Ιntracom: Πτώση 36,9% στα κέρδη προ φόρων ομίλου

Τα κέρδη προ φόρων (EBT) της Intracom για το 2002 ανήλθαν σε περίπου 103 εκατ. ευρώ έναντι 128,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση κατά 19,6%, ενώ του ομίλου ανήλθαν σε περίπου 100 εκατ. ευρώ έναντι 158,5 εκατ. ευρώ το 2001, σημειώνοντας πτώση κατά 36,9%, σύμφωνα με παρουσίαση στελεχών της στην ΕΘΕ.

Ιntracom: Πτώση 36,9% στα κέρδη προ φόρων ομίλου
Υποχώρηση 19,6% σημείωσαν τα κέρδη προ φόρων (EBT) της Intracom το 2002, τα οποία ανήλθαν στα περίπου 103 εκατ. ευρώ έναντι 128,2 εκατ. ευρώ το 2001, ενώ του ομίλου ανήλθαν σε περίπου 100 εκατ. ευρώ έναντι 158,5 εκατ. ευρώ το 2001, σημειώνοντας πτώση κατά 36,9%.

Τα στοιχεία αυτά δόθηκαν σήμερα στη διάρκεια παρουσίασης της εταιρίας στην ΕΘΕ από τον αντιπρόεδρο της Intracom, Κ. Τσουκαλίδη και το γενικό διευθυντή Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών, Δ. Κλώνη, οι οποίοι παρουσίασαν τις δραστηριότητες της εταιρίας και αναφέρθηκαν ιδιαίτερα στους στόχους και τις προοπτικές που διανοίγονται στο έντονα ανταγωνιστικό διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται ο όμιλος Intracom.

Επίσης, ο κύκλος εργασιών της μητρικής το 2002 ανήλθε σε περίπου 687 εκατ. ευρώ έναντι 770,5 εκατ. ευρώ το 2001, σημειώνοντας υποχώρηση κατά 10,8%, ενώ του ομίλου ανήλθε σε περίπου 800 εκατ.ευρώ από 962,1 εκατ. ευρώ το 2001, σημειώνοντας υποχώρηση κατά 16,8%.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) της μητρικής ανήλθαν σε περίπου 178 εκατ. ευρώ το 2002 έναντι 170,2 εκατ. ευρώ το 2001, αυξημένα κατά 4,5%, ενώ του ομίλου ανήλθαν σε περίπου 211 εκατ. ευρώ έναντι 229,5 εκατ. ευρώ το 2001, σημειώνοντας υποχώρηση κατά 8,06%.

Οι προβλέψεις των οικονομικών μεγεθών, σύμφωνα με την παρουσίαση, για τη φετινή χρήση είναι ιδιαίτερα ευοίωνες, συγκριτικά και με τη διεθνή τάση. Ο κύκλος εργασιών, σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης του ομίλου για την ενοποιημένη οικονομική κατάσταση, θα ανέλθει σε 890 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων σε 110 εκατ. ευρώ.

Η υστέρηση των αποτελεσμάτων συγκριτικά με το 2001 αποδίδεται κυρίως στον περιορισμό των επενδυτικών προγραμμάτων των τηλεπικοινωνιακών οργανισμών, διεθνώς.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης επισημάνθηκαν η ανάδειξη της Intracom ως του μεγαλύτερου κατασκευαστή τηλεπικοινωνιακού υλικού στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης, αλλά και η υψηλή εξειδίκευση του ομίλου στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων για έργα πληροφορικής, η οποία συνοδεύεται με τη σημαντική διεθνή της παρουσία.

Επίσης, τα στελέχη της Intracom αναφέρθηκαν στις υψηλές επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη και το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό της Intracom. Ενδεικτικά αναφέρθηκε ότι το 2002 επενδύθηκαν περίπου 65 εκατ. ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη, ενώ το 2003 εκτιμάται ότι θα επενδυθούν 73 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, ο κ. Τσουκαλίδης επισήμανε την προώθηση της επιστημονικής έρευνας και τη διεύρυνση της εκπαίδευσης στους τομείς της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών, μέσω της δημιουργίας του ΑΙΤ (Athens Information Technology) στην Παιανία, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Carnegie-Mellon του Pittsburgh της Πενσιλβάνια, ΗΠΑ.

Αναφέρθηκαν επίσης στο αξιόπιστο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και το εκτεταμένο διεθνές πελατολόγιο, αλλά και στο χαμηλό λειτουργικό κόστος, την επιτυχή διείσδυση σε ”niche markets” και την ισχυρή εδραίωση στην εγχώρια αγορά.

Τέλος, έγινε λόγος για ισχυρή χρηματοοικονομική διάρθρωση, ικανοποιητική μερισματική πολιτική και παρουσία έμπειρων και αποτελεσματικών διοικητικών στελεχών.

Το ανεκτέλεστο Υπόλοιπο Υπογεγραμμένων Συμβάσεων της Intracom στις 31 Δεκεμβρίου 2002 ανερχόταν στα 1,3 δισ. ευρώ, ενώ το σύνολο των νέων συμβάσεων που υπογράφηκαν το 2002 ανήλθε σε 582 εκατ. ευρώ.

Η στρατηγική της Intracom εστιάζεται σε τέσσερις βασικούς άξονες:

i) Στην ενδυνάμωση της παρουσίας στην εγχώρια αγορά καθώς και στην επέκταση των δραστηριοτήτων του ομίλου στην Ε.Ε., Ν.Α. Ευρώπη και τις αγορές της Μέσης Ανατολής.

ii) Στη διείσδυση σε νέες αγορές (όπως αποδεικνύεται με την υπογραφή νέων συμβάσεων σε αγορές, όπως η Κίνα).

iii) Στον σχεδιασμό και ανάπτυξη νέων προϊόντων με έμφαση σε στρατηγικές συνεργασίες.

iv) Στην έμφαση στα αμυντικά προγράμματα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v