η Δεκεμβρίου 2003 υπήρχε ληξιπρόθεσμη οφειλή κεφαλαίου του κοινοπρακτικού δανείου της Eurofinance Management S.A., ποσού 1,28 εκατ. ευρώ , μέρος του οποίου θα εξοφληθεί από την πώληση του πλοίου ”Αλκαίος”.



Σημειώνεται επίσης, ότι το ύψος των τοκοχρεολυτικών δόσεων των μακροπρόθεσμων δανείων της εταιρίας αναμένεται να ανέλθει στα 21 εκατ. ευρώ, με την προϋπόθεση ότι κατά τη διάρκεια του έτους δε θα επέλθουν σημαντικές αλλαγές στα ύψη των επιτοκίων και στην ισοτιμία Euro/USD.

Εντός του φθινοπώρου του έτους 2002 η εταιρία πραγματοποίησε συμφωνία με τις δανείστριες τράπεζες, οι οποίες συμφώνησαν την επαναδιαπραγμάτευση των όρων των μακροπροθέσμων δανείων, που συνίσταται στην εκχώρηση περιόδου χάριτος για την αποπληρωμή των κεφαλαίων και στην κεφαλαιοποίηση μέρους των οφειλόμενων τόκων.

Σύμφωνα με τους προϋπολογισμούς που έχει κάνει η εταιρία και αναφέρονται στην επιστολή, αναμένεται αύξηση των εσόδων κατά την τρέχουσα χρήση, η οποία θα προέλθει από την αύξηση των ναύλων που έχει ήδη εγκριθεί από πέρυσι, και φέτος θα είναι εν ισχύ καθόλη τη διάρκεια του έτους.

Επιπλέον, σημειώνεται ότι η ωρίμανση της γραμμής Πειραιάς - Κω - Ρόδος με το ταχύπλοο ”Αίολος Κεντέρης” θα είναι αποδοτικότερη φέτος σε σχέση με την περυσινή χρονιά, γεγονός που θα συμβάλει στην αύξηση των εσόδων.

Επιπροσθέτως, εντός των επομένων μηνών θα ολοκληρωθεί ο συμβιβασμός με την Alsom, ναυπηγείο κατασκευής των τριών ταχυπλόων της εταιρίας, και θα εισπραχθεί το ποσό της αποζημίωσης.

Με βάση τα παραπάνω αναμένεται ότι η πληρωμή των τοκοχρεολυτικών δόσεων θα προχωρήσει κανονικά εντός της τρέχουσας χρήσης.

Επιπλέον, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη συνοπτική λογιστική κατάσταση του εννεαμήνου 2002, ο δείκτης ξένα προς ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκε στο 2,43%.

Στη διαμόρφωση της τιμής αυτής συνετέλεσε ο αυξημένος τραπεζικός δανεισμός, ο οποίος προήλθε από τη χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων της εταιρίας και την αγορά των τριών ταχυπλόων πλοίων, καθώς και οι ζημιογόνες χρήσεις των δύο τελευταίων ετών.

Σημειώνεται, επίσης, στην επιστολή, ότι η τιμή του δείκτη αυτού είναι συγκρίσιμη με τον αντίστοιχο των υπολοίπων εισηγμένων εταιρειών του κλάδου, οι οποίες κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών προέβησαν σε ανάλογες επενδύσεις και αγορές νέων πλοίων.

Η βελτίωση της σχέσης ξένα προς ίδια κεφάλαια αναμένεται να επέλθει από τη σταδιακή αποπληρωμή των δανείων, την αύξηση της κερδοφορίας και την προσπάθεια άντλησης κεφαλαίων μέσω της χρηματαγοράς, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Σημειώνεται, τέλος, ότι υπάρχει υπογεγραμμένο συμφωνητικό για την πώληση του πλοίου ”Αλκαίος” της εταιρίας, γεγονός που θα συμβάλει άμεσα στη μείωση του τραπεζικού δανεισμού.

Όσον αφορά στις προοπτικές για το 2003, στην επιστολή αναφέρεται πως είναι ευοίωνες, αφού η εταιρία από την περυσινή χρονιά έχει εισέλθει σε μια τροχιά ανόδου, που καταφαίνεται από τη σημαντικότατη αύξηση του τζίρου της, η οποία μάλιστα επετεύχθη με αμελητέα σχετικά αύξηση του κόστους εκμετάλλευσης.

Αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσίασε η ΝΕΛ το 2002, σύμφωνα με τη δημοσιευμένη λογιστική κατάσταση τα έσοδα από την εκμετάλλευση πλοίων του ομίλου για το σύνολο της χρήσης ενισχύθηκαν κατά 18% και ανήλθαν στα 68,74 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 58,28 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, ο όμιλος παρουσίασε κέρδη προ φόρων ύψους 1,52 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 5,36 εκατ. ευρώ του 2001.

Τα έσοδα από την εκμετάλλευση των πλοίων για την εταιρία ανήλθαν στο εξεταζόμενο διάστημα στα 55,81 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με 42,23 εκατ. ευρώ της περυσινής χρήσης, ενισχυμένα κατά 32%.

Τα κέρδη προ φόρων της εταιρίας διαμορφώθηκαν στις 337 χιλιάδες ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 5,82 εκατ. ευρώ πέρυσι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v