Ταχιάος: Ολιγώρησαν οι επιβλέποντες στη γραμμή 4 του Μετρό

Δεν υπάρχει «λάθος σήραγγα» επισημαίνει ο υφυπουργός Μεταφορών. Ακολουθήθηκε, όμως, άλλη μεθοδολογία από την προβλεπόμενη. Θα γίνει ΕΔΕ. Τι υποστηρίζουν για το θέμα πηγές της ΑΒΑΞ.

Ταχιάος: Ολιγώρησαν οι επιβλέποντες στη γραμμή 4 του Μετρό

Δεν υπάρχει καμία λάθος σήραγγα, διευκρίνισε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος ερωτηθείς στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 τι έχει συμβεί με τη σήραγγα 160 μέτρων στη γραμμή 4 του Μετρό.

«Η σήραγγα αυτή είναι η σήραγγα η οποία έπρεπε να κατασκευαστεί στη θέση που έπρεπε να κατασκευαστεί. Η μεθοδολογία ήταν παρεκκλίνουσα από αυτήν η οποία προβλέπεται στη μελέτη που ενεκρίθη», εξήγησε ο κ. Ταχιάος.

Σημειώνοντας πως πρόκειται για τεχνικό ζήτημα, περιέγραψε τα γεγονότα ως εξής. «Κάτω από την οδό Κατεχάκη, στο ύψος του 251 ΓΝΑ, θα υπάρχει ένα υπόγειο αμαξοστάσιο ουσιαστικά, το οποίο θα είναι και η ελαφριά συντήρηση των συρμών της γραμμής 4. Εκεί λοιπόν ανοίγεται μια τεράστια σήραγγα, μία πολύ μεγάλη σήραγγα, η οποία διανοίγεται με τη νέα αυστριακή μέθοδο για την κατασκευή τούνελ.

Αυτή δεν έχει σχέση με μετροπόντικες, γιατί δεν υπάρχουν μετροπόντικες. Γίνεται κανονικά με μπουλντόζες που πηγαίνουν και σκάβουν, είναι μία πολύ συγκεκριμένη μέθοδος. Λοιπόν αυτή έπρεπε να κατασκευάζεται με βήματα των 10 μέτρων. Αντ’ αυτού διαπιστώθηκε κάποια στιγμή ότι ο ανάδοχος είχε κατασκευάσει το μισό επάνω τμήμα της σήραγγας, ας το πούμε κατά κάποιο τρόπο σε ένα μήκος 160 μέτρων. Αμέσως η εταιρεία, ως όφειλε, του έστειλε ένα χαρτί που του επεσήμανε ότι αυτό μπορεί να αποτελεί ένα δυνητικό πρόβλημα.

Του επεσήμανε ότι αυτό δεν προβλέπεται στη μελέτη. (…) Δεν υπήρχε μελέτη η οποία επιβεβαίωνε ότι αυτή η μέθοδος είχε τις ίδιες διασφαλίσεις με την άλλη, η οποία προέβλεπε ότι πρέπει να ανοίγει με ένα βήμα 10 μέτρων. Να κάνει δέκα μέτρα, μετά τα επόμενα δέκα μέτρα, μετά τα επόμενα δέκα».

Ερωτηθείς εάν στο κομμάτι που έχει ήδη διανοιχθεί μπορεί να υπάρξουν προβλήματα, ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι «δεν έχει αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα, ούτε πρόκειται στο μέλλον να αντιμετωπίσει πρόβλημα. Δεν υπήρξαν καθιζήσεις, δεν υπήρξαν προβλήματα. Απλώς του ζήτησε η Ελληνικό Μετρό να επανέλθει στην πρότερη μελέτη, σε αυτήν η οποία είχε εγκριθεί.

Δεν υπήρχε εγκεκριμένη μελέτη που να λέει ότι μπορείς να προχωράς όπως θέλεις. Να επανέλθει στην αρχική μελέτη, στη μελέτη που ο ίδιος είχε υποβάλει και είχε εγκριθεί από την εταιρεία και αυτό έγινε. Και από κει και πέρα πρέπει να ξέρετε ότι στην Κατεχάκη υπάρχουν γεωδαιτικοί σταθμοί οι οποίοι παρακολουθούν τα επιταχυνσιόμετρα σε ημερήσια βάση και σε διαρκή βάση τις καθιζήσεις του δρόμου και τις επιταχύνσεις στον δρόμο, τις δονήσεις δηλαδή, και δεν έχει υπάρξει κανένα πρόβλημα».

Δεν υπάρχει θέμα καθίζησης, διαβεβαίωσε ο κ. Ταχιάος, ενώ επανέλαβε ότι αποκαθίσταται η μεθοδολογία με τον τρόπο που προβλέπεται στην αρχική μελέτη.

Το εν λόγω ζήτημα που προέκυψε το απέδωσε σε «ολιγωρία των επιβλεπόντων» ενώ θα γίνει Ένορκη Διοικητική Εξέταση γι’ αυτό τον λόγο, επισήμανε στη συνέχεια.

Ερωτηθείς σχετικά, ανέφερε πως δεν θα αλλάξει ο εποπτικός φορέας και επισήμανε πως μόλις η διευθύνουσα υπηρεσία πληροφορήθηκε ότι υπάρχει αυτό το πρόβλημα, κάλεσε τον ανάδοχο να επανέλθει στην κανονική μέθοδο κατασκευής.

«Δεν αφορά την Ελληνικό Μετρό γενικώς, η Ελληνικό Μετρό έκανε πολύ καλά τη δουλειά της, πάρα πολύ καλά. Υπήρξαν κάποιοι επιβλέποντες εκεί, οι οποίοι δεν θεώρησαν σημαντικό να πάνε να ενημερώσουν τη διευθύνουσα υπηρεσία. Κοιτάξτε, ο επιβλέπων είναι αυτός που είναι στο πεδίο. Είναι αυτός που είναι στο υπόγειο, το οποίο είναι στα τριάντα μέτρα κάτω από τη γη. Τα βλέπουν δυο άνθρωποι, οι επιβλέποντες.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

Αυτοί έπρεπε να πάνε κάποια στιγμή και να πουν, κοίταξε, ο ανάδοχος αντί να κάνει δέκα μέτρα κάνει 20, κάνει 30. Ολιγώρησαν. Δεν υπάρχει άλλος λόγος. Είναι μια εταιρεία με προσωπικό το οποίο γενικώς είναι πολύ εντάξει στις υποχρεώσεις του, αλλά ειδικώς στην περίπτωση αυτή ολιγώρησαν. Λοιπόν, γι’ αυτό θα υπάρξουν κάποιες κυρώσεις», συμπλήρωσε καταλήγοντας ο υφυπουργός Μεταφορών.

Τι υποστηρίζει η κατασκευάστρια κοινοπραξία

Σε σχέση με την κατασκευή της βοηθητικής σήραγγας η οποία ενώνει την κύρια σήραγγα με τον επίσταθμο ΓΝΑ, από την κατασκευάστρια κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM διευκρινίζεται ότι:

  • Δεν υπάρχει καμία γεωμετρική παρέκκλιση από την εγκεκριμένη χάραξη. Προφανώς και η σήραγγα κατασκευάζεται στην προβλεπόμενη από τη μελέτη θέση.
  • Σε ό,τι αφορά τις εργασίες εκσκαφής, επισημαίνεται ότι αυτές εκτελούνται εξαρχής κατά τη συνήθη πρακτική, με απόλυτη προσήλωση στην ασφάλεια και με γνώμονα την τεχνική αρτιότητα. Η μεθοδολογία κατασκευής είναι σύμφωνη με τις διεθνείς προδιαγραφές και στο πλαίσιο της εγκεκριμένης μελέτης.
  • Κατά τη συστηματική παρακολούθηση των επιφανειακών καθιζήσεων έχει διαπιστωθεί ότι αυτές είναι σε τιμές πολύ χαμηλότερες των επιτρεπόμενων ορίων.
  • Συνεχίζουμε την εκτέλεση του μεγαλύτερου δημόσιου έργου στην Ελλάδα, με αίσθημα περηφάνιας για την προσπάθεια των εργαζομένων μας και με γνώμονα την ασφάλεια και την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση του έργου.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v