Σφήνα της Κρήτης στην κυριαρχία των πολυεθνικών στα snacks

Πώς το «Δαγκωτό» δημιουργεί μια νέα κατηγορία και νέο πεδίο ανάπτυξης για το Μάννα - Τσατσαρωνάκη. Ποια είναι τα δεδομένα για τα οικονομικά μεγέθη φέτος. Τι θα γίνει με το νέο εργοστάσιο στην Αθήνα.

Σφήνα της Κρήτης στην κυριαρχία των πολυεθνικών στα snacks

Το snack, αυτή η μικρή μερίδα φαγητού που καταναλώνεται μεταξύ των κύριων γευμάτων, αποτελεί σήμερα μια παγκόσμια αγορά αξίας 250 δισ. δολ., με την εκτίμηση ότι θα φτάσει τα 265 δισ. δολ. έως το τέλος του έτους. Στην Ελλάδα, μόνο μέσω των σούπερ μάρκετ, η ετήσια κατανάλωση προϊόντων από την κατηγορία των σνακ -γλυκών και αλμυρών- ξεπερνά το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

Σε αυτή τη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά που αποτελεί προνομιακό χώρο των πολυεθνικών, η κρητική εταιρεία Μάννα - Τσατσαρωνάκη επιχειρεί με τη σειρά παξιμαδιών «Δαγκωτό» να εδραιωθεί και να διεκδικήσει μερίδιο στην υποκατηγορία των υγιεινών σνακ. «Η αγορά των σνακ είναι τεράστια και με τη σειρά "Δαγκωτό" έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε καταναλωτές κάτω των 30 ετών, διευρύνοντας την αγορά», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος και μέτοχος της εταιρείας Ελένη Τσατσαρωνάκη κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης.

Σήμερα, μόλις ένα χρόνο και κάτι από την κυκλοφορία της σειράς «Δαγκωτό», το συγκεκριμένο προϊόν αντιπροσωπεύει το 10%-11% του συνολικού τζίρου. Πέρυσι οι καθαρές πωλήσεις της κρητικής εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 13 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 3% έναντι του 2023, ενώ εφέτος καταγράφει διψήφιο ρυθμό ανόδου. Ήδη το πρώτο δίμηνο οι πωλήσεις, λόγω και της σειράς «Δαγκωτό», έχουν αυξηθεί κατά 15% σε αξία ενώ αντίστοιχος είναι ο ρυθμός ανόδου και σε όγκο πωλήσεων.

Σε επίπεδο μεριδίου αγοράς, το brand «Μάννα» ελέγχει μερίδιο 30% στην κατηγορία παξιμαδιού, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ που επικαλέστηκε η διοίκηση της κρητικής εταιρείας.

Στη δεύτερη θέση με μερίδιο 28% βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ακολουθούν τα brands «Krispies» της Παπαδοπούλου και «Παξαμάς» της Καραμολέγκος με 10% και 8%, αντίστοιχα. Εν τω μεταξύ έρευνα που «έτρεξε» η εταιρεία τον περασμένο Ιανουάριο σε δείγμα 1.000 καταναλωτών, ανέδειξε το «Μάννα» ως το ηγετικό brand στην κατηγορία, ενώ καταγράφεται η τάση των καταναλωτών προς μια πιο υγιεινή διατροφή.

Αναφορικά με την παραγωγική επέκταση της κρητικής εταιρείας στην Αθήνα, η διοίκησή της ανέφερε: «Η λειτουργία του εργοστασίου στις Αχαρνές μάς ανοίγει πόρτες σε έναν ωκεανό ανάπτυξης».

Η παραγωγική λειτουργία του πρώην εργοστασίου της Nutriant (πρώην Κατσέλης), το οποίο η εταιρεία εξαγόρασε σχεδόν τέσσερα χρόνια πριν, αναμένεται να ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, όπως ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Ελένη Τσατσαρωνάκη.

Το πρώτο στάδιο επαναλειτουργίας της μονάδας προβλέπει τη μετεγκατάσταση μέσα στον Μάιο των logistics και των γραφείων διοίκησης, μια επένδυση 3 εκατ. ευρώ. Κεφάλαια που αναμένεται να αποδώσουν πολλαπλασιαστικά στο άμεσο μέλλον τόσο από την ανάπτυξη στην εσωτερική αγορά όσο και από την αύξηση των εξαγωγών, που σήμερα αντιπροσωπεύουν το 7%-10% του συνολικού τζίρου.

«Το νέο εργοστάσιο θα μας προσφέρει σημαντική δυναμική για την ενίσχυση των εξαγωγών μας, ενώ παράλληλα θα διατηρήσουμε τη δυναμική ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά», ανέφερε η διοίκηση.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v