Οι επενδύσεις της «Θερμοκήπια Θράκης» με στόχο την... 5η εποχή

Νέες επενδύσεις από τη Θερμοκήπια Θράκης για την παραγωγή ντομάτας με όπλο τη γεωθερμία. Ποια η ετήσια παραγωγή και ποια η κατανάλωση στην Ελλάδα.

Οι επενδύσεις της «Θερμοκήπια Θράκης» με στόχο την... 5η εποχή

Με ετήσια κατά κεφαλή κατανάλωση 65 κιλά, η ετήσια παραγωγή των 8.000 τόνων της Θερμοκήπια Θράκης, σίγουρα δεν καλύπτει τις ανάγκες της χώρας σε ντομάτες, που αυξάνονται εκθετικά λόγω και του τουρισμού. Όμως αποτελεί ένα βήμα για την κάλυψη μέρους των αναγκών της χώρας, η παραγωγή της οποίας σε ντομάτες από το 2010 έως σήμερα, σύμφωνα με στελέχη της Θερμοκήπια Θράκης, έχει μειωθεί στο μισό, δηλαδή στους 560.000 τόνους.

Η Θερμοκήπια Θράκης που αναπτύσσουν από κοινού οι εισηγμένες Πλαστικά ΘράκηςΠΛΑΘ +0,92% και Έλαστρον, ιδρύθηκε το 2013, ξεκίνησε το 2014 και σήμερα, εκτός από ντομάτες, παράγει και 13 εκατομμύρια τεμάχια αγγούρια, υλοποιεί νέες επενδύσεις για την περαιτέρω αύξηση της παραγωγής της.

Το ενδιαφέρον με την περίπτωση της Θερμοκήπια Θράκης, που βρίσκεται τρία χιλιόμετρα από την παραλία του Νέστου, και ξεκίνησε με 40 στρέμματα τα οποία σήμερα έχουν φθάσει τα 260, είναι ότι αξιοποιεί τη γεωθερμία, για την ενέργεια και τη ζέστη που χρειάζεται το θερμοκήπιο.

Το γεωθερμικό πεδίο που εκμεταλλεύεται η μονάδα δεν αφορά μόνο τη θέρμανση αλλά και τη δημιουργία ενός ελεγχόμενου μικροκλίματος μέσα στο θερμοκήπιο. Στους 18 βαθμούς Κελσίου στους θαλάμους των καλλιεργειών, η θερμοκρασία είναι ιδανική για την ανάπτυξη ντομάτας και αγγουριών ενώ η διαχείριση του φωτός παραμένει το βασικό ζητούμενο, καθώς η φυσική ηλιακή ακτινοβολία δεν είναι πάντα επαρκής, ειδικά τους χειμερινούς μήνες.

Μέχρι σήμερα η επένδυση έχει φθάσει τα 29 εκατ. ευρώ ενώ στα σχέδια είναι η περαιτέρω επέκταση.

Το επενδυτικό πλάνο για το προσεχές διάστημα έχει δύο φάσεις. Η πρώτη είναι η επέκταση κατά 65 στρέμματα που θα ολοκληρωθούν το 2027. Η δεύτερη φάση που μπορεί να υπερδιπλασιάσει την παραγωγική δυναμικότητα αφορά μια νέα επένδυση στη Νέα Κεσσάνη, όπου ήδη ο όμιλος έχει πληρώσει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης γεωθερμικού πεδίου και έχει προχωρήσει και σε αγορά γης.

Εμπνευστής της Θερμοκήπια Θράκης είναι ο Κωνσταντίνος Χαλιορής, γιος του ιδρυτή του Ομίλου Πλαστικά ΘράκηςΠΛΑΘ +0,92% Σταύρου Χαλιορή.

Σήμερα τα προϊόντα της μονάδας διανέμονται στις τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, Σκλαβενίτης και Μασούτης, ενώ το 5% της παραγωγής εξάγεται στα Βαλκάνια, που απέχουν μόλις 2,5 ώρες από τη μονάδα.

Όπως αναφέρθηκε, σε δημοσιογραφική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Θερμοκήπια Θράκης, που οργανώθηκε από την ΑΒ Βασιλόπουλος, που πλέον αποκλειστικά διαθέτει και τα επώνυμα προϊόντα της εταιρείας με το brand «ο κήπος της Ξάνθης» στα καταστήματά της, στόχος είναι η παραγωγή ποιοτικού προϊόντος ολοκληρωμένης διαχείρισης.

«Με τον σχεδιασμό μπορεί να γίνει διαφορετικό προϊόν σε κάθε θάλαμο και σε διαφορετικές περιόδους. Έτσι έχουμε καθ' όλη τη διάρκεια προϊόντα με τη βέλτιστη παραγωγή. Όπως λένε οι γεωπόνοι, δημιουργούμε την πέμπτη εποχή», ανέφερε ο Μάκης Λειβαδίτης, στέλεχος της εταιρείας.

Η πέμπτη εποχή είναι η συνεχιζόμενη παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας, χωρίς διακυμάνσεις στην ποσότητα ή την ποιότητα, εξασφαλίζοντας για τους καταναλωτές ένα σταθερό προϊόν σε όλη τη διάρκεια του έτους.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v