Πρόσθετη πίεση στις τιμές βραχυχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων (Rent a Car) λόγω του υψηλού ανταγωνισμού και της αυξημένης διαθεσιμότητας οχημάτων προέβλεψε και για το 2025 ο Ευτύχιος Βασιλάκης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, στο πλαίσιο της χθεσινής τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές.
Η περαιτέρω ενίσχυση των τουριστικών μεγεθών, με τις εκτιμήσεις να παραπέμπουν σε αύξηση των αφίξεων σε ποσοστό 5%-7%, αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη ζήτηση βραχυχρόνιων ενοικιάσεων, έναν κλάδο στον οποίο το 2024 η Αutohellas διατήρησε την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά, καταγράφοντας αύξηση τόσο των ημερών ενοικίασης όσο και των συνολικών εσόδων.
Σύμφωνα με τον CEO της AutohellasΟΤΟΕΛ -3,18%, ο κλάδος αναμένεται να ενισχυθεί συνολικά κατά 8%-10%, με τους στόλους των εταιρειών να αυξάνονται με μεγαλύτερη ταχύτητα.
Σε ό,τι αφορά τον κλάδο των μακροχρόνιων μισθώσεων (leasing), η αυξημένη προτίμηση των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών προς αυτή τη λύση μετακίνησης προβλέπεται να συνεχιστεί και το 2025.
Οι νέοι κανονισμοί για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση αναμένεται να διαμορφώσουν το τοπίο των εταιρικών μισθώσεων, ενισχύοντας τη ζήτηση για πιο ευέλικτα και βιώσιμα μοντέλα χρηματοδότησης στόλων.
Η δραστηριότητα των μακροχρόνιων μισθώσεων παρουσίασε το 2024 συγκριτικά μεγαλύτερη ανάπτυξη, ενώ βελτιώθηκε το μερίδιο του ομίλου στην ελληνική αγορά. Η μεγαλύτερη απασχόληση του στόλου και η περαιτέρω αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων καναλιών πώλησης συνέβαλαν θετικά στη συνολική αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας, παρά την υψηλή διαθεσιμότητα οχημάτων στην αγορά, η οποία οδήγησε σε μικρή μείωση των τιμών ενοικίασης.
Αναφορικά με την εμπορία αυτοκινήτων, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αναμένεται να γίνει φέτος ακόμη πιο επιτακτική, λόγω των αυστηρών κανονισμών που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στους κατασκευαστές.
«Οι αυξημένες τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο πληθωρισμός και τα υψηλά επιτόκια (παρόλο που επικρατεί φθίνουσα τάση) προβλέπεται να οδηγήσουν τις πωλήσεις σε χαμηλότερα ή στα ίδια επίπεδα σε σύγκριση με το 2024», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ετήσια οικονομική έκθεση της εταιρείας για το 2024.
Όπως τόνισε, πάντως, ο Ευτ. Βασιλάκης κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, η εταιρεία αναμένεται να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιο των σημάτων της με την προσθήκη δύο brands από την Κίνα, αρχής γενομένης από το 2026.
Τέλος, ως προς τις δραστηριότητες στο εξωτερικό, δεδομένου ότι το 2025 αναμένεται να συνεχιστεί η θετική τάση στον τουρισμό, με μειωμένο όμως ρυθμό, ο όμιλος θα επιμείνει στη στρατηγική του στις θυγατρικές των Βαλκανίων και Κύπρου, στοχεύοντας σε περαιτέρω οργανική ανάπτυξη με εμπλουτισμό προϊόντων και αναβάθμιση υπηρεσιών, καθώς και την ενίσχυση του ποιοτικού πελατολογίου, που αφορά τόσο σε τουριστικές όσο και σε εταιρικές μισθώσεις.
Οι επιδόσεις του 2024
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις της εταιρείας το προηγούμενο έτος, ο Ευτ. Βασιλάκης χαρακτήρισε το 2024 πολύ επιτυχημένη χρονιά για την Autοhellas. «Είμαστε υπερήφανοι γιατί δεν περιμέναμε ότι για τρία συνεχόμενα χρόνια θα καταγράφαμε ιστορικό υψηλό σε επίπεδο κερδοφορίας μετά φόρων», τόνισε.
Ως προς τις παραμέτρους που διατήρησαν τα αποτελέσματα της εταιρείας σε υψηλά επίπεδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Αutohellas επικεντρώθηκε, μεταξύ άλλων, στις επιδόσεις του κλάδου των μακροχρόνιων μισθώσεων (leasing) στην Ελλάδα, που βελτίωσε το μερίδιο του ομίλου στην ελληνική αγορά.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΑναφορικά με την εμπορία αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ο Ευτ. Βασιλάκης αναφέρθηκε στην πίεση που δέχθηκε ο κλάδος από τη στασιμότητα της συνολικής αγοράς σε σύγκριση με το 2023, όταν εξαντλήθηκε το χαρτοφυλάκιο παραγγελιών που είχε συσσωρευτεί το 2021-2022, αλλά και από την είσοδο νέων ανταγωνιστικών κατασκευαστών/μαρκών στην ελληνική αγορά.
Σε υψηλά επίπεδα, χωρίς περαιτέρω ανάπτυξη, κινήθηκε ο τομέας βραχυχρόνιας εκμίσθωσης αυτοκινήτων (Rent a Car) στην Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια.
Ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών της Autοhellas ανήλθε το 2024 σε 985,7 εκατ. ευρώ έναντι 1 δισ. ευρώ περίπου το 2023 παρουσιάζοντας οριακή μείωση 1,7%. Τα Κέρδη προ Τόκων Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 278,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 2,3% ενώ τα Κέρδη μετά από Φόρους ανήλθαν σε 89,5 εκατ. ευρώ, με αύξηση 5% από το 2023.
Συνολικά η δραστηριότητα των βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, και στις 8 ακόμη χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος, είχε θετική δυναμική τόσο σε Κύκλο Εργασιών όσο και σε αποτελέσματα, φτάνοντας να απασχολεί στόλο που υπερβαίνει τα 60.000 αυτοκίνητα.
Η δραστηριότητα της εμπορίας των αυτοκινήτων ήταν εκείνη που παρουσίασε μικρή κάμψη από τα υψηλά επίπεδα του 2023 και οδήγησε στην οριακή μείωση του Κύκλου Εργασιών. Η κερδοφορία του 2024 (σε σχέση με το 2023) υποστηρίχθηκε επίσης με 8 εκατ. ευρώ από μερίσματα της AEGEAN και 1,6 εκατ. ευρώ από τη διανομή μερίσματος της Trade Estates.